sneeuw
Re: sneeuw
Nu een paar weken niet gereden en voor Nederlandse begrippen is het erg koud geweest. Auto start niet meer. Kan dit voorkomen met een nieuwe accu en dynamo.?
Forester 2011 FB20
Re: sneeuw
Probeer 'm eens te starten met startkabels...
Als hij zonder prbolemen start daarna een stuk rijden....zou op zich voldoende moeten zijn om de accu weer te laden..
Als hij zonder prbolemen start daarna een stuk rijden....zou op zich voldoende moeten zijn om de accu weer te laden..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: sneeuw
Dank je René.
Maar het komt dus wel voor?
Maar het komt dus wel voor?
Rene schreef:Probeer 'm eens te starten met startkabels...
Als hij zonder prbolemen start daarna een stuk rijden....zou op zich voldoende moeten zijn om de accu weer te laden..
Forester 2011 FB20
Re: sneeuw
Ik had dat 1 keer met de Leone in de overgangsregeling..
Gestald en 3 maanden niet naar gekeken...accu stond geheel plat.
Auto over gestart...kwartiertje rond gereden en geparkeerd...uurtje later probleemloos starten
Gestald en 3 maanden niet naar gekeken...accu stond geheel plat.
Auto over gestart...kwartiertje rond gereden en geparkeerd...uurtje later probleemloos starten
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: sneeuw
3 maanden een auto laten staan en hopen dat deze nog start is nagenoeg niet mogelijk lijkt me, teveel lekstroom. Dan moet je de accu toch echt even loskoppelen.
Trouwens, Ik vond de mijne ook niet heel geweldig starten, nieuwe accu is afgelopen zomer geplaatst.
Trouwens, Ik vond de mijne ook niet heel geweldig starten, nieuwe accu is afgelopen zomer geplaatst.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: sneeuw
Bij oudere Subaru's was 3 maanden echt peanuts hoor. Heb vaak zat na 6-9 maanden mijn 2.2 een keer aangeslingerd zonder ook maar iets losgekoppeld te hebben in de tussentijd.sufos schreef:3 maanden een auto laten staan en hopen dat deze nog start is nagenoeg niet mogelijk lijkt me, teveel lekstroom. Dan moet je de accu toch echt even loskoppelen.
Trouwens, Ik vond de mijne ook niet heel geweldig starten, nieuwe accu is afgelopen zomer geplaatst.
De Spec B moet ik elke 2 à 3 weken aan de lader hangen in deze tijd. Kl*te alarm met GPS...
"I feel Legacy"
Re: sneeuw
Dankjewel voor jullie reacties allemaal, René, Sufos en SP-Boxer.
Ik las dat de centrale deurvergrendeling de zaak op den duur ook aardig kan leegtrekken. Niet aan gedacht. Toch maar weer wat regelmatiger gaan rijden. En dat is geen straf
Ik las dat de centrale deurvergrendeling de zaak op den duur ook aardig kan leegtrekken. Niet aan gedacht. Toch maar weer wat regelmatiger gaan rijden. En dat is geen straf
Forester 2011 FB20
Re: sneeuw
Ook als je 'm afkoppelt loopt 'ie langzaam leeg..en met temperaturen onder 0 gaat de capaciteit van een accu onderuit : is niet zo vreemdsufos schreef:3 maanden een auto laten staan en hopen dat deze nog start is nagenoeg niet mogelijk lijkt me, teveel lekstroom. Dan moet je de accu toch echt even loskoppelen.
Trouwens, Ik vond de mijne ook niet heel geweldig starten, nieuwe accu is afgelopen zomer geplaatst.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: sneeuw
als je de acuu echt tot op de bodem leegtrekt diepontlaad is hij dood en overleden.
kan een accu niet tegen.
kan een accu niet tegen.
Aju propje
Re: sneeuw
Probleem zit 'm vaak in de gebruikte laders..
De meeste modernere laders zijn niet meer in staat om een te diep ontladen accu weer te laden omdat ze niet opstarten..
Zo'n ouderwetse gelijkrichter heeft dat probleem niet want zodra je die aansluit loopt er al een laadstroom..tenzij de inwendige weerstand dermate hoog is zodat er amper stroom loopt -> een accu die heel ver versleten is..
De meeste modernere laders zijn niet meer in staat om een te diep ontladen accu weer te laden omdat ze niet opstarten..
Zo'n ouderwetse gelijkrichter heeft dat probleem niet want zodra je die aansluit loopt er al een laadstroom..tenzij de inwendige weerstand dermate hoog is zodat er amper stroom loopt -> een accu die heel ver versleten is..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
- boswachterfan
- Berichten: 2409
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: sneeuw
Ik was ook altijd, net als Propke, in de overtuiging dat een leeg getrokken accu (nagenoeg) overleden was. Tot ik een keer het kaartleeslampje aan had laten staan.... Accu aan de lader en de ANWB gebeld, de advieslijn. Kwam er toen achter dat die bestond. Een aardige man getroffen die uitlegde dat moderne onderhoudsvrije accu's wat anders van samenstelling zijn en dat ik het rustig kon proberen met opladen. Goede kans dat het ging, zei hij, en dat hij het nog een tijd zou doen. Vervolgens heb ik er nog twee jaar mee gereden en toen heb ik hem uit voorzorg (jaja, neuroot ) voor de vakantie vervangen. De moraal: Het hoeft niet gelijk terminaal te zijn.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: sneeuw
Precies dat
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: sneeuw
Achteraf redenerend, heb ik de auto misschien wel een maand stil laten staan. Het is erg koud geweest en mogelijk verbruikt de centrale deurvergrendeling toch meer dan je verwacht. Dan is het toch zeker aannemelijk dat het voltage verder onder de 12V is gekomen, waardoor niets meer werkte. Dat heb je al als de accu half leeg is. Gelukkig is de auto weer tot leven gekomen met behulp van een jumpstarter. Nu toch maar wat beter bijhouden als de auto lang stil staat en zonodig bijladen..
Rene schreef:Precies dat
Forester 2011 FB20
Re: sneeuw
Een druppellader kan uitkomst bieden...maar heb recentelijk bij m'n motor gezien dat die niet heilig is..
Die staat sinds oudejaarsdag al stil en aan de druppellader...van de week geprobeerd te starten maar sloeg moeilijk aan waardoor de accu snel uitgeput raakte..
Bij nadere inspectie bleek dat de accuplaten deels droog stonden waar dat op oudejaarsdag niet het geval was nadat ik 'm stil had gezet..
Die staat sinds oudejaarsdag al stil en aan de druppellader...van de week geprobeerd te starten maar sloeg moeilijk aan waardoor de accu snel uitgeput raakte..
Bij nadere inspectie bleek dat de accuplaten deels droog stonden waar dat op oudejaarsdag niet het geval was nadat ik 'm stil had gezet..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: sneeuw
Waar ik ook niet aan had gedacht: alle olie zit na een maand echt helemaal onderin. Daarom had ik tweemaal nodig voordat er beweging in kwam.
Rene schreef:Een druppellader kan uitkomst bieden...maar heb recentelijk bij m'n motor gezien dat die niet heilig is..
Die staat sinds oudejaarsdag al stil en aan de druppellader...van de week geprobeerd te starten maar sloeg moeilijk aan waardoor de accu snel uitgeput raakte..
Bij nadere inspectie bleek dat de accuplaten deels droog stonden waar dat op oudejaarsdag niet het geval was nadat ik 'm stil had gezet..
Forester 2011 FB20
Re: sneeuw
Het begon met sneeuw en nu is het een accu topic geworden
Re: sneeuw
Vanmiddag even wezen barbequen met vrienden,de Forester was de enige auto die het tot het ''grill-huisje'' haalde...geen centje pijn.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: sneeuw
...en na de laatste bijdrage van Quickfit is het weer een sneeuw topic!ferluci schreef: Het begon met sneeuw en nu is het een accu topic geworden
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- boswachterfan
- Berichten: 2409
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: sneeuw
Geweldig. Daar lekker sneeuw en hier heb ik in mijn overhempie het zout van de motor staan poetsen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik