Dus als iemand op een zomerse dag met 80km/u spontaan naar niks komt terwijl jij vrolijk 120km/u rijd hoor jij je rijgedrag aan te passen?hummie schreef:Kwestie van aanpassen. Als iemand niet "in de ankers" kan rijdt hij toch echt ook te hard binnen de omstandigheden.
Dan kan ik net zo goed al standaard 90km/u gaan rijden links om voor het volk dat niet kan anticiperen, maar ook al even rekening te gaan houden voor het geval dat..
Nu even precies hetzelfde, maar dan in de winter, en als jij vrolijk 90 rijd zonder problemen en dan schiet er iemand voor die 50 rijd terwijl jij met 90 aan komt barrellen met het idee dat je meer als voldoende afstand hebt tot de voorligger om zelfs in extreem gladde condities veilig vaart te kunnen verminderen, maar spontaan is die afstand weg...
Daar ben ik bang voor, niet dat ik ga glijden, maar dat een of andere koekwaus (Lekker Brabants ) geen rekening houd met wie er nog meer dezelfde baan aan het gebruiken is, en wat hun rem-afstand mogelijk zou kunnen zijn...
In Duitsland leren ze je het zo af als je met gigantische snelheids verschillen naar links komt, en in Nederland hoor je ook zat chauffeurs zich mateloos irriteren waar er iemand spontaan last minute gaat invoegen en de nieuwere vrachtwagens helemaal in paniek gaan omdat hun veilige afstand ineens weg is en zelf gaat remmen met allerlei toeters en bellen in de cabine..
Ik zou als tip geven, probeer een tijdje auto te rijden met adaptieve cruisecontrol.. je zult je helemaal stom verbazen hoe vaak dat hij ingrijpt tijdens een normaal dagelijks tochtje op de snelweg met 120km/u met de afstand op het minimale afgesteld..
Dus ik blijf bij mijn standpunt... te bang om te rijden in winterse condities met je zomer bandjes? Ga dan niet in de linkerbaan rijden, of blijf gewoon thuis.