Juliette schreef:Fijn dat ze daar nog op voorraad waren
Ik had de p4 en p3 besteld en binnen een paar dagen in huis. Had me wel verkeken op de positie onder het dakrek dus achteraf was een p4 en p2 beter geweest. Maar we hebben het passend gekregen zonder de alu stangen in te korten.
De beugels waarmee hij onder de rail klemt hebben we 1,5cm afgeslepen en daarmee past hij er precies onder. De boutjes van de beugels zijn 1cm ingekort.
Dakrek ligt er inmiddels ook op. Ben niet zo heel tevreden met de bevestiging daarvan maar hij ligt vast en we zien wel of en hoe we dat in de toekomst nog veranderen.
Volgende punten op de wishlist zijn een liftkit en snorkel . Maar dit weekend eerst de brug op voor schokbrekers vervangen en kijken wat er nog meer rammelt.
Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Dat ziet er erg strak uit zeg, zo. De SG leent zich erg goed voor een dakrek. (De SH is al hoger en wordt dan alleen maar nog hoger.) De lage dakdragers en de bevestigingspunten vallen heel mooi onder het rek, alsof de dragers en het rack 1 geheel vormen. Mooi! Of het vast genoeg zit. Ik denk van wel, vooral nu de dragers ook fysiek 1 geheel vormen met het rack. Het is zó mooi dat Aguri zou moeten overwegen ze ook voor de SG te maken. Ik kan me voorstellen dat ze met een bredere voet ook goed vast te klampen zijn aan de SG rails.
Forester 2011 FB20
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen... Maar een EJ20 is wat dat betreft niet veel anders. Maar je merkt het verschil toch wel bergop. Het gaat allemaal net wat gemakkelijker. De lage gearing gebruik ik nog maar zelden, eigenlijk alleen maar in de file, 1e versnelling voor lekker te kunnen kruipen. Zelfs voor aanhangers gebruik ik de lage gearing niet meer, trekt hem beter in de hogere versnellingen, ook bergop.Rene schreef:Gister en vandaag de preza weer ontdaan van vakantiespul wat er in en op zat..
Ook ben ik deze keer wat anders gaan rijden , dat wil zeggen : de motor flink laten werken daar waar nodig....toerentallen van 4000 of meer werden niet langer geschuwd op de snelwegen heuvel/brug op....hellingen van 5 a 6% over lengtes van enkele honderden meters zijn er geen uitzondering..
Uiteraard alleen als 'ie lekker op temperatuur is
Low gear enkel gebruikt in de dorpjes/steden bij stoplichten aan de voet van zo'n bult
Die toerentallen had 'ie blijkbaar nodig/ vind 'ie lekkerder want ik heb de indruk dat hij nu een stuk vinniger rijd....moet er ook bij vermelden dat ik de week voor en tijdens de vakantie enkel Euro 98 heb getankt in Duitsland Belgie en Frankrijk..
In ons eigen land loop je met E98 aardig leeg op de kosten : loopt al flink naar de 2 euro of zelfs meer..
Nu uitbuiken van 10 geweldige dagen in Frankrijk..kijken er naar uit om volgend jaar weer te gaan
Maar een EJ16 kun je met gerust hart doortrekken tot 5500 toeren. Daar wordt de motor niet echt veel warmer van, zo is mijn ervaring. De rode lijn ligt bij 5800 toeren.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Patrick
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Afgelopen weekend wagen op de brug gezet en een onderdelen inventarisatie gemaakt.
Onderdelen blijken wel mee te vallen maar potje tectiel en wat laswerk kan geen kwaad
In ieder geval de schokdempers voor en de stabilisator pootjes achter. Gerammel in de voortrein lijkt te komen van los zittende remklauwen. Dus die gaan eraf voor wat tlc.
Verder de bevestiging van het dakrek aangepast. Beugels ingekort, draad verder door getapt, wurgmoertjes erop en dopjes op gezet. De originele bevestiging waren een soort vleugelmoeren met metalen kern en kunstof omhulsel......dat krijg je dus nooit goed vast omdat het kunstof dol draait
Nu dat allemaal goed vast zit ook mn reservewiel een plekje gegeven.
Onderdelen blijken wel mee te vallen maar potje tectiel en wat laswerk kan geen kwaad
In ieder geval de schokdempers voor en de stabilisator pootjes achter. Gerammel in de voortrein lijkt te komen van los zittende remklauwen. Dus die gaan eraf voor wat tlc.
