Prachtig avontuur, ik ben een beetje jaloers.Propje schreef:De 690 enduro schoongemaakt na maandje rond gezworven te hebben in Marokko.
Laat de motor naar Malaga transporteren,en vlieg er achteraan.
Wel de terugweg op de brommer gedaan via Gibraltar spanje portugal en verder naar boven De TET ook nog stukje gereden.
Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Kan me niet voorstellen dat je heel erg veel problemen gaat krijgen de Duitse toeristen lopen hier al weer vrolijk in de rondte.Raph schreef:Ik neem m'n hele dossier mee; de afgelopen weken ben ik intensief bezig geweest met de repatriëring. Bovendien ga ik alleen, heb een coronascherm in de auto, ik neem eten en drinken mee zodat ik onderweg zo weinig mogelijk hoef te stoppen en ik ga de Autobahn niet af. Plus: m'n Soeb zou 245 km/u moeten kunnen halen; bij dergelijke snelheden zien ze die gele kentekenplaten niet eens!DucATIRadeon schreef:ook succes met je dochter en kleinkind!
maar hopelijk mag je wel de grens wel over, hoor nu net dat DE grens echt auto's terug sturen zonder echt geldige reden(en). ik hoop echt dat je toegelaten word! neem een email of iets anders mee waarop staat dat je (klein)kind niet via OV terug kan reizen, heb je iig iets. baat het niet schaad het ook niet.
Toen ik mijn hond uitliet op het strand van lemmer werd ik al weer door iedereen in het Duits begroet.
Het aantal Duitse kentekens in de buurt groeit ook weer gestaag en de Duitse boten worden ook al vrolijk klaar gemaakt.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Nog wel : ze gaan het komend weekend de Duitsers ontmoedigen om ons land binnen te komen..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Mijn info zegt dat het 237km/h zou zijn voor de station met automaatRaph schreef:Plus: m'n Soeb zou 245 km/u moeten kunnen halen; bij dergelijke snelheden zien ze die gele kentekenplaten niet eens!
Voor de station handbak wordt 233km/h afgegeven, maar ik heb laatst 244 op de GPS aangetikt, dus waarschijnlijk zit die 245 er wel in (dat is overigens net de teller uit)
Maar succes daar in Duitsland! Ik verwacht niet al te veel problemen, mijn collega's in de grensstreek kunnen ook probleemloos op en neer. Bovendien heb je een zeer goede reden om daar te zijn lijkt me.
"I feel Legacy"
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Het is 218 km/uur geworden. Toen moest ik van het gas af en in de ankers omdat 400 meter voor me een auto een vrachtwagen ging inhalen. Maar de Legacy werd totaal niet zoekerig of zweverig; dat gaf veel vertrouwen. Maar er had op een rustige weg meer ingezeten.
Ik ben niet echt een hardrijder, dus wat me als eerste opviel is dat insecten boven pakweg 170 km/uur niet meer op de voorruit afkesten, maar er op te pletter slaan.
Het gemak waarmee m'n auto versnelt en remt en de controleerbaarheid als het echt hard gaat vond ik misschien nog wel indrukwekkender dan de snelheid die ik haalde.
Ik ben trouwens via Venlo Duitsland ingereden en heb nergens controles of zelfs maar politie gezien. Dus geen enkel oponthoud gehad aan de grens of onderweg.
Het coronascherm heb ik gemonteerd op het vliegveld. Het bestaat uit een ronde stok van 23mm doorsnede en iets meer dan 92cm lengte, die precies past in de uitsnede die zichtbaar wordt als je aan de achterste hangrepen trekt. Doordat de handgrepen een veer hebben waarmee ze inklappen bleek dat een heel simpele en stabiele oplossing te zijn.
Het scherm zelf is een stuk semi-doorzichtig plastic tafelkleed van 140 cm breed en 2 meter lang. Het is met klustape vastgemaakt aan de stok. Uiteindelijk heb ik het opgerold tot boven de stoelleuning en gefixeerd met blauwe crêpetape, om de conversatie met de achterpassagiers te vergemakkelijken.
Ik ben heel benieuwd of er een andere Subaru bestaat die een 'redneck corona cab conversion' heeft ondergaan.
Volgens mij heb ik de primeur.
Ik ben niet echt een hardrijder, dus wat me als eerste opviel is dat insecten boven pakweg 170 km/uur niet meer op de voorruit afkesten, maar er op te pletter slaan.
Het gemak waarmee m'n auto versnelt en remt en de controleerbaarheid als het echt hard gaat vond ik misschien nog wel indrukwekkender dan de snelheid die ik haalde.
Ik ben trouwens via Venlo Duitsland ingereden en heb nergens controles of zelfs maar politie gezien. Dus geen enkel oponthoud gehad aan de grens of onderweg.
Het coronascherm heb ik gemonteerd op het vliegveld. Het bestaat uit een ronde stok van 23mm doorsnede en iets meer dan 92cm lengte, die precies past in de uitsnede die zichtbaar wordt als je aan de achterste hangrepen trekt. Doordat de handgrepen een veer hebben waarmee ze inklappen bleek dat een heel simpele en stabiele oplossing te zijn.
Het scherm zelf is een stuk semi-doorzichtig plastic tafelkleed van 140 cm breed en 2 meter lang. Het is met klustape vastgemaakt aan de stok. Uiteindelijk heb ik het opgerold tot boven de stoelleuning en gefixeerd met blauwe crêpetape, om de conversatie met de achterpassagiers te vergemakkelijken.
Ik ben heel benieuwd of er een andere Subaru bestaat die een 'redneck corona cab conversion' heeft ondergaan.
Volgens mij heb ik de primeur.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Lekker dat het van een leien dakje is gegaan.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- boswachterfan
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Mooi. Dat zal wel een geruststelling zijn, je nakomelingen weer hier.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
- boswachterfan
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Dat is al eerder geprobeerd. Met een zeer matig succes. Ze zijn 5 jaar geblevenRene schreef:Nog wel : ze gaan het komend weekend de Duitsers ontmoedigen om ons land binnen te komen..
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ja idd!
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik heb vandaag ondanks dat beleid toch wel hele kudde's Duiters zien rijden hier..terwijl wij Duitsland niet in mogen om te tanken etc etc...boswachterfan schreef:Dat is al eerder geprobeerd. Met een zeer matig succes. Ze zijn 5 jaar geblevenRene schreef:Nog wel : ze gaan het komend weekend de Duitsers ontmoedigen om ons land binnen te komen..
Beetje vaag vind ik dat..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Eerste tank met de nieuwe 100km/u regel er doorheen!
485KM, 48.06L... 1L op 10.09KM...
Dit is met een 4EAT Bak die volgens mij op z'n laatste loodjes zit.
485KM, 48.06L... 1L op 10.09KM...
Dit is met een 4EAT Bak die volgens mij op z'n laatste loodjes zit.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Volgens mij loopt-ie op zijn laatste benen en zit je vervolgens met de gebakken peren. En dat kan inderdaad loodzwaar zijn.Mrdjc schreef:Dit is met een 4EAT Bak die volgens mij op z'n laatste loodjes zit.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Een andere radio in mijn Impreza gebouwd, omdat de andere ermee ophield. En aangezien mijn autoradio ook meteen mijn carkit is, moest ik wat doen. Het is een relatieve budget oplossing geworden. Ik vond een leuke aanbieding voor een Pionier BMH-G220BT. Daar kan ik een achteruitrijcamera op monteren, is wel handig.
Wel weer even wennen met het touchscreen, maar het werkt wel fijn.
Er zit dan wel geen navigatie op, maar dat hoeft voor mij ook niet, daar heb ik een TomTom voor.
Wel weer even wennen met het touchscreen, maar het werkt wel fijn.
Er zit dan wel geen navigatie op, maar dat hoeft voor mij ook niet, daar heb ik een TomTom voor.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Patrick
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik vind mijn uitdrukking leuker, heb ik net patent op aangevraagd. (Laat me met rust ik ben half buitenlander! )Raph schreef:Volgens mij loopt-ie op zijn laatste benen en zit je vervolgens met de gebakken peren. En dat kan inderdaad loodzwaar zijn.Mrdjc schreef:Dit is met een 4EAT Bak die volgens mij op z'n laatste loodjes zit.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Half? Weet je dat zeker?Mrdjc schreef:(Laat me met rust ik ben half buitenlander! )
Misschien ben je wel driekwart Ier.
Of zelfs vier Russen.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Naar auto airco service in Zwolle geweest omdat er links uit de airco 20 graden kwam en rechts 14 graad. Er werd gedacht aan een hangende klep of een temperatuur voeler.
Bij contrôle bleek dat er nog maar 140 gram koelmiddel in het systeem zat. Conclusie: Lekkage.
Airco is gevuld en er is een kleurmiddel aan toegevoegd waarmeer de lekkage, als het goed is, kan worden opgespeurd.
Onderhoud aan auto en airco is altijd goed geweest (airco juni 2018 nagekeken en ietjes bijgevuld).
De airco specialist schrok wel van het (interieur?-) filter, en ik moet toegeven: Ik ook. Wat zag dat eruit. Zie foto.
Al met al wordt de airco nu met zorg behandelt en over een week of twee heb ik een nieuwe afspraak om de lekkage op te sporen.
Bij contrôle bleek dat er nog maar 140 gram koelmiddel in het systeem zat. Conclusie: Lekkage.
Airco is gevuld en er is een kleurmiddel aan toegevoegd waarmeer de lekkage, als het goed is, kan worden opgespeurd.
Onderhoud aan auto en airco is altijd goed geweest (airco juni 2018 nagekeken en ietjes bijgevuld).
De airco specialist schrok wel van het (interieur?-) filter, en ik moet toegeven: Ik ook. Wat zag dat eruit. Zie foto.
Al met al wordt de airco nu met zorg behandelt en over een week of twee heb ik een nieuwe afspraak om de lekkage op te sporen.
- boswachterfan
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Zo ziet het filter er bij mij ieder jaar wel ongeveer uit. Schrok ervan, de eerste keer.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ah,dat is dus wel een beetje normaal begrijp ik. Goed om te horen. Want ik schrok er wel van moet ik eerlijk zeggen.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Dat is precies de reden dat het filter er in zit. Vroeger belandde dit in je interieur of zelfs in je longen
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Airco weer vullen en groene toevoeging erin.
Lekker milieubewust bezig daar.
Vaak is er al een kleine vette plek te zien op de
condensor of bij aansluitingen.
Beter was het om hem met stikstof tot 10-15 bar te vullen
zoals het hoort en geleerd is en met sop te kijken waar hij lekt.
Daarbij is die 450 gram aircomiddel qua prijs
de lucht in geschoten de laatste tijd.
Krijg je dat nu 2x op de rekening?
Eric
Lekker milieubewust bezig daar.
Vaak is er al een kleine vette plek te zien op de
condensor of bij aansluitingen.
Beter was het om hem met stikstof tot 10-15 bar te vullen
zoals het hoort en geleerd is en met sop te kijken waar hij lekt.
Daarbij is die 450 gram aircomiddel qua prijs
de lucht in geschoten de laatste tijd.
Krijg je dat nu 2x op de rekening?
Eric
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Nou of dat zo is weet ik niet zo zeker. Ik heb gesproken of kleurstof. Er zit een tracer in. Mij is niet bekend of dat hetzelfde is. Ik weet iig dat hij met een lamp gaat kijken.Airco weer vullen en groene toevoeging erin.
Lekker milieubewust bezig daar.
Verder is het een gecertificeerd bedrijf, maar ik zal hem over 2 weken nog even vriendelijk vragen e.e.a. zo milieubewust mogelijk te doen. Want dat wil ik ook.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Achteruitrijcamera doet het nu ook. Meteen maar netjes aangesloten, en de verbindingen gesoldeerd, ipv klemmetjes. Zo krijg je ook nooit problemen met corrossie of slechte contacten. Beeld is erg goed, en het werkt lekker snel. Zoals het ook hoort. Hoe het beeld in het donker is, dat moet ik nog uitvinden, maar er zitten genoeg IR-leds rondom, dus dat zou wel goed moeten komen. En alles is gewoon met kabels, geen problemen met storingen van deuren, beveiligingscamera's of zo (Ik heb zo mijn ervaringen met draadloze camera's in auto's. Vanaf de auto gewoon in babykamers, bedrijven of woonkamers kijken. Kan ook soms wel eens leuk zijn, heb wel eens wat interessants gezien op die beelden )
Met vriendelijke groet,
Patrick
Patrick
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Had je die niet beter in de bumper kunnen maken lijkt met wel een kwetsbare plaats daar.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Zo kwetsbaar zit die daar niet. Vlak langs de trekhaak, en maar nauwelijks een centimeter onder de bumper. Dan moet je al heel gek doen, wil daar iets mee gebeuren. Ik heb er ook wel over nagedacht, de camera in de buurt van de kentekenplaat te monteren, maar dat is ook geen optie, aangezien daar ook de vulopening zit van de LPG-installatie. De kentekenplaat is kantelbaar en daarachter zit de vulopening. Zo zie je aan de buitenkant niet, dat er LPG in zit. En de camera valt niet echt op, het is maar een klein ding, nauwelijks 13mm in het vierkant. Ik maak me er niet zo'n zorgen over.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Patrick
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Mag dat officieel?
Je lpg aansluiting verbergen?
Dacht dat die altijd in het zicht moest zijn ?
Of was het dat hij niet binnen in de auto mocht zitten?
Wil mijn lpg aansluiting ook nog eens verleggen.
Er komt altijd zoveel zand bij de dop.
Je lpg aansluiting verbergen?
Dacht dat die altijd in het zicht moest zijn ?
Of was het dat hij niet binnen in de auto mocht zitten?
Wil mijn lpg aansluiting ook nog eens verleggen.
Er komt altijd zoveel zand bij de dop.
Aju propje
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
De LPG vuldop mag weggewerkt worden achter de nummerplaat en mag inderdaad niet binnen in de auto zitten.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Impreza EJ201 met een 1.6TS badge achterop?
Staat overigens ook nog op mijn lijstje om te doen ooit.
Heb je alles van voor af gepakt qua bedrading, of "Leen" je ergens +12V en achteruitrijlamp signaal ergens achter?
Staat overigens ook nog op mijn lijstje om te doen ooit.
Heb je alles van voor af gepakt qua bedrading, of "Leen" je ergens +12V en achteruitrijlamp signaal ergens achter?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Is ook oorspronkelijk een 1.6... (Bij de Bugeye EJ161 kun je de motor gewoon swappen met een EJ201, zonder iets aan de kabels te hoeven doen. Gewoon motor wisselen en computer omhangen. Klaar.)
Ik heb gewoon de kabel van de achteruitrijlamp doorgeknipt en verbonden met de signaalkabel. Werkt perfect. Ik had meer werk om de kabel goed weg te werken achter de bekleding, dan het solderen zelf. Je hebt gewoon 12V nodig om de camera te laten werken. Je zou ook gewoon met een schakelaar kunnen werken, mocht je dat willen. Dan kun je gewoon live door het scherm achter je kijken.
Ik heb gewoon de kabel van de achteruitrijlamp doorgeknipt en verbonden met de signaalkabel. Werkt perfect. Ik had meer werk om de kabel goed weg te werken achter de bekleding, dan het solderen zelf. Je hebt gewoon 12V nodig om de camera te laten werken. Je zou ook gewoon met een schakelaar kunnen werken, mocht je dat willen. Dan kun je gewoon live door het scherm achter je kijken.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Patrick
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Vandaag naar de airco specialist geweest en de lekkage is gevonden. Er bleek een O-ring te lekken op de aansluiting bij de condensor. Dit is ter plekke gerepareerd. Behalve de kosten van de O-ring ie er alleen nog arbeidsloon gerekend. Hiermee is de airco dus opnieuw gevacumeerd en weer op druk gebracht.Mikage schreef:Al met al wordt de airco nu met zorg behandelt en over een week of twee heb ik een nieuwe afspraak om de lekkage op te sporen.
Ik zeg top service van dit bedrijf.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik weet eigenlijk niet of je wel van een hobby spreken kan maar goed. Lange tijd was ik aan het twijfelen of ik de Subaru weg zou doen of toch maar blijven rijden. En als ik de auto weg zou doen wat zou er voor in de plaats moeten komen. Er waren eigenlijk maar 3 mogelijkheden; Een v70, gewoon omdat ik altijd al erg gecharmeerd van die auto ben, nog 1 keer een Saab, of gewoon weer een Subaru. Eigenlijk had een Subaru de voorkeur maar ik vind ze wel overpriced dus dat was weer een dilemma. En de vraag was ook welke Subaru, allemaal lastige keuzes
Uiteindelijk besloten om de Forester gewoon nog maar een tijdje te blijven rijden. Maar dan was er wel wat onderhoud nodig en dat is nu ook gebeurt. Het was mijn hoogste garagerekening ooit maar ach dan heb je ook weer wat . Ik heb mijn panoramadak vervangen voor een andere ( wel gebruikt), nieuwe remschijven, nieuwe uitlaat en een kleine beurt, dak is overigens verzekeringswerk. Daarnaast liggen er nog 4 nieuwe banden te wachten die binnenkort worden gemonteerd, wordt nu wel 17 inch want ik heb voor een zeer schappelijke prijs een paar velgen op de kop getikt. Ondanks de hoge kilometerstand was is dit het voor mij allemaal wel waard. Auto is verder goed en ik verwacht voorlopig niks. Over een jaar of 2 zien we wel weer verder wat een andere auto betreft. Kans is groot dat het tegen die tijd een Forester SJ wordt.
Uiteindelijk besloten om de Forester gewoon nog maar een tijdje te blijven rijden. Maar dan was er wel wat onderhoud nodig en dat is nu ook gebeurt. Het was mijn hoogste garagerekening ooit maar ach dan heb je ook weer wat . Ik heb mijn panoramadak vervangen voor een andere ( wel gebruikt), nieuwe remschijven, nieuwe uitlaat en een kleine beurt, dak is overigens verzekeringswerk. Daarnaast liggen er nog 4 nieuwe banden te wachten die binnenkort worden gemonteerd, wordt nu wel 17 inch want ik heb voor een zeer schappelijke prijs een paar velgen op de kop getikt. Ondanks de hoge kilometerstand was is dit het voor mij allemaal wel waard. Auto is verder goed en ik verwacht voorlopig niks. Over een jaar of 2 zien we wel weer verder wat een andere auto betreft. Kans is groot dat het tegen die tijd een Forester SJ wordt.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero