E10
E10
Luitjes ,
Zijn er al eerste ervaringen mbt E10 benzine???
Ik heb de preza er net mee afgetankt en ga het de komende week zien hoe dat gaat mbt verbruik.
Verwachting is dat hij er wat meer van opslobbert : aangezien ik zo'n 250km per week woon/werkverkeer rij (Emmen - Coevorden ) ga ik dat snel zien.
Ook ontdekt dat de Leone er NIET op kan terwijl dat met E5 geen problemen heeft opgeleverd -> tank zit nog voor 3kwart vol met E5
Van mijn 96'er suzuki GSX-600F is het niet duidelijk of deze er op kan : ding heeft 4 carburateurs en ik ga dat risico niet lopen , heb die met V-power (E5 95oct) afgetankt.
Zijn er al eerste ervaringen mbt E10 benzine???
Ik heb de preza er net mee afgetankt en ga het de komende week zien hoe dat gaat mbt verbruik.
Verwachting is dat hij er wat meer van opslobbert : aangezien ik zo'n 250km per week woon/werkverkeer rij (Emmen - Coevorden ) ga ik dat snel zien.
Ook ontdekt dat de Leone er NIET op kan terwijl dat met E5 geen problemen heeft opgeleverd -> tank zit nog voor 3kwart vol met E5
Van mijn 96'er suzuki GSX-600F is het niet duidelijk of deze er op kan : ding heeft 4 carburateurs en ik ga dat risico niet lopen , heb die met V-power (E5 95oct) afgetankt.
Laatst gewijzigd door Rene op 09 okt 2019 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: E10
Ik gooi het uit principe niet in de Spec B en de Vivio mag er niet op.
In de tijdelijke Legacy maakt het me niet heel veel uit.
Ik ben structureel tegen meer Ethanol in brandstof, omdat het er alle schijn van heeft dat het er enkel in zit omdat er een paar hoge heren beter van worden.
Feit is dat Ethanol er voor zorgt dat de brandstof minder lang houdbaar is. Daarnaast tast het aluminium aan, over de lange termijn schade wordt echter niet gesproken.
Een oud collega van mij kon de toevoeging van 5% na een aantal jaar al duidelijk zien aan zijn carburateur.
Als je het wel tankt, dan zul je verder weinig merken. Ik tankte het met mijn oude 2.5i wel regelmatig en Duitsland. Vaak reed ik dan langere afstanden waardoor ik niet duidelijk heb kunnen constateren dat hij er schadelijker op reedt.
Ik moet overigens nog langs een aantal pompen hier in de regio, maar bij de Tinq was de E5 een cent goedkoper dan de E10
In de tijdelijke Legacy maakt het me niet heel veel uit.
Ik ben structureel tegen meer Ethanol in brandstof, omdat het er alle schijn van heeft dat het er enkel in zit omdat er een paar hoge heren beter van worden.
Feit is dat Ethanol er voor zorgt dat de brandstof minder lang houdbaar is. Daarnaast tast het aluminium aan, over de lange termijn schade wordt echter niet gesproken.
Een oud collega van mij kon de toevoeging van 5% na een aantal jaar al duidelijk zien aan zijn carburateur.
Als je het wel tankt, dan zul je verder weinig merken. Ik tankte het met mijn oude 2.5i wel regelmatig en Duitsland. Vaak reed ik dan langere afstanden waardoor ik niet duidelijk heb kunnen constateren dat hij er schadelijker op reedt.
Ik moet overigens nog langs een aantal pompen hier in de regio, maar bij de Tinq was de E5 een cent goedkoper dan de E10
"I feel Legacy"
Re: E10
Ik heb geen idee hoe de carburateurs er aan toe zijn van de Leone en mijn motor...die rijden er al een tijdje op..
Hoewel de motor na een redelijke stilstand ( +/-2 week ) moeilijk wil starten , ik denk dat het temperatuur gerelateerd is want in de zomer heb ik daar nagenoeg geen last van.
De Leone start na 3 maanden stilstand vrijwel probleemloos , zelfs met temperaturen ver beneden het vriespunt
Ik bekijk het wel even...als hij er inderdaad meer van verbruikt ga ik eens rekenen hoe dat gaat met de duurdere variant en of dat ook loont om dat dan in het vervolg te tanken.