Verder de bevestiging van het dakrek aangepast. Beugels ingekort, draad verder door getapt, wurgmoertjes erop en dopjes op gezet. De originele bevestiging waren een soort vleugelmoeren met metalen kern en kunstof omhulsel......dat krijg je dus nooit goed vast omdat het kunstof dol draait
Nu dat allemaal goed vast zit ook mn reservewiel een plekje gegeven.
Subaru Forester 2004
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Fijn dat het nu naar je zin zit. Mijn Aguri's bleken in mijn maat helaas te smal om er de daktent nog op te zetten omdat de draagijzers 80cm breedte nodig hebben, dus die gaan terug. Weer wat geleerd.
Juliette schreef:Afgelopen weekend wagen op de brug gezet en een onderdelen inventarisatie gemaakt.
Onderdelen blijken wel mee te vallen maar potje tectiel en wat laswerk kan geen kwaad
In ieder geval de schokdempers voor en de stabilisator pootjes achter. Gerammel in de voortrein lijkt te komen van los zittende remklauwen. Dus die gaan eraf voor wat tlc.
Verder de bevestiging van het dakrek aangepast. Beugels ingekort, draad verder door getapt, wurgmoertjes erop en dopjes op gezet. De originele bevestiging waren een soort vleugelmoeren met metalen kern en kunstof omhulsel......dat krijg je dus nooit goed vast omdat het kunstof dol draait
Nu dat allemaal goed vast zit ook mn reservewiel een plekje gegeven.
Forester 2011 FB20
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik heb nog een Thule set liggen waarvan de draagijzer 108 cm zijn.Mijn Aguri's bleken in mijn maat helaas te smal om er de daktent nog op te zetten omdat de draagijzers 80cm breedte nodig hebben
Set is nieuw (1x gebruikt op de heenweg naar vakantieadres), daarna andere Forester gekocht en nu past het dus niet meer. Ik heb langere dragers nodig en andere voeten. Al met al kan ik beter een compleet nieuwe set kopen.
In de foto's staat de orginele aankoopprijs en de aankoop datum. Dus een redelijk bod is lijkt me reëel.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Vandaag kwam GLS een doos bezorgen met daarin een CONTITECH Poly V-riem, een FEBEST geleiderol en een SKF spanrol. Ik heb praktisch geen ervaring met sleutelen aan auto's, maar was benieuwd hoe ver ik zou komen met de installatie van een nieuwe multiriem en rollen. Samenvatting: het is gelukt. Maar zonder het voor de klus geschikte gereedschap was het af en toe best een uitdaging.
De belangrijkste problemen waar ik tegenaan liep waren:
De lekke stuurbekrachtiging en de montage van een ander spruitstuk laat ik maar over aan iemand die er echt verstand van heeft...
De belangrijkste problemen waar ik tegenaan liep waren:
- de beperkte ruimte, in combinatie met een ratel waarvan het tussenstuk óf te lang was waardoor het niet paste, óf te kort waardoor ik niet bij de bout van de rollen kon.
- een te korte ring- en steeksleutel maat 14, waardoor het niet lukte om de spanning van de spanrol te halen.
De lekke stuurbekrachtiging en de montage van een ander spruitstuk laat ik maar over aan iemand die er echt verstand van heeft...
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- boswachterfan
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Netjes! Dat doet me eraan herinneren dat ik ook nog zo'n tang wilde kopen..
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Gewoon even een kleine enthousiaste update..
Net terug van vakantie door de Champagne en de Ardeche, in totaal zon 3500 km weg gedrukt, waarvan er een flink aantal over slechte steile weggetjes.
Was mn eerste vakantie met de Outback, en wat een feestje dat het was. Op zn gemakje nam die alle hobbels, gaten in de weg, steile plateau camping en en noem t maar op.
Verbruik met de vouwwagen erachter was zon 1 op 8.5 a 1 op 9. (op LPG).
Ik hoorde wel steeds een klein rammeltje links voor als ik door een frans dorpje met kinderkopjes reed. Merkte later dat als ik rem, het geluid dan stopt. Ik vermoed dus een rammelend remblokje in de klauw???
ANyway, t was genieten!
Net terug van vakantie door de Champagne en de Ardeche, in totaal zon 3500 km weg gedrukt, waarvan er een flink aantal over slechte steile weggetjes.
Was mn eerste vakantie met de Outback, en wat een feestje dat het was. Op zn gemakje nam die alle hobbels, gaten in de weg, steile plateau camping en en noem t maar op.
Verbruik met de vouwwagen erachter was zon 1 op 8.5 a 1 op 9. (op LPG).
