Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door mikage »

Is het een idee om ergens op het forum een Topic te maken met de titel "Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?"

Dit topic is dan meer bedoeld om te melden dat je wat aangepast, veranderd, mooier gemaakt, een grote rit in het buitengebied hebt gemaakt, etc. hebt. Dus geen technische vragen, maar meer het vermelden en op de hoogte brengen van wat je gedaan hebt.

Zo heb ik vandaag 4x nieuwe Kleber Citylander onder de Forester geplaatst en ik vind dat leuk om te melden. Niet dat dat nu echt belangrijk is, maar toch ....

Een eigen plek voor dit soort informatie bestaat vlgs mij niet op het forum. Vandaar de gedachte die ik heb.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Leuk topic, maar behalve wat plaatjes van de Fozzie op Facebook plaatsen, heb ik vandaag niets gedaan voor de hobby :).
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door FrieseForester »

Vandaag heb ik niets gedaan maar gisteren heb ik dit gedaan:

http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=3135

Onderin topic staan de foto's van de klus.
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SubieForest »

Goed idee, maar vallen zulke 'hobbies' ook onder dit topic, het sleutelen aan kleine autootjes?

https://www.youtube.com/watch?v=qvoPzo3sIDg
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

SubieForest schreef:Goed idee, maar vallen zulke 'hobbies' ook onder dit topic, het sleutelen aan kleine autootjes?

https://www.youtube.com/watch?v=qvoPzo3sIDg
Het gaat er toch om ''wat je vandaag aan je hobby hebt gedaan''... ;)

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SubieForest »

quikfit schreef:
SubieForest schreef:Goed idee, maar vallen zulke 'hobbies' ook onder dit topic, het sleutelen aan kleine autootjes?

https://www.youtube.com/watch?v=qvoPzo3sIDg
Het gaat er toch om ''wat je vandaag aan je hobby hebt gedaan''... ;)

Gr. Quikfit :okeee:
Klopt, maar mikage schreef 'Dit topic is dan meer bedoeld om te melden dat je wat aangepast, veranderd, mooier gemaakt, een grote rit in het buitengebied hebt gemaakt, etc. hebt. Dus geen technische vragen, maar meer het vermelden en op de hoogte brengen van wat je gedaan hebt.', zodoende.. Dacht dat het alleen over de 'Subaru hobby' ging. :)

Groeten,
SubieForest
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

SubieForest schreef:
quikfit schreef:
SubieForest schreef:Goed idee, maar vallen zulke 'hobbies' ook onder dit topic, het sleutelen aan kleine autootjes?

https://www.youtube.com/watch?v=qvoPzo3sIDg
Het gaat er toch om ''wat je vandaag aan je hobby hebt gedaan''... ;)

Gr. Quikfit :okeee:
Klopt, maar mikage schreef 'Dit topic is dan meer bedoeld om te melden dat je wat aangepast, veranderd, mooier gemaakt, een grote rit in het buitengebied hebt gemaakt, etc. hebt. Dus geen technische vragen, maar meer het vermelden en op de hoogte brengen van wat je gedaan hebt.', zodoende.. Dacht dat het alleen over de 'Subaru hobby' ging. :)

Groeten,
SubieForest
Ik heb vandaag mijn garage aangepast, veranderd, mooier gemaakt...waar m'n Subaru komt te staan. ;)
Maar je hebt gelijk om het Subaru gerelateerd te houden...

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door FrieseForester »

Ik heb gister de matte waas van mijn koplampen geschuurd en met zo'n setje de boel weer netjes gemaakt. Is best wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf.

Afbeelding
Het doosje van het setje.

Afbeelding
De inhoud.

Afbeelding
Zo mat waren ze.

Afbeelding
De boel afgeplakt en schuren maar!!! Steeds fijnere korrel watervast schuurpapier en spul uit flesje 1.

Afbeelding
Resultaat na het schuren en vòòr het "aflakken"

Afbeelding
Eindresultaat.

Een paar uurtjes later waren ze nog mooier geworden.

Ik kwam er ook achter dat bij de rechter koplamp er een waas is aan de binnenkant van de lamp. Dus dat wordt dus toch sparen voor 2 andere koplampen.
Het werk is niet voor niets geweest want met waas is het afkeur bij APK (verkeerd lichtbeeld links ) en nu niet meer :-)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Niet vandaag, maar gisteren: eindelijk eens tijd genomen om een afneembare trekhaak te monteren.

