Sportieve, praktische, snelle auto?
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Accord type R zit je op 5-7K (voor een goede).
Kiezen voor toeren maken of van turbokoppel genieten . Ik verkies het eerste.
Kiezen voor toeren maken of van turbokoppel genieten . Ik verkies het eerste.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Ik heb net ook een leuke RX-8 aangeboden gekregen. Super leuke auto om te rijden (proefrit gedaan toen ze nieuw waren), maar weinig kofferruimte. Dat is ook het nadeel van de Accord. Ik heb de auto niet echt heel hard nodig voor de ruimte, want ik heb nog een dikke dubbel cabine bus staan voor onze reguliere ritten. Maar het zou wel leuk zijn als ik mijn racefiets of mountainbike achterin de auto mee kan nemen voor een rit. Verder hoeft er niet veel in te kunnen behalve 3 personen. (Niet tegelijk met de fiets, dus dat scheelt.)
Gisteren dook deze Legacy Spec B op: http://link.marktplaats.nl/m1469643872. Homokineten vervangen en een vage storing bij de uitlaat. Ziet er verder wel leuk uit.
Gisteren dook deze Legacy Spec B op: http://link.marktplaats.nl/m1469643872. Homokineten vervangen en een vage storing bij de uitlaat. Ziet er verder wel leuk uit.
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Hmm, van die spec B wordt ik niet wild. Zou voor een facelift gaan...
Accord en kofferruimte => ooit als eens bekeken? Koffer is best groot.
RX8, tja, ze zijn echt niet betrouwbaar, punt. Je kan de levensduur van een motorblok rekken door het correct te behandelen (2takt olie, goed warmrijden en in hoge rpm etc), maar ze lopen echt veel (veel) sneller stuk dan de andere wagens die ik (en anderen) hebben genoemd. MAAR, wat zijn het gave bakken.
Accord en kofferruimte => ooit als eens bekeken? Koffer is best groot.
RX8, tja, ze zijn echt niet betrouwbaar, punt. Je kan de levensduur van een motorblok rekken door het correct te behandelen (2takt olie, goed warmrijden en in hoge rpm etc), maar ze lopen echt veel (veel) sneller stuk dan de andere wagens die ik (en anderen) hebben genoemd. MAAR, wat zijn het gave bakken.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Kom uit de mazda wereld, motor van de RX-8 mankeert niks aan.
Het ligt aan de bestuurder die hem niet goed berijdt.
Dat was al een stuk beter geworden vanaf de latere RX-7's
Koud - warm cyclus moet wel serieus gebeuren.
Motoren draaien super mooi, niet koppelrijk maar snel zat.
Eric
Het ligt aan de bestuurder die hem niet goed berijdt.
Dat was al een stuk beter geworden vanaf de latere RX-7's
Koud - warm cyclus moet wel serieus gebeuren.
Motoren draaien super mooi, niet koppelrijk maar snel zat.
Eric
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Eric, Ik zeg niet dat er iets mankeert met de motor van de rx8, maar ze zijn gewoon erg gevoelig aan slijtage in vergelijking met een normale lijn- of boxermotor. De APEX-seals slijten gewoonweg sneller.erichendri schreef:Kom uit de mazda wereld, motor van de RX-8 mankeert niks aan.
Het ligt aan de bestuurder die hem niet goed berijdt.
Dat was al een stuk beter geworden vanaf de latere RX-7's
Koud - warm cyclus moet wel serieus gebeuren.
Motoren draaien super mooi, niet koppelrijk maar snel zat.
Eric
Tenzij ze spotgoedkoop zijn of een motorblok dat net gereviseerd is door een erkend bedrijf, zou ik de gok wagen, anders laten staan.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
RX8 is inderdaad niet het toonbeeld van betrouwbaarheid. Zijn ook tweedehands niet heel duur, terwijl het eigenlijk een toekomstige klassieker zou moeten zijn.
