boswachterfan schreef:
Verder de koplampen gepolijst, nu eens een keer met zo'n setje. Van Holt's. Het werkt en ziet er mooi uit. Die gele lampen zijn een beetje armoedig, vind ik. Er zit een spray/lak bij zodat het wat langer goed zou moeten blijven. We shall see. Ik had nog een "after" foto, maar je ziet het resultaat niet goed op de foto.
Na een half jaar kan ik zeggen dat dit setje werkt. De koplampen zien er nog net zo uit als in juli. Normaal had ik ze zeker al weer twee keer moeten poetsen.
Enige fout die ik heb gemaakt: De lak er te dik opgespoten (tja: RTFM). Daardoor is het net niet helemaal zo helder als had gekund.
Het stationaire toerental van mijn wagen gerepareerd. Aan de stappenmotor was een viton ring verdwenen... Dus de motor kon valse lucht zuigen. Gelukkig had ik nog iets passend van viton liggen, en nu rijdt mijn Impreza weer als een zonnetje. En omdat ik dan toch maar de motorkap open had, gelijk ook maar even alle vloeistoffen nagekeken en een paar nieuwe ruitenwissers geplaatst.
Vmax schreef:Het stationaire toerental van mijn wagen gerepareerd. Aan de stappenmotor was een viton ring verdwenen... Dus de motor kon valse lucht zuigen. Gelukkig had ik nog iets passend van viton liggen, en nu rijdt mijn Impreza weer als een zonnetje. En omdat ik dan toch maar de motorkap open had, gelijk ook maar even alle vloeistoffen nagekeken en een paar nieuwe ruitenwissers geplaatst.
Vmax schreef:Het stationaire toerental van mijn wagen gerepareerd. Aan de stappenmotor was een viton ring verdwenen... Dus de motor kon valse lucht zuigen. Gelukkig had ik nog iets passend van viton liggen, en nu rijdt mijn Impreza weer als een zonnetje. En omdat ik dan toch maar de motorkap open had, gelijk ook maar even alle vloeistoffen nagekeken en een paar nieuwe ruitenwissers geplaatst.
Hoe merkte je dat hij valse lucht zoog dan?
Dat kon je duidelijk horen en ook merken. Als het stationaire toerental bij 3000 toeren ligt, bij gesloten smoorklep, dan moet er iets loos zijn. Bij de stappenmotor kon je aanzuiggeluiden horen, dus die diagnose was vrij gemakkelijk. Bovendien is de stappenmotor heel gemakkelijk los te maken (2 schroefjes bovenop het spruitstuk).
Vmax schreef:Het stationaire toerental van mijn wagen gerepareerd. Aan de stappenmotor was een viton ring verdwenen... Dus de motor kon valse lucht zuigen. Gelukkig had ik nog iets passend van viton liggen, en nu rijdt mijn Impreza weer als een zonnetje. En omdat ik dan toch maar de motorkap open had, gelijk ook maar even alle vloeistoffen nagekeken en een paar nieuwe ruitenwissers geplaatst.
Hoe merkte je dat hij valse lucht zoog dan?
Een spuitbus remmen reiniger is ook een heel handig hulpmiddel om vacuüm lekken mee op te sporen als de motor omhoog gaat in de toeren heb je het lek te pakken.
Ik heb niks aan 1 van de subaru's gedaan...
Tina had de blauwe nodig voor de nodige levensmiddelen , ik heb 'misbruik' van de situatie gemaakt en ben op de motor naar de Noordelijke Motorbeurs gereden in Assen
De eerste 100km op dat ding dit jaar zijn een feit wel frisjes met slechts 4 graden buiten , maar droog dus goed te doen.
Geen dikke aankopen gedaan maar zoals altijd vind je op beurzen vaak veel off-topic meuk , en mijn oog viel hier op :
Dingetje maar meegenomen
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
niet veel, maar wel een Ducati 500SD desmo cilinderkop wat kunnen ontkolen en netjes maken.
binnenkort de zittingen opnieuw snijden, anders nieuwe stelliet klepzittingen (zijn nog de originele beryllium-bronze klepzittingen).
nieuwe groeven steken in de klepstelen voor moderne desmo shims.
en, en nieuwe alternatieve manier om de olie naar de gedeelde nokkenassen te krijgen zonder enige machinale- en lasbewerkinging bedacht.
daarvoor ga ik een 350GTV kop gebruiken (350cc is veel minder populair en bovendien heb ik daar eea van liggen).
Rene schreef:Ik heb niks aan 1 van de subaru's gedaan...
Tina had de blauwe nodig voor de nodige levensmiddelen , ik heb 'misbruik' van de situatie gemaakt en ben op de motor naar de Noordelijke Motorbeurs gereden in Assen
De eerste 100km op dat ding dit jaar zijn een feit wel frisjes met slechts 4 graden buiten , maar droog dus goed te doen.
Geen dikke aankopen gedaan maar zoals altijd vind je op beurzen vaak veel off-topic meuk , en mijn oog viel hier op :
Dingetje maar meegenomen
Altijd leuk!!!! krijgt hij nog een mooie plek of gewoon mooi in t sigarendoosje
aze2000 schreef:Goeiiiiie dag zeg net buiten op straat nog even geknutseld...
maar goed heb 2 gasveren onder de motorkap gezet en echt een aanrader, eindelijk van die ellendige stang af als je onder de kap wat wil doen.
Welke lengte heb je gemonteerd En kan je wat fotootjes plaatsen van hoe het is bevestigd Misschien zijn er meer forumleden die dit willen doen.
Het zal vast makkelijk zijn maar die kap die gaat bij mij echt niet vaak open. Toevallig vorige week, nieuwe accu geplaatst en gelijk de vloeistoffen maar gecontroleerd. Kan de kap weer minimaal 2 maanden dicht blijven.
sufos schreef:Het zal vast makkelijk zijn maar die kap die gaat bij mij echt niet vaak open. Toevallig vorige week, nieuwe accu geplaatst en gelijk de vloeistoffen maar gecontroleerd. Kan de kap weer minimaal 2 maanden dicht blijven.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als iemand dat net heeft gedaan?
Mijn kap gaat wekelijks open,er gaat hier aardig wat ruitensproeiervloeistof doorheen en er word flink gereden...en dan trek ik meteen de peilstok er even uit en daarna een vluchtige visuele inspectie.
vanochtend vanuit Assen naar Heerhugowaard (Nico Bakker Frame bouwer) voor wat dingetjes, kom ik toch eea tegen:
- 2015> outback premium (zag jaaan de grotere velgen en geblindeerde ramen)
- hand vol foresters voor de facelift (dus niet die van sufos of aze2000, maar model daarvoor), waaronder een rode S turbo naast Bakker Frame bouw.
- bij hotel Babylon wezen eten, staat er een 2015 forester bij de ingang
- onderweg enkele nieuwere foresters gezien, ook een XV, en bij de pomp op de afsluitdijk een zilveren outback met dagkoffer, model 2004-2007.
DucATIRadeon schreef:vanochtend vanuit Assen naar Heerhugowaard (Nico Bakker Frame bouwer) voor wat dingetjes, kom ik toch eea tegen:
- 2015> outback premium (zag jaaan de grotere velgen en geblindeerde ramen)
- hand vol foresters voor de facelift (dus niet die van sufos of aze2000, maar model daarvoor), waaronder een rode S turbo naast Bakker Frame bouw.
- bij hotel Babylon wezen eten, staat er een 2015 forester bij de ingang
- onderweg enkele nieuwere foresters gezien, ook een XV, en bij de pomp op de afsluitdijk een zilveren outback met dagkoffer, model 2004-2007.
heey dat is grappig,,, nou dan halen we bij deze het gemiddelde weer wat omhoog