Mooi dat ik 4 jaar geleden een Legacy zonder trekhaak kocht, maar in de praktijk is met toch handiger. Lang geleden al een originele afneembare trekhaak gevonden. Helemaal nieuw en compleet. Met de bijgevoegde instructie was installatie een fluitje van een cent.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Gisteren nix, maar de garage wel. Met dik een kwart ton zonder aanmerkingen door de APK. O nee, kentekenplaat lampje. Had zelf niet echt de tijd om dit goed na te kijken :D Remmetjes rondom laten reinigen, alweer 50 K met de remblokken gereden, nog goed. Koelkast laten reinigen, ook lekker bij dit weer. Binnenkort weer oliewissel. Doe ik lekker zelf. Weet ik zeker dat er ook 5 nieuwe liters in komen. Nou vertrouw ik mijn huidige garage wel, maar wil er ook nog zelf iets aan blijven doen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Deze week eindelijk mijn Forester STI velgen op de Outback gemonteerd. Nu nog eens tijd maken om mooie plaatjes te schieten...
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Ben bezig geweest met striping plakken en heb m'n grill zijdeglans zwart gespoten. :D
Volgende op het lijstje dat aan het ''zwart'' moet is de zilveren lijst op de achterklep.
Striping komt hier vandaan: http://www.tuningstickers.nl/product/au ... 1040-1648/
Gr. Quikfit :okeee:
DSC06792.JPG
Bijlagen
DSC06795.JPG
DSC06793.JPG
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Ziet er goed uit!
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door mikage »

Nice!!
Gebruikersavatar
F Wheel
Berichten: 137
Lid geworden op: 19 jun 2015 21:00

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door F Wheel »

Mooi die grille! Zit er ook over te denken om deze te spuiten.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Van de week mijn setje winter (spijkerbanden) velgen gespoten. ;)

Gr. Quikfit. :okeee:
Bijlagen
DSC06807.JPG
DSC06805.JPG
DSC06804.JPG
DSC06800.JPG
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Dashboard verlichting vervangen(lampjes waren ''op'' en gaven bijna geen licht meer) :idea:
Stuur naar beneden,twee schroefjes van de zwarte kap los en daarna 3 schroefjes van de ''klokkenwinkel'' losschroeven, 3 stekkers loshalen en alle lampjes vervangen...een kind kan de was doen. :D
Had ook gemerkt dat er wat lampjes van de achtergrondverlichting in de schakelaars van mijn mistlampen kaduuk waren.
OEM NR. 83426SA000 (kleur groen)
De lampjes van het Dashboard kan je gewoon bij de autozaak halen :!:

Gr. Quikfit. :okeee:
Bijlagen
Instrumentarium Achterkant.jpg
DSC06808.JPG
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door mikage »

Dat met die poker kaarten is wel een heel goed idee :okeee: :)
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

mikage schreef:Dat met die poker kaarten is wel een heel goed idee :okeee: :)
Banden ff leeg laten lopen en dan de kaarten ertussen... ;)

Gr. Quikfit. :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
leggymarco
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door leggymarco »

Idd creatief gevonden maar pokeren kan je nu niet meer :mrgreen:
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SubieForest »

leggymarco schreef:Idd creatief gevonden maar pokeren kan je nu niet meer :mrgreen:
Haha, hoezo niet, het is de achterkant maar :).

Op de foto zien die overgespoten velgen er trouwens goed uit!
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door FrieseForester »

leggymarco schreef:Idd creatief gevonden maar pokeren kan je nu niet meer :mrgreen:
Jawel, zoals je kan zien heeft ie de achterkant aan de verfkant gedaan :-)
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Het karretje gewassen en gedeeltelijk in de was gezet (rest komt nog een keer). Omdat de ruit linksvoor niet lekker meer liep, de bekleding eraf gehaald en alle draai- en glijpunten die ik kon bereiken gesmeerd. Hij lijkt nu wat beter te lopen. Was al een tijd aan het knoeien met contact aan en ik heb het vermoeden dat de accu niet helemaal fris meer is, dus morgen weer proberen als ik er mee weg moet.
Een jaar geleden heb ik de binnenverlichting een keer aan laten staan (kaartleeslampje). Zo heeft hij een dag of drie gestaan. Bij contact aan gebeurde er he-le-maal niets meer, nog geen lampje. :oops: Ik mat nog 6.5 volt. Accu overleden, dacht ik, maar na de ANWB hulplijn te hebben gebeld (kwam toen pas achter het bestaan ervan) heb ik hem opgeladen. De man die ik aan de telefoon had, raadde me aan om hem op te laden en het te proberen. Dat is een jaar goed gegaan. Maar na stilstand meet ik nu nog 12.7 en vrouwlief (die een goed gevoel voor auto en motor heeft) zei dat hij een beetje aarzelde na één van de eerste koude nachten. Dus ik ga maar een nieuwe regelen, denk ik.
Het wisselen van de dashboard lampjes staat ook nog op het programma.
Overigens wel in- en intriest hoeveel parkeerschade (openslaande deuren) je op je auto krijgt, tegenwoordig. Heb er weer een paar extra ontdekt. Waarom doen mensen dat toch?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