Lastige ook is dat het een auto is die je niet even kan verzetten, want dan kun je de bougies eerst reinigen voordat hij het weer doet
Lastige ook is dat het een auto is die je niet even kan verzetten, want dan kun je de bougies eerst reinigen voordat hij het weer doet
"I feel Legacy"
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Da's zo'n dooddoener hé, maar er zit een bron van waarheid in. Wat Eric zei klopt ook wel mbt eigenaars die niet weten hoe ermee omgaan.SP-Boxer schreef:RX8 is inderdaad niet het toonbeeld van betrouwbaarheid. Zijn ook tweedehands niet heel duur, terwijl het eigenlijk een toekomstige klassieker zou moeten zijn.
Lastige ook is dat het een auto is die je niet even kan verzetten, want dan kun je de bougies eerst reinigen voordat hij het weer doet
Het zullen wel klassiekers worden hoor. Eens 90% op de schroot ligt en de RX7 NOG duurder is geworden... Ik heb altijd een RX8 gewild, maar je weet dat je een tijdbom koopt.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Wat is een dooddoener? Dat hij het niet meer doet als je hem 10 tellen hebt laten lopen en dat uit zet, of dat het een toekomstig klassieker is?
Mijn oom heeft twee RX8'en nieuw gekocht. De eerste vrij snel weer gunstig ingeruild, maar de tweede zou zomaar nog in zijn bezit kunnen zijn. (10+ jaar dan)
Heb al een paar jaar geen contact meer.
Mijn oom heeft twee RX8'en nieuw gekocht. De eerste vrij snel weer gunstig ingeruild, maar de tweede zou zomaar nog in zijn bezit kunnen zijn. (10+ jaar dan)
Heb al een paar jaar geen contact meer.
"I feel Legacy"
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
DatSP-Boxer schreef:Wat is een dooddoener? Dat hij het niet meer doet als je hem 10 tellen hebt laten lopen en dat uit zet.
Maar klopt natuurlijk vaak wel.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Maarre Thonas, tweetakt olie in die rotatie motor.
Heb 20 jaar bij een rotatiedealer gewerkt maar dat nog nooit als advies gehoord.
Mischien gaan ze daardoor wel stuk wegens koolafzetting.
Ze hebben vroeger wel een heel klein beetje olie geinjecteerd gehad maar dat was echt minimaal, nog geen 100cc op 1000 km.
Wij hadden diverse klanten die probleemloos ruim 2 ton er mee reden.
Oh ja, laat geen bougie vallen, van de RX-8 waren ze 90€ p.st, praat uit ervaring.
Eric
Heb 20 jaar bij een rotatiedealer gewerkt maar dat nog nooit als advies gehoord.
Mischien gaan ze daardoor wel stuk wegens koolafzetting.
Ze hebben vroeger wel een heel klein beetje olie geinjecteerd gehad maar dat was echt minimaal, nog geen 100cc op 1000 km.
Wij hadden diverse klanten die probleemloos ruim 2 ton er mee reden.
Oh ja, laat geen bougie vallen, van de RX-8 waren ze 90€ p.st, praat uit ervaring.
Eric
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Wordt erg veel gedaan bij de rx8 (en rx7), zoek het eens op google.erichendri schreef:Maarre Thonas, tweetakt olie in die rotatie motor.
Heb 20 jaar bij een rotatiedealer gewerkt maar dat nog nooit als advies gehoord.
Mischien gaan ze daardoor wel stuk wegens koolafzetting.
Ze hebben vroeger wel een heel klein beetje olie geinjecteerd gehad maar dat was echt minimaal, nog geen 100cc op 1000 km.
Wij hadden diverse klanten die probleemloos ruim 2 ton er mee reden.
Oh ja, laat geen bougie vallen, van de RX-8 waren ze 90€ p.st, praat uit ervaring.
Eric
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
3 jaar lang een rhd Saab 900 gehad is in de praktijk goed te doen mits parkeergarages niet tot je dagelijkse routines horen.ghulst schreef:Nu weer avonden op MP dan maar.
Heeft een van jullie ook ervaring met RHD? Er staan nog wel leuke auto’s te koop die uit Japan komen. Wie gebruikt zoiets op straat en hoe bevalt dat?
Heb het geprobeerd toen met zo'n bejaarden stok om dingen te kunnen pakken maar is ook een drama.
Het rijden gaat in de praktijk wel perfect je leert bumperkleven heel snel af omdat je dan het overzicht kwijt bent.
Als je daar één keer aan gewend bent kom je er achter dat een rhd tijdens het rijden ook voordelen heeft en je vreemd genoeg meer overzicht hebt op veel verkeerssituaties.
Ik zou zo weer een rhd kopen en in de u.k zijn super koopjes te halen.
Import heeft wel valkuilen als je chassis nummer niet bekend is bij de RDW ga je voor een weging dat betekent dat je de auto zo licht mogelijk wilt maken alvorens naar het RDW te gaan mijn Saab viel zo meer dat 100 kilo zwaarder uit.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Ik had contact over een RX-8 die pas is voorzien van een nieuwe (niet gereviseerde) motor. Ik vind het een gave auto, maar het is inderdaad niet voor alles een ideale auto. Meer iets voor erbij.
Wat betreft die spec B vind ik de looks prima. Wat mij betreft hoeft het geen facelift versie te zijn. Het mag zelfs nog wel een serie ouder, maar die lijken er alleen in RHD te zijn. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd, maar hij reageert niet, dus denk ik dat ik rustig aan verder kijk.
Mijn gedachten blijven wel steeds meer steken bij een station/plus/wagon ding. De extra laadruimte is wel prettig. Die Spec B is wat dat betreft misschien nog wel leuker, omdat niemand er aan ziet wat er onder de kap zit. Ik kom overigens ook een 3.0R tegen. Wat is het verschil?
@Tanisha: Wat bedoel je met “je chassis nummer niet bekend bij de RDW”? Het model neem ik dan aan? Want je specifieke chassisnummer geldt natuurlijk alleen voor jouw auto en dat zal de RDW nooit kennen voor de auto in NL is, neem ik aan.
Wat betreft die spec B vind ik de looks prima. Wat mij betreft hoeft het geen facelift versie te zijn. Het mag zelfs nog wel een serie ouder, maar die lijken er alleen in RHD te zijn. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd, maar hij reageert niet, dus denk ik dat ik rustig aan verder kijk.
Mijn gedachten blijven wel steeds meer steken bij een station/plus/wagon ding. De extra laadruimte is wel prettig. Die Spec B is wat dat betreft misschien nog wel leuker, omdat niemand er aan ziet wat er onder de kap zit. Ik kom overigens ook een 3.0R tegen. Wat is het verschil?
@Tanisha: Wat bedoel je met “je chassis nummer niet bekend bij de RDW”? Het model neem ik dan aan? Want je specifieke chassisnummer geldt natuurlijk alleen voor jouw auto en dat zal de RDW nooit kennen voor de auto in NL is, neem ik aan.
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
De Legacy Spec B heeft een handbak (6 versnellingen), een sportiever onderstel met Bilstein schokdempers en speciale aluminium pedalen. De motor is hetzelfde.ghulst schreef:Die Spec B is wat dat betreft misschien nog wel leuker, omdat niemand er aan ziet wat er onder de kap zit. Ik kom overigens ook een 3.0R tegen. Wat is het verschil?
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Ik had het pech dat er een letter stond in het chassisnummer wat ze op die plek niet verwacht hadden.ghulst schreef:Ik had contact over een RX-8 die pas is voorzien van een nieuwe (niet gereviseerde) motor. Ik vind het een gave auto, maar het is inderdaad niet voor alles een ideale auto. Meer iets voor erbij.
Wat betreft die spec B vind ik de looks prima. Wat mij betreft hoeft het geen facelift versie te zijn. Het mag zelfs nog wel een serie ouder, maar die lijken er alleen in RHD te zijn. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd, maar hij reageert niet, dus denk ik dat ik rustig aan verder kijk.
Mijn gedachten blijven wel steeds meer steken bij een station/plus/wagon ding. De extra laadruimte is wel prettig. Die Spec B is wat dat betreft misschien nog wel leuker, omdat niemand er aan ziet wat er onder de kap zit. Ik kom overigens ook een 3.0R tegen. Wat is het verschil?
@Tanisha: Wat bedoel je met “je chassis nummer niet bekend bij de RDW”? Het model neem ik dan aan? Want je specifieke chassisnummer geldt natuurlijk alleen voor jouw auto en dat zal de RDW nooit kennen voor de auto in NL is, neem ik aan.
Wat de betekenis van die letter was ben ik nooit achter gekomen zelfs de Saab dealer snapte niet waarom het chassisnummer zo was opgebouwd ze konden het me ook niet vertellen.
Zowel RDW al saab dealer hebben die auto toen opgezocht bij Saab waar hij in de archieven stond met de kleur en opties die op de auto zaten.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Ik krijg een melding "De link waarop je hebt geklikt, is mogelijk buiten werking of de pagina is verwijderd."erichendri schreef:Zie ik net staan op FB.
https://www.facebook.com/groups/2208189 ... 2847034943
Eric
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Deze.
Eric
Eric
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Ik denk dat je lid moet zijn van de groep waar hij in staat. Dan ben ik ook niet. Toch maar even aangemeld.Raph schreef:Ik krijg een melding "De link waarop je hebt geklikt, is mogelijk buiten werking of de pagina is verwijderd."erichendri schreef:Zie ik net staan op FB.
https://www.facebook.com/groups/2208189 ... 2847034943
Eric
De motor is hetzelfde, maar ook dezelfde hoeveelheid vermogen? Al vind ik een handbak toch prettiger.Raph schreef:De Legacy Spec B heeft een handbak (6 versnellingen), een sportiever onderstel met Bilstein schokdempers en speciale aluminium pedalen. De motor is hetzelfde.
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Interessant. Het lijkt wel dat er meer automaten zijn dan handbakken...
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Alleen de spec-b had de handbak, werdt ook het minst verkocht toen.
Eric
Eric
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Klopt. De handbak is een bijzonderheid op een Gen. IV Legacy. De modellen van na de facelift hebben een automaat met SI-Drive. Daarmee kun je via een knop de karakteristiek van de automaat instellen. Van (te) relaxed naar (te) alert. Gelukkig zit er nog wat tussen.ghulst schreef:Interessant. Het lijkt wel dat er meer automaten zijn dan handbakken...
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Met de handbak pas je met de SI-drive enkel de overbrengingsverhouding van het gaspedaal aan. Maar ook dan is Intelligent iets te relaxed (traag) en Sport# is met optrekken te agressief. In de bergen wel lekker die laatste overigens.
Bij mij staat hij 99% van de tijd gewoon in Sport.
Bij mij staat hij 99% van de tijd gewoon in Sport.
"I feel Legacy"
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
O ja, de Spec. B's van na de facelift hebben ook SI-Drive!SP-Boxer schreef:Met de handbak pas je met de SI-drive enkel de overbrengingsverhouding van het gaspedaal aan. Maar ook dan is Intelligent iets te relaxed (traag) en Sport# is met optrekken te agressief. In de bergen wel lekker die laatste overigens.
Bij mij staat hij 99% van de tijd gewoon in Sport.
Bij mij staat-ie trouwens ook vrijwel altijd in 'S', maar bij een automaat gebeurt er op de achtergrond net even meer dan bij een handbak.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Mijn advies: ga eens rijden met een facelift automaat met flippers aan het stuur, alsook met de 6 bak.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Dat is natuurlijk altijd een goed advies. Helaas staat er vrijwel niets hier in de buurt. Niet geholpen door de hork van een Subaru dealer die wij hier -al jaren- hebben sinds Vermeulen geen dealer meer is. Dat is wel jammer.
Even een andere kant op, wat zijn de gedachten over een WRX als deze?
Even een andere kant op, wat zijn de gedachten over een WRX als deze?
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Van een oud vrouwtje geweest (mannetje),import auto,dus grote kans op gesjoemel met de kilometerstand die je overigens nergens leest maar ik ga er maar vanuit dat ie ruim drie ton heeft gelopen!? Je kan mijn gedachten wel lezen denk ik?ghulst schreef:Even een andere kant op, wat zijn de gedachten over een WRX als deze?
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
LOL, het is inderdaad een Duitse auto, wel met een boekje vol met stempels waarvan de datums ook wel lijken te kloppen met de kilometerstand van net geen 3 ton.
Re: Sportieve, praktische, snelle auto?
Ben je zelf altijd bij wat je koopt.
De gradaties aan slijtage verraad meestal wel het gebruik en de ware kilometerstand.
De gradaties aan slijtage verraad meestal wel het gebruik en de ware kilometerstand.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972