Ik hoorde wel steeds een klein rammeltje links voor als ik door een frans dorpje met kinderkopjes reed. Merkte later dat als ik rem, het geluid dan stopt. Ik vermoed dus een rammelend remblokje in de klauw???
ANyway, t was genieten!
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Vermoedelijk een stabilistorstangetje dat ruim is geworden en ophoud met rammelen als de wagen induikt tijdens het remmen.Frankism schreef:Ik hoorde wel steeds een klein rammeltje links voor als ik door een frans dorpje met kinderkopjes reed. Merkte later dat als ik rem, het geluid dan stopt. Ik vermoed dus een rammelend remblokje in de klauw???
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Klinkt bekend . Ik dacht ook dat het mn stangetjes waren maar bij mij bleek er wat speling op de klauw te zijn.
Subaru Forester 2004
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Distributie ,alle rollen, waterpomp, multi riemen vervangen.
Volg. Project: nieuwe einddemper.
Donderdag over een week naar EPS.
Ben benieuwd!
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Wat hebben jullie aangepast/moesten jullie aanpassen om het passend te maken? Ben ook op zoek naar dakdragers voor onze SG en het ziet er bij jullie wel heel strak uit! En wat voor dakrek is dat, dat jullie erop gemonteerd hebben?Juliette schreef:Ik wil al heel lang een mooi dakrek. Omdat er nu lpg in ligt en ik toch graag standaard m'n reservewiel bij heb, is dat natuurlijk het perfecte excuus
Vandaag hebben we de dakdragers erop gezet. Vanwege de mooie lage ligging tussen de dakrails zijn het Aguri Prestige geworden. Is eigenlijk bedoeld voor open dakrail maar wij zouden wij niet zijn als we hem niet aan zouden passen . In het ergste geval hadden we er een extra boutje bij getapt door de rail heen maar het lijkt muurvast te liggen.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik weet niet of je in dit geval van hobby kan spreken want het is niet echt een leuk klusje. Vandaag heb ik de kat vervangen voor een ander exemplaar.
Daar gaat een klein verhaal aan vooraf. Nu ik een Outback gekocht heb moet de Forester eruit. Ik wil de Forester graag verkopen met nieuwe APK, omdat wat beter verkoopt. Op de terugweg van de probleemloze APK kreeg ik problemen. De auto ging het steeds slechter doen, zakte richting de 80 km/pu en dat was niet fijn. Op de vluchtstrook gaf ik gas en dacht dat het wel weer zou gaan maar binnen de kortste keren weer drama. Na nog een keer op de vluchtstrook besloot ik wederom te stoppen en de ANWB maar te bellen.
Die wist het ook niet en stelde voor om naar de eerste de beste afrit te gaan en dan maar even verder te kijken. Zo gezegd, zo gedaan, hij reed achter mij aan en mijn snelheid zakte tot 60, wat niet fijn is op de snelweg.
Toen we uitstapte zei hij, ik weet het denk ik wel: je kat is kapot, binnenwerk ligt los en dat zorgt ervoor dat de uitlaat geen uitlaat meer is. Nadat er een gaatje geboord was in de kat ben ik binnendoor het laatste stukje naar huis gereden.
Een gebruikte kat gekocht en deze er vandaag even onder gezet. Nu kan de Forester met verse APK in de verkoop.
Ik wilde wat foto's uploaden maar dat lukt niet meer, morgen maar even rustig naar kijken wat het probleem is
Daar gaat een klein verhaal aan vooraf. Nu ik een Outback gekocht heb moet de Forester eruit. Ik wil de Forester graag verkopen met nieuwe APK, omdat wat beter verkoopt. Op de terugweg van de probleemloze APK kreeg ik problemen. De auto ging het steeds slechter doen, zakte richting de 80 km/pu en dat was niet fijn. Op de vluchtstrook gaf ik gas en dacht dat het wel weer zou gaan maar binnen de kortste keren weer drama. Na nog een keer op de vluchtstrook besloot ik wederom te stoppen en de ANWB maar te bellen.
Die wist het ook niet en stelde voor om naar de eerste de beste afrit te gaan en dan maar even verder te kijken. Zo gezegd, zo gedaan, hij reed achter mij aan en mijn snelheid zakte tot 60, wat niet fijn is op de snelweg.
Toen we uitstapte zei hij, ik weet het denk ik wel: je kat is kapot, binnenwerk ligt los en dat zorgt ervoor dat de uitlaat geen uitlaat meer is. Nadat er een gaatje geboord was in de kat ben ik binnendoor het laatste stukje naar huis gereden.