12,7 Is normaal als de motor niet draait,het is tenslotte een 12v accu,de laadspanning zit tussen de 13,8 - 14,4 volt.Dat ie niet zo vlotjes start kan aan de accu liggen maar als het koud is,is je olie dik,de accu levert minder stroomsterkte (ampère) dan bij 20 graden en de brandstof ontsteekt minder snel.
Laat een accutest doen bij de garage/accuboer,die belasten de accu en simuleren een startcyclus.

Info!: http://www.accuserviceholland.nl/servic ... ndleiding/

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Bedankt, een belastingstest is idd wel de oplossing, maar dan kan ik moeilijk zeggen: "Bedankt, dan ga ik nu bij de handel een accu halen." Ik kijk het even aan. In de loop van de jaren heb ik wel leren aanvoelen wanneer een accu het gehad heeft.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door erichendri »

Volgens mij hebben de subarudealers nu een winteractie.
Voor een klein bedragje controleren ze daar je subaru op belangrijk punten.
Laat je auto daar controleren en bij een opmerking over je accu zeg je gewoon dat je het ff aankijkt.
En dat je de echte winter even afwacht.
Subaru's zijn nu eenmaal geen vlotte starters, bij mij dacht ik ook al een paar jaar in de winter
dat mijn (nu) 10 jaar oude accu het ging begeven.
Er zit nu een nieuwe in en ja, hij draait wel sneller rond met starten.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

afgelopen 2 weekeinden: ktm LC4 blokje open trekken en dan kom je rare dingen tegen die niet terug te herleiden zijn op internet noch in de literatuur...
of het is een oude lijk met wat leuke dingen of het is een experimentje geweest...

de vorige ktm blok was redelijk standaard (LC4 640 van 2004 met hydraulische koppeling en high-flow kop) en past nu in de aprilia rs125 frame. wat steuntjes op maat zagen en buigen etc en dan hangt het blok er letterlijk in.
NB: rs125 rollend chassis is met 2 vingers op te tillen, weegt amper 8 a 9 kg! prop daar een blokje in van 15~20kg met kleine 60pk....
probeer onder de 100kg te blijven als uitgangspunt.
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Beurstel »

boswachterfan schreef: Overigens wel in- en intriest hoeveel parkeerschade (openslaande deuren) je op je auto krijgt, tegenwoordig. Heb er weer een paar extra ontdekt. Waarom doen mensen dat toch?
Ergerlijk inderdaad. Letterlijk door schade en schande wijs geworden maak ik tegenwoordig wel altijd een foto van mijn buren als ik krap heb moeten parkeren. Meer voor mijn gemoedsrust, want bewijstechnisch blijft deur- of parkeerschade ook dan een lastig verhaal.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

DucATIRadeon schreef:afgelopen 2 weekeinden: ktm LC4 blokje open trekken en dan kom je rare dingen tegen die niet terug te herleiden zijn op internet noch in de literatuur...
of het is een oude lijk met wat leuke dingen of het is een experimentje geweest...

de vorige ktm blok was redelijk standaard (LC4 640 van 2004 met hydraulische koppeling en high-flow kop) en past nu in de aprilia rs125 frame. wat steuntjes op maat zagen en buigen etc en dan hangt het blok er letterlijk in.
NB: rs125 rollend chassis is met 2 vingers op te tillen, weegt amper 8 a 9 kg! prop daar een blokje in van 15~20kg met kleine 60pk....
probeer onder de 100kg te blijven als uitgangspunt.

Fotootje????? :P :P

Sturen door alleen je oogballen te draaien... :D
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

zal nu niet lukken: moet over een uurtje naar schiphol voor werk (2 weken Asaluyeh en daarna wat dagen in Ras Laffan).
bij terugkomst zal ik eea proberen to posten.
Plaats reactie