Vraag me ook af hoe dat gaat met mengsmering voor 2takt motoren/brommers , ik weet dat 2tak oliefabrikanten met de ontwikkelingen mee gaan.
Eerder mixte ik dat zelf maar de laatste jaren rijd ik maar heel weinig op de zundapp zodat zelfmixen niet meer interessant is.
Verder denk ik ook dat alleen de speknekken in Den Haag er beter van worden , het milieu zullen hun eigenlijk worst zijn in tegenstelling wat ze beweren.
Hoewel de motor na een redelijke stilstand ( +/-2 week ) moeilijk wil starten , ik denk dat het temperatuur gerelateerd is want in de zomer heb ik daar nagenoeg geen last van.
De Leone start na 3 maanden stilstand vrijwel probleemloos , zelfs met temperaturen ver beneden het vriespunt
Ik bekijk het wel even...als hij er inderdaad meer van verbruikt ga ik eens rekenen hoe dat gaat met de duurdere variant en of dat ook loont om dat dan in het vervolg te tanken.
Vraag me ook af hoe dat gaat met mengsmering voor 2takt motoren/brommers , ik weet dat 2tak oliefabrikanten met de ontwikkelingen mee gaan.
Eerder mixte ik dat zelf maar de laatste jaren rijd ik maar heel weinig op de zundapp zodat zelfmixen niet meer interessant is.
Verder denk ik ook dat alleen de speknekken in Den Haag er beter van worden , het milieu zullen hun eigenlijk worst zijn in tegenstelling wat ze beweren.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: E10
Er zijn(uiteraard)ook benzine additieven verkrijgbaar om de negatieve gevolgen van Ethanol te verminderen/voorkomen.
Ik ga geen discussie aan of het werkt of niet...omdat daar geen eind aan komt.
https://www.google.com/search?client=fi ... Vbx7PV-yUU
Gr.Quikfit
Ik ga geen discussie aan of het werkt of niet...omdat daar geen eind aan komt.
https://www.google.com/search?client=fi ... Vbx7PV-yUU
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: E10
Ethanolvrije benzine zal steeds lastiger te verkrijgen zijn , heb werkelijk geen idee waar dat in Emmen en omgeving te koop is..
Ook niet actief naar het zoeken geweest : toch eens doen omdat de Leone straks weer 3 maanden stil staat en de motor word ook steeds minder gebruikt.
Wat de residu aangaat : met een injectie motor zal dat wel in het brandstoffilter blijven hangen en zal dat niet zo'n vaart lopen...anders zal dat zijn met carburateurs...
Ook niet actief naar het zoeken geweest : toch eens doen omdat de Leone straks weer 3 maanden stil staat en de motor word ook steeds minder gebruikt.
Wat de residu aangaat : met een injectie motor zal dat wel in het brandstoffilter blijven hangen en zal dat niet zo'n vaart lopen...anders zal dat zijn met carburateurs...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: E10
Carburateurs hebben ook een benzinefilter...geen idee of dat residu in het filter gaat zitten.Ethanol trekt water aan...daar heb je Condens Remover voor...dat zal ook wel in het additief zitten.Rene schreef:Wat de residu aangaat : met een injectie motor zal dat wel in het brandstoffilter blijven hangen en zal dat niet zo'n vaart lopen...anders zal dat zijn met carburateurs...
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: E10
Nu staat het er tenminste op dat het e10 is.
Mijn Saab geeft keurig het percentage ethanol aan in de tank na een tankbeurt op het display zoals alle biopower Saabs kunnen.
De ervaring leerde dat de meeste euro 95 de afgelopen 8 jaren al e10 was.
Het was maar zelden dat ik een 0% ethanol in de tank had.
De justy g3x lijkt er totaal geen probleem mee te hebben daar tankte ik al eerder bij voorkeur blue one het percentage ethanol ligt bij blue one zelfs nog wat hoger ze zeggen officieel 10% met heb met de Saab al tot 17% gezien.
Mijn Saab geeft keurig het percentage ethanol aan in de tank na een tankbeurt op het display zoals alle biopower Saabs kunnen.
