DucATIRadeon schreef:de ouwe dame een oliewissel gegeven.
voor de liefhebbers: tis een Ducati 750 Yellow Sport van 1975
ducati wist niet dat ik op de ducati forum zat ,,, maar goed te lezen dat deze fietsen ook goed worden bij gehouden...
dit is toch de hobby hoek van het forum? de hobby is niet per se de sub (want die doet het gewon goed!) maar kan van alles zijn. in mijn geval ouwe Italiaanse motoren en sinds afgelopen 6 jaar KTM erbij.
dus ja, die moeten ook bijgehouden worden. als de ouwe Ducs stuk gaan is het kostenplaatje van de sub ineens irrelevant/verwaarloosbaar.
Vandaag wat roestpreventie aan de wielkastranden achter gedaan,aangezien het een van de favoriete delen is van het roestmonster.Randen ontdoen van vuil en roest,daarna heb ik er FluidFilm Gel met een kwastje opgebracht (binnenkant) en daarna de rubber beschermhoes ermee opgevuld en die op de rand gedrukt.De gebruikte rubber beschermhoes is niet origineel en heb ik bij een automaterialenzaak gekocht omdat ik een van de originele ooit was kwijtgeraakt.
quikfit schreef:Vandaag wat roestpreventie aan de wielkastranden achter gedaan,aangezien het een van de favoriete delen is van het roestmonster.Randen ontdoen van vuil en roest,daarna heb ik er FluidFilm Gel met een kwastje opgebracht (binnenkant) en daarna de rubber beschermhoes ermee opgevuld en die op de rand gedrukt.De gebruikte rubber beschermhoes is niet origineel en heb ik bij een automaterialenzaak gekocht omdat ik een van de originele ooit was kwijtgeraakt.
Gr.Quikfit
aiiii die rot kevers ook,,, gelukkig hebben ze die alleen maar in t noorde van europa
maar stukje slagrubber werkt idd ook prima..
het eerste wat ik heb gedaan toen ik de Sub kocht is een 6 tal tectyl leeg gespoten en zn 2 tal ml bussen in alle gaten en kieren leeg gemaakt..
Tis idd bij een jappen proberen goed bij te houden dan zing je het goed uit..
Ik zie wel dat de roestduivel zijn weg al wel gevonden heeft in jouw wielkastranden. Dat wat er zit vreet gewoon verder.
Woonden we maar in een iets ander klimaat.
SP-Boxer schreef:Ik zie wel dat de roestduivel zijn weg al wel gevonden heeft in jouw wielkastranden. Dat wat er zit vreet gewoon verder.
Woonden we maar in een iets ander klimaat.
Roest is hier een veel groter probleem dan in Nederland,ruim drie ton praktisch door gravel eist zijn tol...en die 5 a 6 maanden winter per jaar doen ook geen goed met grind,zand en zout strooien...alles word ''gestraald''
En bij -10 je auto schoonspuiten is ook geen optie...het is wat het is.
Ik heb vandaag mijn bougiekabels vervangen. Dat was hard nodig. En bij de dealer kreeg ik nog een leuke geste, een petje van Subaru. Dat vond ik nou eens aardig van ze. Garage Koenen uit Echt, bedankt!
Vmax schreef:Goed geraden. Op benzine was het niet merkbaar, maar op LPG maar al te goed
Klopt,de spanning heeft wat meer moeite om over te slaan (bougie electrode) omdat gas minder geleid dan benzine,een tiende krapper zetten als opgegeven helpt...
Slechte kabels komen met het rijden op LPG eerder boven water.
Vmax schreef:Goed geraden. Op benzine was het niet merkbaar, maar op LPG maar al te goed
Klopt,de spanning heeft wat meer moeite om over te slaan (bougie electrode) omdat gas minder geleid dan benzine,een tiende krapper zetten als opgegeven helpt...
Slechte kabels komen met het rijden op LPG eerder boven water.
Gr.Quikfit
sorry even wat gemist,,, welke kabels bedoel je Quick? neem aan geen bougie kabels, wat die zijn er niet,, (penbobine)
Wat betreft het overslaan of schokken tijdens rijden.
Op LPG is de einddruk in de cilinder hoger dan op benzine en hoe hoger
de druk des te hoger de weerstand.
Denk maar aan vroeger bij je bromfietsje.
In de open lucht tegen de cilinder wel een vonk.
Na monteren toch niet starten.
Vandaag bij Rudy de distributie laten vervangen, een APK en omdat er af en toe het engine lampje ging branden
en freessm aangaf dat het aan de knocksensor lag gelijk maar een nieuwe laten monteren.
Op naar de 4 ton en deze maand ook maar weer de kleppen stellen en 4 nieuwe bougies erin freubelen.