Subaru Traviq

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Subaru Traviq

Bericht door sufos »

Mooi, dan gaan we nu maar weer over tot de orde van de dag. Stel mijn mening voor wat betreft Opel een héél klein beetje bij, de A manta kan ik ook wel waarderen. Vriend van mij heeft er nog 1 in de schuur staan, hij schrok er, in positieve zin van, wat hij daar nog voor kon krijgen. Conclusie was dan ook: bij de bank krijg ik niks dus ik laat 'm nog wel ff staan.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru Traviq

Bericht door *thomas* »

Niet vergeten, de opel GT :) Vooral de achterkant.
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Subaru Traviq

Bericht door Tanisha »

Opel heb ik toch best met plezier in gereden onze huidige agila is ook een prima autootje hoewel dat meer een wagon r+ is met een Corsa motor.
Het positieve van onze agila is dat deze compleet roest vrij is.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
Vmax
Berichten: 288
Lid geworden op: 28 jan 2015 20:07

Re: Subaru Traviq

Bericht door Vmax »

Bij ieder merk kun je goede en slechte auto's vinden.

De wagens waar ik over praat zijn de Alfa 146, waar mijn kameraad voortdurend electrische problemen mee had, en problemen met zijn versnellingsbak. En starten was ook altijd een gok. Of hij deed het, of niet. Tot hij de verstandige keus maakte, en er een stoppelcrosswagen van gemaakt heeft...
Rover: Rover 216. Op zich niets mis mee (Buiten dat het een afzichtelijk lelijke wagen was), maar zodra het regende dan liep het ding voor geen meter meer. En laten we over de roest dan maar zwijgen.
Triumph: Prachtige wagens met een mooie sound en rijden ook best goed. Maar de betrouwbaarheid is niet altijd even goed te noemen. Meestal wel zaken, die je zelf kunt herstellen, maar wel vervelend als je langs de weg staat met je wagen. Dat had vooral met de ontsteking te maken, en dat heeft mijn kameraad later opgelost met een aftermarket ontsteking. Sindsdien heeft hij nog maar weinig problemen met zijn Triumph. Nu nog een keer iets doen aan zijn carburator.

Voor alles is wel een oplossing te vinden, maar het hoort zo niet. Subaru heeft de naam zeer betrouwbaar te zijn, maar het is een bekend geheim dat de 2.5 liter problemen kan krijgen met de koppakking. Nou, dat noem ik dan geen toonbeeld van betrouwbaarheid. En de poging van Subaru om zelf een diesel te ontwikkelen als boxermotor was zeker dapper. Maar niet echt geslaagd te noemen.

Maar dat vind ik tegenwoordig nog in het niet vallen, als je vandaag de dag de hedendaagse motoren moet bekijken. Kijk internet maar na. Van de laatste generatie motoren hoef je geen 400K levensduur meer te verwachten. Veel van die motoren gaan al kapot bij 150K, bij 200K zijn ze veelal volledig op. Maar ja, hoe wil je het ook anders? Ze persen tegenwoordig gewoon 150pk en meer uit een 1-litermotor. Dat kan nooit goed zijn voor een motor. Vroeger gold al, en die regel geldt nu nog steeds, dat opgevoerde motoren een minder lange levensduur hebben. En 150pk uit een 1-litermotor noem ik gewoon opgevoerd. Die motortjes moeten veel te hard werken, de belasting op de componenten is enorm!

Nu ligt dat niet alleen aan de fabrikanten, maar ook aan de gebruikers. Jarenlang zijn we getraind met motoren, die vrijwel niet kapot te krijgen waren, we maakten toeren met onze motoren. En nu opeens moet je het nieuwe rijden toepassen. Want dat is goed voor het milieu. Nou, ik heb nieuws voor je, zo goed is dat helemaal niet voor het milieu. Misschien wel qua uitstoot, maar door de lage toerentallen raken de motoren steeds sneller verstopt, met schade als gevolg. Of je dat nu goed voor het milieu kan noemen?
Een auto als wegwerpartikel bouwen? Hoeveel energie is daar aan verloren gegaan? Maar ja, hier kun je eindeloos over doorgaan. Maar dat is wel iets, waar ik me flink over erger (mocht dat nog niet duidelijk zijn :roll: ). We willen allemaal wel een betere wereld, maar niemand wil echt iets doen. Want dat is moeilijk en lastig. En het erge is, dat ik niet veel beter ben, dan de rest :oops: . Maar ik probeer mijn kleine bescheiden bijdrage te leveren, door zo veel mogelijk te recyclen. Of dat nu het verzamelen van oud ijzer en ander metaal is, plastics of groenafval, of ervoor te zorgen, dat je wat langer met een auto kunt doen, dan 5-7 jaren, dan voel ik me al een stuk slechter. En tegenwoordig doe ik ook nog iets om de uitstoot van mijn wagen te verminderen, mijn wagen stookt tegenwoordig op gas :lol:

Ik heb gesproken, amen :roll:
Met vriendelijke groet,

Patrick
Plaats reactie