Compleet nieuwe Subaru boxermotor

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marzon
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 dec 2010 21:39

Re: Compleet nieuwe Subaru boxermotor

Bericht door marzon »

vers blok, nice... met electronic variable valve timing , ook leuk. had honda lang geleden al op de civic CRX (weet alleen niet of dat electronisch was)

nieuwe impreza concept... t lijkt verdomme wel een FOCUS ! :o
Nulla tenaci invia est via !
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5495
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Compleet nieuwe Subaru boxermotor

Bericht door SP-Boxer »

Op de hoogvermogende motoren paste Subaru al langer AVCS en DUAL AVCS toe. (Active Valve Control System)

Of dit elektronische geregeld was durf ik niet te zeggen, maar het varieerde zowel de lift als de timing van de kleppen. AVCS enkel voor de inlaatzijde en DUAL AVCS voor zowel de in als de uitlaatzijde.

Forester komt nu met de FB20 in de showroom te staan. Dit in combinatie met een C-label (was E-label!), een mooie prijsverlaging én een verdubbelde garantie op de carrosserie (nu 12 jaar), maakt er wel een hele goede "value for money" auto van!

De nieuwe Impreza met deze motor komt pas in de zomer van 2012, maar deze heeft een B-label! Dat is in combinatie met AWD nog niet eerder gelukt bij een autofabrikant! Even kijken of de concurrentie het voor elkaar krijgt dit te evenaren voor de introductie van deze auto!

Ook voor de Forester kan ik eigenlijk geen concurrent vinden die dit label heeft! Chapeau dus :okeee:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Compleet nieuwe Subaru boxermotor

Bericht door RJS »

Forester komt nu met de FB20 in de showroom te staan. Dit in combinatie met een C-label (was E-label!)
je begrijpt wel, die ga ik later kopen, als mijn huidige blauwe op is... 8-)
Plaats reactie