Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Dat inbouwframe heb je niet nodig als er al een Dubbel-Din in zit,dan zet je alleen de beugeltjes over.
Ben niet zeker of jouw bouwjaar al Dubbel-Din heeft of enkel Din vanuit de fabriek....bij enkel Din dien je het inbouwframe wel te gebruiken.
Heeft jou auto al stuurbediening?
Speakers kunnen inderdaad beter maar bij mij heeft een Upgrade van de radio al significante verbetering opgeleverd.
Succes met de inbouw. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:Dat inbouwframe heb je niet nodig als er al een Dubbel-Din in zit,dan zet je alleen de beugeltjes over.
Ben niet zeker of jouw bouwjaar al Dubbel-Din heeft of enkel Din vanuit de fabriek....bij enkel Din dien je het inbouwframe wel te gebruiken.
Heeft jou auto al stuurbediening?
Speakers kunnen inderdaad beter maar bij mij heeft een Upgrade van de radio al significante verbetering opgeleverd.
Succes met de inbouw. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:

Dank je Quikfit,

Heeft geen dubbel din, maar een enkele.
Heb ook helaas geen stuur beding .. maar goed dat nemen we voor nu maar voor lief,,

ik hou je op de hoogte :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

To zo ver gekomen... alleen nu opzoek naar een kabel van subaru naar iso
Bijlagen
60E9FB30-E4BB-45A9-BD98-C02C2251A152.jpeg
31C1EC43-C351-4DCE-94EF-A123FDA55006.jpeg
FA5FCA0F-1770-446F-B0C6-E9FD50949FE0.jpeg
F831FFC5-FEC1-40A1-AC37-69432A990D76.jpeg
675307B9-D1F3-448D-96C4-DEDA3DE7792A.jpeg
0F8ED196-DCF5-473F-BEB4-CDF9BE2CF8D5.jpeg
3428CCC3-B23A-4630-AFCD-FE81CB7D870D.jpeg
E8CDC17E-B06D-400C-BE5B-188AB61056B2.jpeg
B7C1EC14-0D10-4A99-9F8C-3449570F41AB.jpeg
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:alleen nu opzoek naar een kabel van subaru naar iso
Haha,dat is het eerste wat je moet regelen :lol:
Die dubbel-Din kan je toch ook kwijt op de plaats van de originele radio? Dan kan je de originele beugeltjes gebruiken en ben je alleen dat opbergvakje kwijt onder de radio...en kan je misschien een origineel navigatiesysteem inbouwen op het dashboard. ;)
Maar je bent i.i.g. van de straat... :lol: :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
aze2000 schreef:alleen nu opzoek naar een kabel van subaru naar iso
Haha,dat is het eerste wat je moet regelen :lol:
Die dubbel-Din kan je toch ook kwijt op de plaats van de originele radio? Dan kan je de originele beugeltjes gebruiken en ben je alleen dat opbergvakje kwijt onder de radio...en kan je misschien een origineel navigatiesysteem inbouwen op het dashboard. ;)
Maar je bent i.i.g. van de straat... :lol: :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:

hahah mooie ben jij Quik

Nou op de orginele plek vind ik een waardeloze plek, en gevaarlijk ook nog eens, je kijkt naar beneden voor de bediening en nav ,, waardeloos!!

En de Oem nav van suabru is ook bagger,,, zoals eigenlijk alle oem nav systemen die in de auto's zitten.. mischien leuk als je niet veel rijdt of als ik er maar kom is het prima,, maar ben er nog niet een tegen gekomen wat goed werkt.
dus de opbouw boven in met een radio met google maps enz leek mij de beste oplossing,, komt gelijk camera voor en achter in en dashcam.. voor t filmen van de buurvrouw... hier al even een test foto gemaakt...zie hier onder....gelukkig had ze het niet door :lol:

kabel even maandag halen dan kan ik verder met monteren ..
Bijlagen
529222c973f66432ee9fc09525061c2d.jpg
Groet Robert
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Norge »

Klopt, die originele navigatie is bagger.
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

2 dopjes op de ruitenwisserarmen geplaatst..
Was ze beiden kwijt en ik ergerde me er aan...dingetjes ( 86538SA020 ) kosten 2,55 incl. per stuk bij de dealer ;)

Afbeelding

Afbeelding
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Rene schreef:2 dopjes op de ruitenwisserarmen geplaatst..
Was ze beiden kwijt en ik ergerde me er aan...dingetjes ( 86538SA020 ) kosten 2,55 incl. per stuk bij de dealer ;)

Afbeelding

Afbeelding
Snap gelijk wat je bedoel,,, staat zo armoedig ..