Een gebruikte kat gekocht en deze er vandaag even onder gezet. Nu kan de Forester met verse APK in de verkoop.
Ik wilde wat foto's uploaden maar dat lukt niet meer, morgen maar even rustig naar kijken wat het probleem is
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Niks geen gerammel gehoord door het losse binnenwerk?
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
200 meter voor de garage hoorde ik voor het eerst een rammel. De afstand was te kort om te kunnen concluderen waar het vandaan kwam. Wel doorgegeven en bij de APK kwam naar boven dat iets met de voorste schijf de rammel veroorzaakt zou hebben.
Toen ik op de terugweg de rammel weer hoorde heb ik niet direct de link met de kat gelegd. Was voor mij ook de eerste ervaring met een soortgelijk probleem. Achteraf gezien had ik het wel wat eerder moeten opmerken maar helaas.
Toen ik op de terugweg de rammel weer hoorde heb ik niet direct de link met de kat gelegd. Was voor mij ook de eerste ervaring met een soortgelijk probleem. Achteraf gezien had ik het wel wat eerder moeten opmerken maar helaas.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Heb ik ook een keer gehad met een Feroza. Er was geen peil op te trekken. Soms ging alles goed, dan weer liep de motor warm, dan weer was het vermogen weg. We zijn toen met horten en stoten uit Zwitserland terug naar huis gekomen en pas in Nederland wist een ANWB man te vertellen dat het een kapotte katalysator was. Ook ik heb een rammel gehoord, maar kon die (en ook diverse garage's waaronder dealers) ook niet thuis brengen. Op de sloop nieuwe kat gekocht en nog een tijd prima gereden.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Heb ik met mijn derde Vivio (de huidige) gehad. Al bij 120.000km, gerammel heb je wel vaker, dus dat viel niet op. Wel een topsnelheid van 85 op sommige momenten en een verbruik van 1 op 13. Dat is normaal niet haalbaar, al rijdt je de tank leeg met je voet op de vloer.
Ik had wel een vermoeden, maar ben gewoon door blijven rijden. Gevolg: kat compleet weg!
Vorige week bij het vervangen van de einddemper kwam er nog een stukje ter grootte van een cashewnoot uit. De rest is allemaal verdwenen.
Situatie is nu al bijna 50.000km zo, zonder kat is hij schoon zat
Ik had wel een vermoeden, maar ben gewoon door blijven rijden. Gevolg: kat compleet weg!
Vorige week bij het vervangen van de einddemper kwam er nog een stukje ter grootte van een cashewnoot uit. De rest is allemaal verdwenen.
Situatie is nu al bijna 50.000km zo, zonder kat is hij schoon zat
"I feel Legacy"
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
@FabianSG; we hebben de beugel waarmee de voet onder/om de rail wordt geklemd een klein stukje afgeslepen omdat het natuurlijk een dichte rail is. De boutjes hebben we ook korter moeten maken omdat een open rail natuurlijk dikker is dan het randje van onze gesloten rail. Anders kwamen de boutjes (die je van bovenaf schroeft) tegen het dak aan.
Dit is de beugel die onder de voet gaat. Ligt op deze foto op zn kop.
Dakrek is deze https://www.aosom.nl/item/homcom-dachko ... 21G01.html. Al hebben wij hem via westfalia gekocht. Verwacht geen topkwaliteit voor die prijs. Afwerking en oppervlakkige roest. Ook hier aanpassingen aan gedaan omdat de dakdragers vrij plat zijn. U beugels afgekort, beetje draad bij getapt, borgmoeren erop en netjes afgewerkt met moerdopjes.
Dit is de beugel die onder de voet gaat. Ligt op deze foto op zn kop.
Dakrek is deze https://www.aosom.nl/item/homcom-dachko ... 21G01.html. Al hebben wij hem via westfalia gekocht. Verwacht geen topkwaliteit voor die prijs. Afwerking en oppervlakkige roest. Ook hier aanpassingen aan gedaan omdat de dakdragers vrij plat zijn. U beugels afgekort, beetje draad bij getapt, borgmoeren erop en netjes afgewerkt met moerdopjes.
Subaru Forester 2004
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Bedankt voor de uitleg! Mochten we ook deze setup installeren, zal ik een update plaatsenJuliette schreef:@FabianSG; we hebben de beugel waarmee de voet onder/om de rail wordt geklemd een klein stukje afgeslepen omdat het natuurlijk een dichte rail is. De boutjes hebben we ook korter moeten maken omdat een open rail natuurlijk dikker is dan het randje van onze gesloten rail. Anders kwamen de boutjes (die je van bovenaf schroeft) tegen het dak aan.
Dit is de beugel die onder de voet gaat. Ligt op deze foto op zn kop.
Dakrek is deze https://www.aosom.nl/item/homcom-dachko ... 21G01.html. Al hebben wij hem via westfalia gekocht. Verwacht geen topkwaliteit voor die prijs. Afwerking en oppervlakkige roest. Ook hier aanpassingen aan gedaan omdat de dakdragers vrij plat zijn. U beugels afgekort, beetje draad bij getapt, borgmoeren erop en netjes afgewerkt met moerdopjes.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ben vandaag bij EPSgeweest
Nieuwe einddemper, was wel nodig ook
Nieuwe einddemper, was wel nodig ook
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Dank je.
Mooi rvs, dus geen omkijken meer naar.
Oude was 80 mm. rond , deze is 90.
Beetje voor de looks he.
Mooi rvs, dus geen omkijken meer naar.
Oude was 80 mm. rond , deze is 90.
Beetje voor de looks he.
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
2x retourtje Schiphol (1x offshore Noorwegen, 2 dagen na terugkomst door naar Italië). voornamelijk 120 (teller) gereden en het gebakje heeft gemiddeld 7,6/100km gehaald.
ook is de bron vn het olie verbruik gevonden: een iets-meer-dan-zweten distri ketting deksel! niet direct te zien ivm plaatwerk maar traceerbaar door de vlekken/film vanaf de deksel naar achteren toe, tot aan de achter diff zelfs!
nu 1L per 15000km er in doen, en dat is net binnen de onderhoudsbeurt.
mijn collega (ex Toyota monteur) is geen automaat fan, maar de CVT kon hij wel heel goed waarderen, veel beter dan de Toyota "cvt"!
blijft een machtig gebakje, de outback!
ook is de bron vn het olie verbruik gevonden: een iets-meer-dan-zweten distri ketting deksel! niet direct te zien ivm plaatwerk maar traceerbaar door de vlekken/film vanaf de deksel naar achteren toe, tot aan de achter diff zelfs!
nu 1L per 15000km er in doen, en dat is net binnen de onderhoudsbeurt.
mijn collega (ex Toyota monteur) is geen automaat fan, maar de CVT kon hij wel heel goed waarderen, veel beter dan de Toyota "cvt"!
blijft een machtig gebakje, de outback!
- boswachterfan
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Netjes, netjes. Wel poetsen, nu!Subarufan schreef:Dank je.
Mooi rvs, dus geen omkijken meer naar.
Oude was 80 mm. rond , deze is 90.
Beetje voor de looks he.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Komt wel goed!
Ben nogal een poetsfreak
Ben nogal een poetsfreak
- boswachterfan
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Mooi! Kan ik hem af en toe langsbrengen? Ben het snel zat. Bij mij hangt er ook zo'n mooie pot onder. Nu moet ik wel.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Met werkpaard en luxe paard op pad......mogen jullie raden wie wat is
Subaru Forester 2004
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Oef arme wielophanging
De bewegingen die een paard in een trailer maakt wordt doorgegeven door de trailer aan de auto deze bewegingen vormen een extreme slijtage voor je wielophanging in z'n geheel maar voornamelijk achter.
De bewegingen die een paard in een trailer maakt wordt doorgegeven door de trailer aan de auto deze bewegingen vormen een extreme slijtage voor je wielophanging in z'n geheel maar voornamelijk achter.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Je ziet toch zo dat dit paard slank afgetraind is en compleet rustig in de paardentrailer staat.
Bij Subaru is dit ook totaal niet het geval.
Ze zijn zo stevig gebouwd.
Bij Subaru is dit ook totaal niet het geval.
Ze zijn zo stevig gebouwd.
Aju propje
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Volgende week gaat de swifty naar de garage..
Er zit een gaatje in de dorpel links (nog geen apk-afkeur) en ik laat ze even kijken naar olielekkage.
De versnellingsbak is 1 vieze vette bende geworden...spul schoongemaakt om te zien waar het vandaan komt.
Waarschijnlijk komt dat ergens uit de kop bij de nokkenaskeerring vandaan waar het verdelerkapje op zit van de ontsteking.
Er zit een gaatje in de dorpel links (nog geen apk-afkeur) en ik laat ze even kijken naar olielekkage.
De versnellingsbak is 1 vieze vette bende geworden...spul schoongemaakt om te zien waar het vandaan komt.
Waarschijnlijk komt dat ergens uit de kop bij de nokkenaskeerring vandaan waar het verdelerkapje op zit van de ontsteking.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene