Boswachterfan zocht een auto

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Gisteren hebben we in een XT 2.0 gereden. Tja.... Het rijdt precies zoals de onze, met wat meer kracht als je het gaspedaal indrukt. Niet spectaculair. De druk van de 2.5 was toch wel aanzienlijk groter. Logisch natuurlijk. Het is niet dat het erg tegenviel, maar meer van "O ja. OK. Best aardig."

Ik heb onze auto nooit als langzaam ervaren. Ik heb er wel aan moeten wennen dat hij toeren moet maken. Niet gek na 20 jaar dieselen. Toen ik dat eenmaal doorhad, werd het een ander gevoel. In de tijd dat we op zoek waren naar deze, reden we ook in een Volvo V40 met 1.8 en ongeveer hetzelfde vermogen. Daar gebeurde vrijwel nix als je bij 110 in 5 het gas intrapte. Dat gevoel heb ik bij de boswachter zeker niet.

Ik kijk lekker verder op de diverse sites. Da's alleen al leuk. :D
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door quikfit »

Propje schreef:Dus conclusie een SG is traag.
Nee,die met 125pk zijn traag. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door erichendri »

SG met 158 pk is sneller, alleen pas in het hogere toerenteller gedeelte.
@Propje, wij hadden bij mazda veel 2 liter 626en in onderhoud, die van opa haalde met moeite 170, die van de jonge vertegenwoordiger 200 plus.
Ra ra.
Hoe je rindt heeft echt wel invloed.
Ook met de lerende ECU's tegenwoordig.

Eric
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Propje »

En die ecu is dus vastgeroest van opa.
En leert nooit meer bij als je het gas intrapt?
Nogmaals ik vindt dit geen keiharde bewijzen.
Een zuiger is een zuiger een klep een klep dat spul kan dichtroeten.
De ene krukas is beter gebalanceerd als de ander.
Waar zit dan het verschil?
Aju propje
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Tanisha »

Haha en mijn justy scheelt me juist weer een hoop munten in prenten tegenover de Saab.
In het laatste jaar dat ik nog met de 9-5 reed had ik dik 700 euro aan mijn kont hangen waren slechts 2 prenten :roll:
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

https://www.automuis.nl/occasions/subar ... -grijs-472

Deze komt net te vroeg voor mij :cry: Moet nog even sparen. Maar dit is wel precies de goede. 8-)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Raph »

Prachtige auto. Maar het is wel een heleboel geld voor een Forester uit 2007!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Zeker. Als er echt geen zweem van twijfel is, dan zou ik her er voor over hebben. Absoluut geen " dingetjes" .
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Dagje vrij, mooi weer, autootje kijken! :lol:

Vanmiddag in een XV 2.0 gereden. Mooie auto, stuk moderner van binnen, maar niet onze keus. Er is niet zoveel verkeerd aan, maar we vinden onze oude boswachter fijner rijden. En voor het gevoel zelfs pittiger. Die kunnen we iig afstrepen.

We kijken rustig verder.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door *thomas* »

boswachterfan schreef:https://www.automuis.nl/occasions/subar ... -grijs-472

Deze komt net te vroeg voor mij :cry: Moet nog even sparen. Maar dit is wel precies de goede. 8-)
Afgeleefd stuur en ook de voetruimte aan de bestuurderskant ziet er 'vuil' uit. Veel te duur.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

En foto's van roestige trekhaken, daar is Muis ook goed in. :lol:
Verzorging is niet zijn sterkste kant. Bij ons bezoek, vorig jaar, vond ik hem wel redelijk open over de auto's en de evt. "dingetjes " eraan.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door erichendri »

Ga eens een proefritje rijden in de forester SJ met CVT.
Vond ik zelf een fijn rijdende auto.
Speel dan ook even met de flippers als de CVT in handmode staat.

Eric
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Een SJ ligt buiten het budget... :P Je zult ongetwijfeld gelijk hebben.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef:Een SJ ligt buiten het budget... :P Je zult ongetwijfeld gelijk hebben.
Deze staat te koop in Wekerom: https://www.viabovag.nl/auto/subaru-for ... 39353535fe
Een mooi exemplaar uit 2011 met maar 103.00km op de teller. Duitse import, in 2013 in Nederland op kenteken gezet.

