sufos schreef:De KTM is trouwens afgelopen maand verkocht, of ik er goed aan gedaan heb weet ik nog steeds niet want ik heb toch een heel klein beetje spijt.
had, en heb ik, ook nog steeds met de 620 Duke, was toch iets aparts. echter, moet wel zeggen dat de 990SMT een goede opvolger is met dezelfde "hooligan" eigenschappen als de dikke eencilinder en met "comfort" zadel. het gaat alleen heel wat sneller, trilt minder, en geeft een aanzienlijk langere actieradius: 300km (990) tov 130km (620).
nu met de 100km/h regel biedt de RE een goede compromis: dikke eencilinder, rete zuinig (doet iets van 1:25!), comfort (whats in a name) en souplesse. alles open naar eigen interpretatie.
ze zijn wel meer onderhoudsgevoelig, maarja wat wil je met motoren die gemaakt zijn volgens 1955. enigste hoogtepunt in de ontwikkeling was overstappen van engelse hoerendraad naar metrisch, en betere connectors (Honda).
let wel als je eentje uit India laat halen dat het een EU variant is (of iets met een EU CoC), dat kan wel eens het verschil zijn tussen wel of niet NL kenteken krijgen!