De ervaring leerde dat de meeste euro 95 de afgelopen 8 jaren al e10 was.
Het was maar zelden dat ik een 0% ethanol in de tank had.
De justy g3x lijkt er totaal geen probleem mee te hebben daar tankte ik al eerder bij voorkeur blue one het percentage ethanol ligt bij blue one zelfs nog wat hoger ze zeggen officieel 10% met heb met de Saab al tot 17% gezien.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: E10
Klopt...vaak was Euro95 in de praktijk al E5. https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10Tanisha schreef:De ervaring leerde dat de meeste euro 95 de afgelopen 8 jaren al e10 was.
Het was maar zelden dat ik een 0% ethanol in de tank had.
Ik zou trouwens je display niet vertrouwen op een 100% goede weergave...gezien de percentages die hij meet.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: E10
En dat is 't 'm juist : zo'n additief gooi je in de tank en heeft dus mijn inziens geen nut , op het motorforum loopt daar al een ellenlange duscussie overquikfit schreef:Carburateurs hebben ook een benzinefilter...geen idee of dat residu in het filter gaat zitten.Ethanol trekt water aan...daar heb je Condens Remover voor...dat zal ook wel in het additief zitten.Rene schreef:Wat de residu aangaat : met een injectie motor zal dat wel in het brandstoffilter blijven hangen en zal dat niet zo'n vaart lopen...anders zal dat zijn met carburateurs...
Gr.Quikfit
Een echte condensremover zul je dus buiten de tank moeten monteren en geregeld legen zoals bij een luchtcompressor....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: E10
Het additief bind het water met brandstof waarna het gewoon verbrand word.Rene schreef:Een echte condensremover zul je dus buiten de tank moeten monteren en geregeld legen zoals bij een luchtcompressor....
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: E10
Toen het spul nog te krijgen was heb ik zeer regelmatig e85 getankt prachtig spul mooi klopvast ook waardoor je er meer vermogen op draait.quikfit schreef:Klopt...vaak was Euro95 in de praktijk al E5. https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10Tanisha schreef:De ervaring leerde dat de meeste euro 95 de afgelopen 8 jaren al e10 was.
Het was maar zelden dat ik een 0% ethanol in de tank had.
Ik zou trouwens je display niet vertrouwen op een 100% goede weergave...gezien de percentages die hij meet.
Gr.Quikfit
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: E10
Denk dat ik met mijn auto maar de benzine tank ga leeg rijden en voortaan de premium brandstoffen ga tanken.
Doordat ik op lpg rijdt zit het te lang in mijn tank. helaas wel wat duurder tanken.
Volgens mij is het aandeel ethanol wettelijk vastgelegd, afwijken is dus fraude en net wat Quikfit
zegt, ik zou niet op je meter vertrouwen.
Eric
Doordat ik op lpg rijdt zit het te lang in mijn tank. helaas wel wat duurder tanken.
Volgens mij is het aandeel ethanol wettelijk vastgelegd, afwijken is dus fraude en net wat Quikfit
zegt, ik zou niet op je meter vertrouwen.
Eric
Re: E10
LPG is ook een mooie klopvaste brandstof vooral vialle lpi is een mooie installatie om vermogen mee te kunnen draaien.
Vialle heeft helaas ook een aantal nadelen 1 is het duur en 2 kan je het zelf niet inregelen dus je moet aardig de trukendoos open trekken om verder te komen dan 230pk.
Vialle heeft helaas ook een aantal nadelen 1 is het duur en 2 kan je het zelf niet inregelen dus je moet aardig de trukendoos open trekken om verder te komen dan 230pk.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: E10
Tanisha schreef:LPG is ook een mooie klopvaste brandstof vooral vialle lpi is een mooie installatie om vermogen mee te kunnen draaien.
Vialle heeft helaas ook een aantal nadelen 1 is het duur en 2 kan je het zelf niet inregelen dus je moet aardig de trukendoos open trekken om verder te komen dan 230pk.
Ik tank Ron 98 met 5% troep er bij..
Maar waarom beperking met lpg... is het niet gewoon dat je computer van je wagen wordt aangepast en dat de lpg computer gewoon mee loopt met wat hem verteld wordt?
ok buiten dan de injectoren van lpg,, daar zou de bepering in zitten mischien maar verder zie ik geen beperking?
Groet Robert
Re: E10
Dat zou me enorm verbazen... E10 heeft immers een lagere calorische waarde dan reguliere 95. Vergelijk je met 98 zonder E of met LPG?ReinO schreef:hier ook alleen maar goede ervaringen met extra ethanol. De motor loopt rustiger en mooier rond en had gewoon voelbaar meer pit.
Helaas rijdt de forester op lpg.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: E10
klopt wat je zegt maar toch zijn mijn ervaringen t.o. 98 dat de motor gewoon soepeler draait. Hij klopvaster zijn waardoor de ecu misschien
vroeger kan ontsteken, armer lopen en daardoor een stuk sneller worden zonder schade aan de motor. Maar weten doe ik het niet.
vroeger kan ontsteken, armer lopen en daardoor een stuk sneller worden zonder schade aan de motor. Maar weten doe ik het niet.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: E10
Vialle levert alleen lpi ecu's die van te voren zijn geprogrammeerd je kan daar dus niks meer aan veranderen wat normaal al geen ideale situatie is want niet elke auto loopt er super op en in geval tuning wordt het helemaal moeilijk vooral als je richting de 300pk wilt gaan.aze2000 schreef:Tanisha schreef:LPG is ook een mooie klopvaste brandstof vooral vialle lpi is een mooie installatie om vermogen mee te kunnen draaien.
Vialle heeft helaas ook een aantal nadelen 1 is het duur en 2 kan je het zelf niet inregelen dus je moet aardig de trukendoos open trekken om verder te komen dan 230pk.
Ik tank Ron 98 met 5% troep er bij..
Maar waarom beperking met lpg... is het niet gewoon dat je computer van je wagen wordt aangepast en dat de lpg computer gewoon mee loopt met wat hem verteld wordt?
ok buiten dan de injectoren van lpg,, daar zou de bepering in zitten mischien maar verder zie ik geen beperking?
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: E10
Tanisha schreef:Vialle levert alleen lpi ecu's die van te voren zijn geprogrammeerd je kan daar dus niks meer aan veranderen wat normaal al geen ideale situatie is want niet elke auto loopt er super op en in geval tuning wordt het helemaal moeilijk vooral als je richting de 300pk wilt gaan.aze2000 schreef:Tanisha schreef:LPG is ook een mooie klopvaste brandstof vooral vialle lpi is een mooie installatie om vermogen mee te kunnen draaien.
Vialle heeft helaas ook een aantal nadelen 1 is het duur en 2 kan je het zelf niet inregelen dus je moet aardig de trukendoos open trekken om verder te komen dan 230pk.
Ik tank Ron 98 met 5% troep er bij..
Maar waarom beperking met lpg... is het niet gewoon dat je computer van je wagen wordt aangepast en dat de lpg computer gewoon mee loopt met wat hem verteld wordt?
ok buiten dan de injectoren van lpg,, daar zou de bepering in zitten mischien maar verder zie ik geen beperking?
Heb eens zitten rond kijken, maar er is niet veel over bekend,,, er is er een die boven de 4200 toeren last had maar die had 252pk volgens opgave.
zou leuk zijn als er iemand was die er ervaring mee heeft,,, we lezen nu alleen nog aannames
Groet Robert
Re: E10
Dan is dat tot zover duidelijk..quikfit schreef: Het additief bind het water met brandstof waarna het gewoon verbrand word.
Gr.Quikfit
Volgens mij is het niet echt zinvol om dat toe te voegen als de auto geregeld word gebruikt...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: E10
Elke lpg computer kan ook ingeleerd worden, ben daar 2x bij geweest en gezien.
Zitten ook gewoon kenvelden in net als benzine computers.
Heb dat samen met de importeur aangepast tijdens een roadtest, soort fine tunen wat ook
een goede tuner doet ivm met motorverschillen.
Er zit standaard regel software in waar na inbouw merkgerichte software bij of overheen komt.
De huidige legacy heeft nu een lagere omschakel temperatuur.
Bij inbouw net als bij de vorige iets grotere injectoren vereist.
Een lpg computer doet niet meer dan naar de benzine computer kijken voor de inspuiting.