Goed te zien deze opknap werk...

Ik erg me al een tijdje kapot dat tussen m’n voorruit en motorkap dat plastic verweerd is..

Zie dat het bij jou mooi zwart is..

Weet niet ofdat gemakkelijk te vervangen is door een nieuwe.
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

@aze2000; Je moet toch eens wat aan je quotes gaan doen...je bent de enige waar ik altijd 2 nieuwe meldingen krijg terwijl het er maar eentje is(je quote quotes)...en die foto's er weer bij is wat ''overkill''.
Is geen commentaar maar goed bedoeld advies. ;) :D

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

Een quote direct na het bericht is ook totaal overbodig en soms ook hinderlijk. Daarom ook door die reden bij veel fora niet toegestaan. Je leest in feite 2 keer achter elkaar hetzelfde bericht en dit wordt er dus ook niet duidelijker op.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Goede tips heren,,,

Daar kunnen we wat mee,, en nee hoor quick ik zie het niet als commentaar zoals andere mischien ;) maar goede tips worden alleen maar goed ontvangen bij mij..

thnx
Groet Robert
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

dus de opbouw boven in met een radio met google maps enz leek mij de beste oplossing,, komt gelijk camera voor en achter in en dashcam.. voor t filmen van de buurvrouw... hier al even een test foto gemaakt...zie hier onder....gelukkig had ze het niet door :lol:

kabel even maandag halen dan kan ik verder met monteren ..[/quote]

Laat die snol eens opzij gaan. Kan de auto niet goed zien.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Hahahahah hallo dat is mn buurmeisje ,,,sorry..

zal dinsdag even de foto's plaatsen als het gelukt is..
Groet Robert
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

aze2000 schreef:
Ik erg me al een tijdje kapot dat tussen m’n voorruit en motorkap dat plastic verweerd is..

Zie dat het bij jou mooi zwart is..

Weet niet ofdat gemakkelijk te vervangen is door een nieuwe.
Afbeelding

Met dit spul krijg je dat wel weer mooi zwart...
Zaakje inspuiten en dan uitwrijven met een poetslap...laat een vettig laagje achter zodat waterdruppels er afrollen..
Te koop bij de grotere bouwmarkten.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Rene schreef:
aze2000 schreef:
Ik erg me al een tijdje kapot dat tussen m’n voorruit en motorkap dat plastic verweerd is..

Zie dat het bij jou mooi zwart is..

Weet niet ofdat gemakkelijk te vervangen is door een nieuwe.
Afbeelding

Met dit spul krijg je dat wel weer mooi zwart...
Zaakje inspuiten en dan uitwrijven met een poetslap...laat een vettig laagje achter zodat waterdruppels er afrollen..
Te koop bij de grotere bouwmarkten.
Blijft dat wel lang mooi zwart? Ik heb t van een ander merk maar na 3 weken is t nagenoeg weer weg
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Zwarte schoenpoets...wel even verwarmen.
https://www.google.com/search?client=fi ... ets+bumper

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Ik heb vandaag de CrossClimate's weer onder de preza gezet : laat de winter maar komen ;)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Heel verstandig...hier vandaag en morgen zo'n 15cm in totaal...maakt het donkere Noorwegen een stuk lichter.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Vmax
Berichten: 288
Lid geworden op: 28 jan 2015 20:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Vmax »

Voor verweerde plastic delen gebruik ik de föhn of verfstripper. Doordat je de oppervlakte smelt, komt de originele glans terug. Ik zou wel eerst even oefenen op iets wat minder kwaad kan.
Met vriendelijke groet,

Patrick
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Vmax schreef:Voor verweerde plastic delen gebruik ik de föhn of verfstripper. Doordat je de oppervlakte smelt, komt de originele glans terug. Ik zou wel eerst even oefenen op iets wat minder kwaad kan.

Tnx voor de tip ook,,, zal t eens proberen,,

Alleen op vele delen niet echt toepasbaar...

We gaan het even testen .. Tnx
Groet Robert
Gebruikersavatar
Vmax
Berichten: 288
Lid geworden op: 28 jan 2015 20:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Vmax »

Ook weer niet te lang met die hete lucht erop richten, gewoon tot het weer donker wordt. Kijk maar op Youtube, het staat er vol met die filmpjes. En het werkt, zelf getest.
Met vriendelijke groet,

Patrick
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door ferluci »

gister een bolle deuk uit mijn voordeur gehaald met de gootsteenontstopper.
1 of andere nitwit met een chronisch gebrek aan ruimtelijk inzicht en carhandling vond het nodig om toch een waardeloze poging te ondernemen om de parkeerplaats te verlaten.
natuurlijk geen briefje onder de ruitenwisser, what' s new :evil:
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

ferluci schreef:gister een bolle deuk uit mijn voordeur gehaald met de gootsteenontstopper.
Kan inderdaad goed werken...op het net staan ook filmpjes van mannen die de kunst-piemel van hun vrouw daar voor gebruiken. :lol:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door erichendri »

Je bedoelt zo'n grote zuignap of heb je er een flesje HG erover heen gegooit.

Eric
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

Vandaag moest m'n auto gekeurd worden.
Een eerdere afspraak voor een onderhoudsbeurt-met-APK was gecanceld: m'n garagist appte me dat-ie op de intensive care lag met een serieuze hartinfarct en voorloping niet kon sleutelen.

Gelukkig heb ik een andere garage gevonden, maar die had niet eerder dan vandaag ruimte in de planning.
Vanochtend om half negen stond ik voor de deur. Bleek dat de dienstdoende monteur net van de baas te horen had gekregen dat-ie al zijn afspraken moest afzeggen. Reden: de baas had hartklachten...

Plan C: de auto in elk geval laten keuren voor de APK, want anders zou ik er niet meer mee mogen rijden. Dat plan slaagde. M'n Soeb kwam probleemloos door de APK.
Ik wacht nu nog op een bericht van de garage van plan B wanneer de auto langs kan komen voor de onderhoudsbeurt.

Ben benieuwd. In elk geval is het morgen geen vrijdag de 13e meer...
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

forester heel klein beetje aandacht gegeven (was toch vrij gister):
- banden op 3 bar (stonden alle nog maar net op 2bar)
- olie peilen en 0,5L bij doen
- diff peilen (was mooi helder en op niveau), geen natte plekken op het blok
- rwv bijvullen
- en nog iets maar dat laat ik liever zometeen zien als het klaar is.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

DucATIRadeon schreef:forester heel klein beetje aandacht gegeven (was toch vrij gister):
- banden op 3 bar (stonden alle nog maar net op 2bar)
- olie peilen en 0,5L bij doen
- diff peilen (was mooi helder en op niveau), geen natte plekken op het blok
- rwv bijvullen
- en nog iets maar dat laat ik liever zometeen zien als het klaar is.

Ben benieuwd wat voor spannende dingen je hebt gedaan ,,, als t klaar is :okeee: :okeee: :okeee:
Groet Robert
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

op zich is het niet veel bijzonders maar het is wel iets waar menig forester (mss zelfs leggy en Impreza) op vooruit gaat... zo, even een dwaalspoor gemaakt. :)
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

bijna klaar. was wel een gedoe en mn handen bijna opgehaald op sommige plekken.
morgen nog wat "in-leren" en dan moet het klaar zijn.
fotos komen morgen als het goed is.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

het nieuwigheidje is bijna klaar, alleen de stuurwiel interface moet nog geconfigureerd worden.
originele radio vervangen voor een Pioneer AVIC-Z710DAB met heel veel toeters en bellen waaronder Apple CarPlay, navigatie, blauwtand en achteruit rij camera (moet ook nog aangesloten worden).
Waarom doe ik dit? voornamelijk vanwege 3 redenen:
- originele radio kan minstens 3 mobieltjes koppelen, maar pakt altijd de mijne (ondanks dat de baas er voornamelijk in rijd). haal ik mijn mobiel uit de lijst dan blijft het gedoe. in de outback werkt het feilloos, behalve als we allebei in de auto zitten dan pakt ie mijn mobiel. je kan de auto niet kwalijk nemen dat ie niet ziet wie achter het stuur zit (ja in de nieuwe forester e-boxer met gezichtsherkenning).
- usb aansluiting werkt bijna uitsluitend met originele apple kabel (zal wel apple zijn, ander kabeltje doe ik niet moeilijk over) zonder al te veel "gedoe": 1 keer aansluiten en je hebt geluid, paar seconden later is het geluid weg maar blijft ie wel afspelen. kabel los en opnieuw erin. helpt, soms na 3x.
- blauwtand audio valt heel vaak uit. radio aan en uitdoen zelfs de mobiel aan en uit schakelen hielp niet meer. en vooral met dit tijd van het jaar waar je helemaal depressief word van die kl*te kerst deuntjes op alle zenders, ik word er helemaal gek van. en nee ik kan daar niet vrolijk van worden. vandaar mijn eigen wereld muziek (modern Persies, modern Russisch, beetje goth rock, gabber, dance/trance/techno van vroeger en wat YouTube melodiën om wat te noemen).

de radio was al eerder gemonteerd geweest in eenzelfde forester (maar dan full-options) en kwam er later uit (waarom weet ik niet meer maar de auto was big weg). dus amper gebruikt, alle kabels en materiaal nog in de doos, met korting!

2 stekkers van de kabelboom, er zijn nog 3 andere. de brede witte is het geluid en aansturing. de smalle witte is puur voor de cd speler. een enkele voor de antenne (ronde plug), massa boen de smalle witte, de zwarte wordt niet gebruikt, en een kleine 4pins bruine helemaal bovenin (deze is voor de handsfree stuurwiel bediening dat links onder zit).

enfin, originele beugels overzetten van de radio naar de pioneer, gebruik de schroeven in het doosje daar dat plaatschroeven zijn en de originele zijn M5. er worden maar 3 gebruikt in de nieuwe setup tov 4 bij origineel.
de microfoon opgehangen en de snoer achter de voorraam steil (achter de airbag langs, anders heb je ook nog eens een zweepslag bij ontplooiing). een usb verlengsnoer getrokken bovenlangs de teller partij samen met de microfoon kabel. de usb kabel is niet aangesloten maar mocht dat nodig zijn ligt er iig eentje. deze heb ik "spare usb" genoemd.
de gps antenne zit boven de glovebox maar verder naar voren dan de airbag.
de andere 2 usb kabel aansluitingen (Apple CarPlay en Android Auto) zijn achterlangs de console roosters en komen uit bij de compartiment onder de airco bediening, deze heten "CarPlay 1" en "Port 2". labels zaten erbij en volgens handleiding aangesloten (poort 1 op de radio is dedicated CarPlay, poort 2 Android/re rest). door verandering van gedachten tijdens het inbouwen is de poort 1 kabel niet aangesloten maar een originele apple kabel direct in de radio naar de mobiel houder (links van het stuur), van binnenuit en naar buiten tussen dashboard en stuurkolom.

wat nog moet zijn de DAB antenne en de wired remote aansturing configureren voor volume/mode/andere zender or track.

en het geluid met de originele speakers icm nieuwe radio is al een verbetering! het geluid is beter/helder en minder vervorming met lage tonen en hogere volumestand! ik woon niet in de auto dus betere speakers is niet nodig.
de navigatie is vlot, de kaart loopt vloeiend mee in de bochten, hij pakt de gps signalen snel en berekend heel vlot de route. ik vind het zeker niet tegenvallen!
Bijlagen
stekkers uit de kabelboom
stekkers uit de kabelboom
stekkers in de radio
stekkers in de radio
originele radio
originele radio
Plaats reactie