Had ik je draadje maar eerder gelezen; vanochtend was ik nog in het Wekeromse Zand om moeflons - en hopelijk ook een wolf - te spotten.
Had ik na afloop meteen even kunnen gaan kijken...
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Ha, bedankt voor het meedenken :) Ik zou graag een auto hebben met wat meer toeters en bellen. Een Intro is wel heel basic. Dit zal best een goede auto zijn. Wijst alles op.
We hebben geen haast. Deze keer moet het weer een auto worden die gelijk helemaal naar onze zin is. Dat is de huidige ook. Na meerdere auto's gezien en gereden te hebben wisten we het na 2 minuten: Deze wordt het.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door erichendri »

Rij ff met de SJ, kan je daarna altijd besluiten om wat langer door te rijden
met de huidige boswachter en door te sparen.
Zou eerxer de SJ kopen dan een SH, heb met beide 200 km gereden.
Doe ik ook wel eens als iets nog te duur is

Eric
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef:Ha, bedankt voor het meedenken :) Ik zou graag een auto hebben met wat meer toeters en bellen. Een Intro is wel heel basic. Dit zal best een goede auto zijn. Wijst alles op.
We hebben geen haast. Deze keer moet het weer een auto worden die gelijk helemaal naar onze zin is. Dat is de huidige ook. Na meerdere auto's gezien en gereden te hebben wisten we het na 2 minuten: Deze wordt het.
Heb je deze al gezien? https://www.autowereld.nl/subaru/forest ... tails.html
De meest luxe uitvoering. En blauw. Voor een interessante prijs. Maar wel met 211.000 km op de klok. En een verlopen APK sinds oktober 2020...
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Zeker gezien. Staat er al even. 1700 onder de handelswaarde. Geen kenteken op de foto, geen bedrijfswebsite. Ik gok: distributie nog niet gedaan (of heeft deze al ketting?), koppeling aan de beurt? Hier zit een luchtje aan. Maar misschien ga ik toch kijken.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef:Zeker gezien. Staat er al even. 1700 onder de handelswaarde. Geen kenteken op de foto, geen bedrijfswebsite. Ik gok: distributie nog niet gedaan (of heeft deze al ketting?), koppeling aan de beurt? Hier zit een luchtje aan. Maar misschien ga ik toch kijken.
Of doe eens iets heel anders en ga voor 310(!) pk...
Gekieteld door Mark Verhoeven van EMS Tuning.
De eigenaar is er zo te lezen zuinig op geweest.
Deze Forester, uit 2007, heeft maar 80.000 km gelopen.
https://link.marktplaats.nl/m1694960771
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef:Zeker gezien. Staat er al even. 1700 onder de handelswaarde. Geen kenteken op de foto, geen bedrijfswebsite. Ik gok: distributie nog niet gedaan (of heeft deze al ketting?), koppeling aan de beurt? Hier zit een luchtje aan. Maar misschien ga ik toch kijken.
Het kenteken wordt in de advertentie genoemd: 57-SNB-5.
Voor de gevraagde prijs kun je in elk geval wat achterstallig onderhoud wegwerken.
En de Premium Plus uitvoering (b)lijkt bij Foresters van voor 2014 best bijzonder te zijn.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Jahaaa, die zwarte had ik ook gespot, zou ik zo halen als ik het geld nu had liggen. Zo'n verhaal over een auto, daar hou ik van.

Voor de prijs van de blauwe kun je idd heel wat onderhoud laten doen. En die luxe uitvoering ben ik nog niet vaak tegengekomen.

Misschien gaan we nog wel even gluren naar die wagen. Mijn ervaring is dat zo'n aanbieding vaak op een teleurstelling uitloopt Maar ik hou een open blik. Heb ooit een Corolla gekocht bij een bedrijf waar de geur van list en bedrog je tegemoet walmde bij het openen van de deur, maar de auto bleek in orde en ik heb er jaren mee gereden.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door subfan »

Hallo Boswachterfan,

Deze moet een ketting hebben want hij heeft de nw. pk / acceleratie gegevens en het modeljaar 2011.
Mijn zoon heeft nog de riem uitvoering.
Ik heb overigens bij een dealer een 2013 luxury plus XV 2.0 zesbak met 97000km gekocht.
Je hebt gelijk, geluid en beleving technisch is ook onze G forester sneller. Maar in de praktijk niet. (10.5 sec. en 187 top)

Ben
Laatst gewijzigd door subfan op 28 apr 2021 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Thnx.

Ik geloof je gelijk.

De combinatie van de wat lauwe motor, de behoorlijk stugge vering (ouwe man :twisted: ) en het voortdurende klik-klakken bij het schakelen van de 6 bak hielpen ook niet mee. Geeft niets. Het was een probeersel.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Omdat ik geen merkengek ben en graag een open blik hou heb ik vandaag deze eens van dichtbij bekeken:

https://voorraad.autodatawheelerdelta.n ... l;pid=true

Een Suzuki Gran Vitara. Hij heeft eigenlijk dezelfde uitstraling als de boswachter. Een beul van een auto als je ernaast staat. Van binnen heeft hij ook ongeveer dezelfde uitstraling als de Forester.
Deze is misschien verkocht. Er is ook een 2.4. Die zou tegemoet komen aan mijn wens voor wat meer vermogen. Eerdaags eens een exemplaar proberen...

Laat die stenen maar komen..... :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door sufos »

Hier vind je genoeg lotgenoten :mrgreen:

https://www.suzukiclubnederland.nl/forum/

Maar zonder gekheid, een Vitara lijkt me een prima auto. Net als de meeste Japanners, heel betrouwbaar en over het algemeen vrij saai. Voor mij wel veel minder aansprekend als een Subaru.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

Alvast bedankt voor de link :mrgreen:

Dat laatste viel me dus mee. Als je ernaast staat is het echt wel een auto met smoel. Maar goed. Eerst eens voelen of hij het rijden ook evenaart.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door quikfit »

boswachterfan schreef:Omdat ik geen merkengek ben en graag een open blik hou heb ik vandaag deze eens van dichtbij bekeken:

https://voorraad.autodatawheelerdelta.n ... l;pid=true

Een Suzuki Gran Vitara. Hij heeft eigenlijk dezelfde uitstraling als de boswachter. Een beul van een auto als je ernaast staat. Van binnen heeft hij ook ongeveer dezelfde uitstraling als de Forester.
Deze is misschien verkocht. Er is ook een 2.4. Die zou tegemoet komen aan mijn wens voor wat meer vermogen. Eerdaags eens een exemplaar proberen...

Laat die stenen maar komen..... :twisted:
:shock:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef:Omdat ik geen merkengek ben en graag een open blik hou heb ik vandaag deze eens van dichtbij bekeken:

https://voorraad.autodatawheelerdelta.n ... l;pid=true

Een Suzuki Gran Vitara. Hij heeft eigenlijk dezelfde uitstraling als de boswachter. Een beul van een auto als je ernaast staat. Van binnen heeft hij ook ongeveer dezelfde uitstraling als de Forester.
Deze is misschien verkocht. Er is ook een 2.4. Die zou tegemoet komen aan mijn wens voor wat meer vermogen. Eerdaags eens een exemplaar proberen...

Laat die stenen maar komen..... :twisted:
Eerlijk is eerlijk: ik heb hele goede ervaringen met - en herinneringen aan - de Suzuki Grand Vitara. In 2014 hebben we er een gehuurd voor onze kampeerreis door Oman. Die had een 2.4 motor en ik vond het een heerlijke auto. We hebben er vele honderden off-road kilometers mee gereden.
Vitara-in-Oman.jpg
Over het verbruik kan ik niks zeggen, want een liter benzine kostte in Oman nog geen 25 eurocent per liter. Dan ga je het verbruik niet bijhouden...

Maar als ik zou moeten kiezen tussen een Grand Vitara en een Forester, dan zou ik volgens mij toch voor de Forester kiezen.
Tip: Ga ook een stukje rijden met de auto op https://www.autotrack.nl/a/subaru-fores ... 8-50406187.
Zo te zien een knap exemplaar uit 2008 met nog geen 88.000km op de teller, maar wel een LPG-installatie.
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door subfan »

Hallo Raph, Boswachterfan,

Is de zusi niet wat "schwerfälliger als de Sub?

Hoe lang zit LPG er in?
Dit zijn geen LPG kilometerstanden......
Beetje aan de prijzige kant voor het bouwjaar, deze heeft naast de SH in de showroom gestaan, verder goed kijken.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door Raph »

subfan schreef:Hallo Raph, Boswachterfan,

Is de zusi niet wat "schwerfälliger als de Sub?
Dag Ben,

Ik ken schwerfällig alleen in de betekenis van omslachtig. Bedoel je dat een Grand Vitara onpraktischer is dan een Forester?
Hoe dan ook: de vraag kan ik sowieso niet beantwoorden, omdat ik nog nooit in een Forester heb gereden...
Plaats reactie