Daar gaat een rekenfaktor overheen ivm andere caloriewaarde van lpg.
Alle lpg installaties hebben 2 beperkingen die op te lossen zijn, vialle 3 en weet niet
of daarvoor een grotere pomp voor leverbaar is.
LPG injectoren (eventuele beperking 1) zijn in meerdere groote leverbaar net
als de fuelinjectors en anders plaatst men er gewoon extra.
Beperking 2 is de verdamper maar dan is er vrij simpel een 2de in te bouwen.
Gebeurt al jaren bij Amerikanen, tot wel over de 600 pk aan toe.
Gezien de lerende werking van autocomputers tegenwoordig verbaasd het mij niet dat hij
iets meer vermogen levert op 98 en hoger, door de klopvaste lpg vervroegt hij al wat meer dan normaal op 95.
Ik kon trouwens een tijdje terug een uitlees programma kopen van
mijn lpg merk wat een lpg dealer ook heeft, kon daar ook de kenvelden bewerken.
Overigens had ik een collega met een V70 T5R die 450 pk had, ook op lpg.
Als je de adresjes maar kent plus vermogensbank.
Eric
Zitten ook gewoon kenvelden in net als benzine computers.
Heb dat samen met de importeur aangepast tijdens een roadtest, soort fine tunen wat ook
een goede tuner doet ivm met motorverschillen.
Er zit standaard regel software in waar na inbouw merkgerichte software bij of overheen komt.
De huidige legacy heeft nu een lagere omschakel temperatuur.
Bij inbouw net als bij de vorige iets grotere injectoren vereist.
Een lpg computer doet niet meer dan naar de benzine computer kijken voor de inspuiting.
Daar gaat een rekenfaktor overheen ivm andere caloriewaarde van lpg.
Alle lpg installaties hebben 2 beperkingen die op te lossen zijn, vialle 3 en weet niet
of daarvoor een grotere pomp voor leverbaar is.
LPG injectoren (eventuele beperking 1) zijn in meerdere groote leverbaar net
als de fuelinjectors en anders plaatst men er gewoon extra.
Beperking 2 is de verdamper maar dan is er vrij simpel een 2de in te bouwen.
Gebeurt al jaren bij Amerikanen, tot wel over de 600 pk aan toe.
Gezien de lerende werking van autocomputers tegenwoordig verbaasd het mij niet dat hij
iets meer vermogen levert op 98 en hoger, door de klopvaste lpg vervroegt hij al wat meer dan normaal op 95.
Ik kon trouwens een tijdje terug een uitlees programma kopen van
mijn lpg merk wat een lpg dealer ook heeft, kon daar ook de kenvelden bewerken.
Overigens had ik een collega met een V70 T5R die 450 pk had, ook op lpg.
Als je de adresjes maar kent plus vermogensbank.
Eric
Re: E10
Sinds wanneer kan water verbranden?Rene schreef:Dan is dat tot zover duidelijk..quikfit schreef: Het additief bind het water met brandstof waarna het gewoon verbrand word.
Gr.Quikfit
Volgens mij is het niet echt zinvol om dat toe te voegen als de auto geregeld word gebruikt...
Vroeger in de schoolbanken liggen slapen of was er wat anders interessanter?
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: E10
Ervaring is er wel maar met Saab in combinatie met vialle lpi ik heb 310pk uit een 2 liter netjes draaiende gekregen door het héle toerenberijk.aze2000 schreef:Tanisha schreef:Vialle levert alleen lpi ecu's die van te voren zijn geprogrammeerd je kan daar dus niks meer aan veranderen wat normaal al geen ideale situatie is want niet elke auto loopt er super op en in geval tuning wordt het helemaal moeilijk vooral als je richting de 300pk wilt gaan.aze2000 schreef:
Ik tank Ron 98 met 5% troep er bij..
Maar waarom beperking met lpg... is het niet gewoon dat je computer van je wagen wordt aangepast en dat de lpg computer gewoon mee loopt met wat hem verteld wordt?
ok buiten dan de injectoren van lpg,, daar zou de bepering in zitten mischien maar verder zie ik geen beperking?
Heb eens zitten rond kijken, maar er is niet veel over bekend,,, er is er een die boven de 4200 toeren last had maar die had 252pk volgens opgave.
zou leuk zijn als er iemand was die er ervaring mee heeft,,, we lezen nu alleen nog aannames
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: E10
Normaal is het idd kernvelden invullen maar vialle heeft voor lpi gekozen om het af te schermen alleen de laatste generatie is in te regelen nadeel is al je auto zonder stroom staat hij weer naar de basis gaat.erichendri schreef:Elke lpg computer kan ook ingeleerd worden, ben daar 2x bij geweest en gezien.
Zitten ook gewoon kenvelden in net als benzine computers.
Heb dat samen met de importeur aangepast tijdens een roadtest, soort fine tunen wat ook
een goede tuner doet ivm met motorverschillen.
Er zit standaard regel software in waar na inbouw merkgerichte software bij of overheen komt.
De huidige legacy heeft nu een lagere omschakel temperatuur.
Bij inbouw net als bij de vorige iets grotere injectoren vereist.
Een lpg computer doet niet meer dan naar de benzine computer kijken voor de inspuiting.
Daar gaat een rekenfaktor overheen ivm andere caloriewaarde van lpg.
Alle lpg installaties hebben 2 beperkingen die op te lossen zijn, vialle 3 en weet niet
of daarvoor een grotere pomp voor leverbaar is.
LPG injectoren (eventuele beperking 1) zijn in meerdere groote leverbaar net
als de fuelinjectors en anders plaatst men er gewoon extra.
Beperking 2 is de verdamper maar dan is er vrij simpel een 2de in te bouwen.
Gebeurt al jaren bij Amerikanen, tot wel over de 600 pk aan toe.
Gezien de lerende werking van autocomputers tegenwoordig verbaasd het mij niet dat hij
iets meer vermogen levert op 98 en hoger, door de klopvaste lpg vervroegt hij al wat meer dan normaal op 95.
Ik kon trouwens een tijdje terug een uitlees programma kopen van
mijn lpg merk wat een lpg dealer ook heeft, kon daar ook de kenvelden bewerken.
Overigens had ik een collega met een V70 T5R die 450 pk had, ook op lpg.
Als je de adresjes maar kent plus vermogensbank.
Eric
En ja ik weet dat er een partij is die er meer mee kan maar dan mag je ook bijbehorende uit de beurs.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: E10
om in die Vialle software te komen is echt niet makkelijk. Ik heb het geprobeerd op allerlei manieren: hacken, kopen / omkopen. Niets werkte.
In Emmeloord wel mee mogen kijken in hun programma: maar kansloos om er aan te komen. Qua diagnostiek vond ik het ook wel makkelijk: de fout was in no
time boven water.
Extra verdampers, 5e injector in de delivery. Tja kan allemaal maar dat zijn toch zeldzaamheden.
Of dwalen we weer teveel af -as usual- ?
In Emmeloord wel mee mogen kijken in hun programma: maar kansloos om er aan te komen. Qua diagnostiek vond ik het ook wel makkelijk: de fout was in no
time boven water.
Extra verdampers, 5e injector in de delivery. Tja kan allemaal maar dat zijn toch zeldzaamheden.
Of dwalen we weer teveel af -as usual- ?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: E10
Hmm,misschien had ik het anders moeten omschrijven...''het word meegenomen in de verbranding''...is dat wel goed? Hoe denk je anders dat het verdwijnt?Tanisha schreef:Sinds wanneer kan water verbranden?
Vroeger in de schoolbanken liggen slapen of was er wat anders interessanter?
Dit is weer wat anders,maar weleens van waterinjectie gehoord? https://www.mvwautotechniek.nl/waterinjectie/
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: E10
eens,, brandstof is nooit 100% water vrij,,quikfit schreef:Hmm,misschien had ik het anders moeten omschrijven...''het word meegenomen in de verbranding''...is dat wel goed? Hoe denk je anders dat het verdwijnt?Tanisha schreef:Sinds wanneer kan water verbranden?
Vroeger in de schoolbanken liggen slapen of was er wat anders interessanter?
Dit is weer wat anders,maar weleens van waterinjectie gehoord? https://www.mvwautotechniek.nl/waterinjectie/
Gr.Quikfit
Groet Robert