Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Olie gewisseld en de koplampsproeierpompconversie 8-) gedaan. Er zit nu een Duitse pomp in :x Maar hij spuit weer als een 20-jarige die mee heeft gedaan aan 40 dagen zonder seks. :mrgreen: Nog dank aan degene die deze ombouw een keer heeft geplaatst. Kon het stukje niet meer vinden...
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

niet subaru maar wel hobby:
ducati paralleltwin motorblokken in elkaar zetten met de nodige modificaties voor betrouwbaarheid.
zit nog behoorlijk in de amateuristiche kinderschoenen, maar veel van mijn onderzoekjes/mods/uitpluiswerk etc houd ik hier bij: www.panigaletwins.nl
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door FrieseForester »

Vandaag heb ik niks gedaan maar wel via mijn zwager een leuke Facebook pagina gevonden met allerlei leuke dingen over Subaru.
Hier is de link voor degene die de pagina (net als ik) nog niet kennen : Subimods.com
Er staat bv sinds 20 november een filmpje uit Rusland op waarin een Forester 2,5 Turbo een vrachtwagencombinatie de heuvel optrekt op de snelweg.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1626
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Vandaag heeft de plus even dienst gedaan als werkpaard..
Van een kennis is de motor van zijn auto ( een 1 of andere daihatsjoe ) in de soep gelopen , ik vermoed door een stukgelopen oliepomp.
Vroeg mij dus of ik 'm naar zijn huis wou slepen want hij stond al een dag of 3 aan de kant in de bagger langs de Rondweg van Emmen
Zo gezegd zo gedaan..spulletje aan de plus geknoopt : 1 laag , 2 laag , 3 laag ( ondertussen kijkend in de binnenspiegel of hij er nog wel eens aan hing :mrgreen: ) eenmaal op het asfalt in 3 hoog dat hok naar Zwartemeer gesleept.

Ondanks dat het een 1600tje is met 95 paardjes heeft 'ie er wel lekker aan lopen leuren dat hele stuk : geen centje pijn :okeee: fijne sleper :P
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
peetforester
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 dec 2017 17:25

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door peetforester »

Creatief gedaan met die velgen spuiten! Misschien moet ik dat ook maar doen, aangezien ik geen fan bent van standaard grijze kleur lichtmetalen velgen.
Subaru = for ever all 4 wheel drive!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

peetforester schreef:Creatief gedaan met die velgen spuiten! Misschien moet ik dat ook maar doen, aangezien ik geen fan bent van standaard grijze kleur lichtmetalen velgen.
Het blijft ''spuitbus werk''...volgende setje laat ik professioneel spuiten/poedercoaten
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SubieForest »

Heb met m'n Subaru bus een paar keer 2 meter voor- en achteruit gereden op de oprit en een beetje op alle knopjes lopen drukken, om te kijken of m'n koppeling, de verwarming, alle lampjes in het dashboard etc het goed doen. Omdat 'ie momenteel geschorst is en ik er dus eigenlijk niet de weg mee op mag. :lol:
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Ook zoiets wat ik al een tijdje wilde. De wielen opknappen. Dankzij een extra wiel van een forumlid dit in een weekje kunnen doen. Spuitbusjes, elbow grease en het ziet er weer netjes uit. Voor een jaar of wat. Mooi tintje, net iets lichter dan de bumpers en deurschilden.

Afbeelding
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

:okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door mikage »

Mooi
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

N.a.v. een tip op een ander forum de grijs geworden dakrails ingewreven met lijnolie. Schijnt een tijdje te houden. Ik ben benieuwd.

Op de eerste foto is de rails niet zo grijs uitgeslagen als in het echt...

Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1276
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

Dat is een bekende truc. Doen louche handelaren ook wel met een rode auto :lol: , glimmen joh zo'n auto. 2 buitjes later en de auto is weer net zo dof, en lelijk als voorheen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Owww… Dat wist ik niet.... :oops:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Je kan het volgende keer ook met een verfstripper doen, wel voorzichtig en de lak goed afdekken. Zoek maar eens op youtube :) (houdt veel langer dan olie)
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Ik zal eens zoeken. Ik ga echter maar eens kijken hoe ik ze eraf krijg. Dan spuit ik ze. :D
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door mikage »

Vandaag WiFi (MiFi) in de auto gemaakt. Mijn partner internet veel onderweg op de telefoon. Niet altijd en overal is het 4G dan evengoed zodat er wel eens geklaagd werd "Ik heb nu al weer de E van Extra slecht internet. Ook met kamperen of in een hotel/huisje is het niet altijd evengoed op de telefoon.
Met een kastje van Huawei denk ik dat het signaal veel beter zal zijn (en het klagen stukken minder).

Mijn partner heeft het nog niet rijdend uitgeprobeerd , maar thuis realiseer ik snelheden van 300Mb/sec tussen telefoon en MiFi router, en ongeveer 100-125 Mb/sec tussen router en 4G data transport. De eerste indruk is dus een goede indruk. Maximaal 10 personen kunnen internetten op deze MiFi router.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

sufos schreef:Dat is een bekende truc. Doen louche handelaren ook wel met een rode auto :lol: , glimmen joh zo'n auto. 2 buitjes later en de auto is weer net zo dof, en lelijk als voorheen.

Je had gelijk.... :(

Weet iemand misschien hoe je die rails eraf krijgt? ik zie nergens schroeven of bouten. Me suf gezocht in het wph, maar ik kan het niet vinden. Van binnen dan zeker.....
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

boswachterfan schreef:Weet iemand misschien hoe je die rails eraf krijgt? ik zie nergens schroeven of bouten. Me suf gezocht in het wph, maar ik kan het niet vinden. Van binnen dan zeker.....
Alles eruit slopen aan de binnenkant... :shock: :o
Ik zou ze lekker laten zitten als ik jouw was. ;)

https://www.google.com/search?q=roof+ra ... 7&dpr=1.33

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Bedankt! Ik zie het. Ben nog steeds niet gewend om zoiets gewoon te koekelen :( Dat wordt dan afplakken.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Vorige week luchtfilter, interieurfilter en benzinefilter gewisseld. Vandaag olie/filter, versnellingsbakolie, diff-olie en koelvloeistof gewisseld. Even er onderdoor gekeken naar rubbers, hoezen enz. Alles in Ordnung! :) Hij is vakantie-klaar :D

Uit nieuwsgierigheid het benzinefilter eens open gezaagd na 30K km. De prut komt van het zagen. In het echt is het wat bruiner:

Afbeelding
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Goed bezig,waar gaat de reis naartoe?

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Thnx. Naar Valkenburg a/d Geul, vandaar de grondige voorbereiding. :mrgreen: :mrgreen:

We gaan naar stokbroodland. Au bon foi. We zien wel.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

De afgelopen tijd had ik een ''To Do'' lijstje gemaakt i.v.m de naderende Noorse APK waaronder;
1. Deurgreep LA vervangen (draadbusje zat los)
2. Koplampglas LV loshalen i.v.m kleine lekkage.
3. Schijven en blokken voor.
4. Vier verse banden. (Goodyear EfficientGrip Performance 215/60 R16 99H XL)
5. Anti roest behandeling onderzijde,met name wielkasten achter en het subframe achter.
6. Motorolie + filter.
Bijlagen
RemschijfBlokken2.jpg
RemschijfBlokken1.jpg
KoplampglasKitten2.jpg
KoplampglasKitten1.jpg
Deurgreep3.jpg
Deurgreep2.jpg
Deurgreep1.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Ik heb ook al eens naar dat koplampglas staan kijken. Aan de binnenkant zit best wel wat vuil. Het leek mij een lastig karweitje, met die kit eraan. Ging dat een beetje?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Ik had de koplampglazen ongeveer 2 jaar geleden laten vervangen bij Tuijp in de Beemster,kort daarna zag ik dat LV een vochtprobleem had bij regenachtig weer. :(
Bij mijn type (facelift) is het meer werk (bumper loshalen) om bij de koplamp te komen.
Het kunststof ''glas'' zit met een flink aantal ''klik clipjes'' rondom op het koplamphuis...en het loshalen moet je met beleid doen.(het liefst bij warm weer.)
Er zit een pakking in die eruit ziet als kit...deze was niet helemaal tof meer.
Ik heb de boel uit elkaar gehaald en de koplamp rondom met carrosserie-kit afgekit en weer gemonteerd...nu kan het niet meer uit elkaar... ;)

Bij de jouwe is demontage van de koplamp iets eenvoudiger omdat je de bumper niet hoeft los te halen(als ik het goed begrepen heb).
Maar hoe je het glas eraf kunt halen moet je maar even op YouTube kijken. ;)

Hier wat DIY video's https://www.google.com/search?q=headlig ... =firefox-b :okeee:

En hieronder nog wat foto's van mijn operatie.
Bijlagen
20180610_150950-1612x1209.jpg
20180610_150700-1612x1209.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

OK. Bedankt voor de uitgebreide reactie. Koplamp heb ik er idd al eens uit gehad. Da's niet zo'n klus. Dus het is een pakking en geen kit.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Even terug gebladerd, want ik wist dat het een keer beschreven was: Vandaag de lampjes in de klokken vervangen. Dat viel best mee. Er was een klein lampje W1,2W links bij de brandstofmeter kapot. Er zitten drie W5W lampen in en bij mij 11 W1,2W lampjes. Er zijn een paar plaatsen voor fittingen niet gebruikt. Die controlelampjes heb ik niet, waarschijnlijk. Voor automaat ofzo. De drie 5w lampjes waren ook bij mij zwart. Er zitten drie rode W1,2W fittinkjes in. Ik neem aan dat die voor de verlichting van de klokken zijn. De zwarte zullen wel de controlelampjes zijn. Die drie heb ik vervangen. 2 deden het nog, maar beter alles tegelijk, vind ik.


Is er eigenlijk een manier om alle controlelampjes even te laten werken om de lampjes te kunnen controleren?

Ook nog een stadslichtje livo vervangen. Koplamp eruit, wat een gedoe voor zo'n lichie :x Maar beter zelf dan de garage. Over een paar weken nl. weer het jaarlijkse pijn moment, de APK :lol:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Vandaag ''nachtkijkers'' gemonteerd...in het hoge noorden zijn de winterdagen zo donker dat je letterlijk geen hand voor ogen ziet. :lol:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Bijlagen
20180917_181337-1612x1209.jpg
20180917_181328-1612x1209.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Wow. Contragewichten in de kofferbak? :lol: Over hoeveel Watt hebben we het dan? Mijn zwager had vroegah een Fiat 127, ook met drie van die enorme lampen voorop, prachtig.
Er zal een beste bak licht uit komen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Haha,geen contragewichten nodig. ;)
Zijn 9'' inch verstralers met H7 55w lampen met referentiegetal 50 (smal en lang lichtbeeld)

Gr. Quikfit :mrgreen:

EDIT: Paar maanden geleden de 55w peertjes vervangen voor 100w. ;)
Laatst gewijzigd door quikfit op 30 mar 2020 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie