Div. kleine vraagjes:

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DexterXL
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:10

Div. kleine vraagjes:

Bericht door DexterXL »

Hoi,
had wat vraagjes mbt dit forum:
- het valt mij op als er ergens in een topic een linkje staat, dat deze in hetzelfde
scherm word geopend als het forum, gevolg is dat als ik klaar ben met het scherm van het
linkje, en ik druk deze via het kruisje uit, weg forum.....kan je alles weer opnieuw opstarten.
Mischien is het handig om dit automatisch in een nieuw tabblad/venster te laten openen??
ik weet niet hoe de anderen daar over denken..... :roll:
hierbij iets om te testen wat ik bedoel: http://www.freewebs.com/fotodennis/

- Ook viel het mij op dat je bij je onderschrift geen [IMG] kan toevoegen, is dit bewust
gedaan om eventueele reclames of overdreven grote plaatjes te voorkomen??
(had nou juist een leuke gemaakt..... ;) )

- En puur uit nieuwsgierigheid, meen te hebben gezien dat dit forum nog niet zo
oud is (ong. nov. 2008??) en had in okt. al gezocht naar een Subaru forum en was
deze toen nog niet tegen gekomen, alleen voor de Impreza's.
Is dit forum ontstaan omdat er te weinig forum's zijn voor de overige types Subaru??

Gr. Dennis
Dat ik fotograaf ben, wil nog niet zeggen dat ik alles scherp zie!!!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door SP-Boxer »

Mijn licht hierover:

- Openen in nieuw scherm is inderdaad handiger maar ik meen lastig te realiseren. Matthijs kan hier meer over zeggen.
Tot die tijd zul je de control knop in moeten drukken als je op de link klikt. Dan krijg je wel een appart venster :idea:

- Een forum dient overzichtelijk te zijn. Avatars zijn leuk maar plaatjes in je onderschrift maken er een rotzooitje van.

- Forum is inderdaad erg nieuw. Er zijn meer dan genoeg Subaruforums! Echter zijn er op de meeste forums regelmatig irritaties. Van daaruit zijn we een nieuw forum gestart met een selectclubje mensen. Veel van de huidige leden kennen elkaar ook al persoonlijk.
Wij zijn dol op alle Subaru's 8-)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:46

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door Matthijs »

DexterXL schreef:Hoi,
hoi!
DexterXL schreef:- het valt mij op als er ergens in een topic een linkje staat, dat deze in hetzelfde
scherm word geopend als het forum,
Dat klopt en ik erger mij er ook aan, echter er moet dan iets in de programmacode van het forum aangepast worden. Dat heeft als nadeel, dat als er een update van de forumsoftware is, de code weer opnieuw aangepast moet. Ik wil nog wel even een keer extra kijken om dat alsnog te doen.
DexterXL schreef:- Ook viel het mij op dat je bij je onderschrift geen [IMG] kan toevoegen, is dit bewust gedaan om eventueele reclames of overdreven grote plaatjes te voorkomen??
(had nou juist een leuke gemaakt..... ;) )
Dat is inderdaad bewust gedaan, omdat er op dit forum niet te veel poespas willen, maar vooral aandacht willen geven aan de technische discussies, dus zonder tussen de teksten door onderbroken te worden door steeds dezelfde onderschrift afbeeldingen. Mijn ervaring op andere forums is, dat veel gebruikers zulke plaatjes toch storend vinden.
DexterXL schreef:- En puur uit nieuwsgierigheid, meen te hebben gezien dat dit forum nog niet zo
oud is (ong. nov. 2008??) en had in okt. al gezocht naar een Subaru forum en was
deze toen nog niet tegen gekomen, alleen voor de Impreza's.
Is dit forum ontstaan omdat er te weinig forum's zijn voor de overige types Subaru??
De andere subarugerelateerde forums zijn niet alleen voor de Impreza's, maar vaak ligt de aandacht daar wel zo nadrukkelijk op dat niet-Impreza rijders zich er niet vaak thuisvoelen. Om die reden was er al een ander forum opgestart, maar daar zijn een aantal erg actieve gebruikers (inclusief mezelf) weggegaan vanwege aanvaringen met de eigenaar van dat forum (voornamelijk door miscommunicatie). Hierbij zaten o.a. een paar mensen met een hoop kennis over subaru-volkswagen ombouw. Er was een groepje die graag toch een eigen plekje wilde hebben om toch deze kennis met elkaar te delen en elkaars projecten bij te houden, dus toen hebben we begin november 2008 besloten om dit Subaruforum te starten.
Gebruikersavatar
DexterXL
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:10

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door DexterXL »

Dat is een duidelijk antwoord,
dat bij de andere forum's de nadruk op de Impreza ligt was mij al
opgevallen.
Vandaar dat ik een poging op het suzukitunningsclub had geprobeerd,
maar dat was niet zo'n succes, te veel jongelui met wat mennigsverschillen.
Ben benieuwd hoe rap het hier gaat groeien.......iig succes ;)
Dat ik fotograaf ben, wil nog niet zeggen dat ik alles scherp zie!!!
ahasjef
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 okt 2017 21:43

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door ahasjef »

Ik ben 70 jaar en rijdt met een Subaru Forester uit 2014, mijn vraag welke nieuwe banden all season kan ik het beste er onder laten zetten ?
Gemiddeld rijden wij 8000 km per jaar.
Waar zou ik mijn vraag het beste kunnen plaatsen ?

mvg

Sjef.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 910
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door Mrdjc »

ahasjef schreef: 16 nov 2023 22:01 Ik ben 70 jaar en rijdt met een Subaru Forester uit 2014, mijn vraag welke nieuwe banden all season kan ik het beste er onder laten zetten ?
Gemiddeld rijden wij 8000 km per jaar.
Waar zou ik mijn vraag het beste kunnen plaatsen ?

mvg

Sjef.
Mij lijkt gewoon bij overige techniek :-)

viewforum.php?f=8

Er zijn al diverse topics op het onderwerp, met een beetje zoeken zou je je ze zo naar voren moeten kunnen toveren.
Of je start gewoon een nieuw topic ;-)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
ahasjef
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 okt 2017 21:43

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door ahasjef »

ahasjef schreef: ↑16 nov 2023 23:01
Ik ben 70 jaar en rijdt met een Subaru Forester uit 2014, mijn vraag welke nieuwe banden all season kan ik het beste er onder laten zetten ?
Gemiddeld rijden wij 8000 km per jaar.
Waar zou ik mijn vraag het beste kunnen plaatsen ?

mvg

Heeft iemand ervaring met de Yokohama Go15 Geolander A/T , Graag hoor ik uw ervaring ?

Vriendelijk dank !
Sjef.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1276
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door sufos »

Banden zijn erg persoonlijk dus dat is zo 123 niet te beantwoorden.
De Yokohama die wordt genoemd is wel een band die ook is ontworpen voor off-road. Doe je daar niet aan zou ik wat anders zoeken.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Twijfelaar
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door Twijfelaar »

Ik heb er nu Michelin cross seizoenbanden opzitten zeer tevreden mee, volgens mij krijg je bij de kwikfit nu 4 halen 3 betalen als je lid van de ANWB bent.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Div. kleine vraagjes:

Bericht door Raph »

ahasjef schreef: 24 nov 2023 15:49 ahasjef schreef: ↑16 nov 2023 23:01
[...]

Heeft iemand ervaring met de Yokohama Go15 Geolander A/T , Graag hoor ik uw ervaring ?

Vriendelijk dank !
Sjef.
Dag Sjef,

Ja, ik heb er ervaring mee. De Hokohama Geolandar G015 A/T is inderdaad een voor off-road bedoelde band. Ik heb banden in de maat 215/55R16 onder mijn 2003 Legacy 2.0i zitten en ben erg te spreken over deze band. Op de weg zijn ze veel stiller dan ik dacht, de handling is prima en off-road staan ze hun mannetje. Het zijn weliswaar geen winterbanden, maar desondanks hebben ze zowel het M+S als het sneeuwvlok-symbool-in-berg merk.

Ook off-road zijn ze me prima bevallen. De afgelopen weken hebben we honderden kilometers buiten de gebaande paden gereden, waaronder door diepe sporen in mul zand en over extreem slechte wasbordwegen en ze gaven geen krimp.

Ook het (meer)verbruik viel me erg mee.
Plaats reactie