Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door Raph »

In de Autoweek rubriek 'Klokje Rond' van deze week (nr 37, 11-18 sept) komt een Subaru Legacy Outback aan bod met meer dan een miljoen kilometers op de teller. Hoeveel precies is trouwens niet precies bekend, want de teller is bij 999.999 km gestopt en sindsdien wordt het in een boekje bijgehouden... De auto is trouwens een 2.5 liter viercylinder uit 1999, dus 'betrouwbaar' is in dit geval een wel heel rekbaar begrip. Alhoewel, 'al' bij 680.000 km is aan een kant de koppakking vervangen. :)

Eigenaar Koen Hol wil volgend jaar samen met vriend Rick de Groot met de Subaru naar Tokio rijden. Er is inmiddels al een website over gemaakt: http://www.subglobe.nl/.
foto van de Subaru op www.subglobe.nl
foto van de Subaru op www.subglobe.nl
De historie van de auto wordt verteld op pagina http://www.subglobe.nl/220-000-km-in-only-1-year/ en is absoluut het lezen waard. De auto komt oorspronkelijk uit Zweden. De eerste eigenaar reed heel Europa door om caravans op te halen of weg te brengen. Tussen 2000 en 2007 reed hij 940.000 km met de auto. En een keer zelfs 220.00 km in één jaar tijd! Vanwege de respectabele kilometerstand werd de eigenaar door Subaru uitgenodigd om de fabriek in Japan te bezoeken. En de tweede eigenaar had bij 980.000 km een botsing met eland, waardoor de auto total-loss raakte. De 20.000 km naar Tokio wordt de allerlaatste rit van de auto....
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door Rene »

Aan 1 kant een koppaking vervangen vind ik wel vreemd....
Dat dat al goed gaat verbaasd me wel als die ook is gevlakt....zaakje niet meer in balans
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:In de Autoweek rubriek 'Klokje Rond' van deze week (nr 37, 11-18 sept) komt een Subaru Legacy Outback aan bod met meer dan een miljoen kilometers op de teller. Hoeveel precies is trouwens niet precies bekend, want de teller is bij 999.999 km gestopt en sindsdien wordt het in een boekje bijgehouden... De auto is trouwens een 2.5 liter viercylinder uit 1999, dus 'betrouwbaar' is in dit geval een wel heel rekbaar begrip. Alhoewel, 'al' bij 680.000 km is aan een kant de koppakking vervangen. :)

Eigenaar Koen Hol wil volgend jaar samen met vriend Rick de Groot met de Subaru naar Tokio rijden. Er is inmiddels al een website over gemaakt: http://www.subglobe.nl/.
foto van de Subaru op http://www.subglobe.nl
De historie van de auto wordt verteld op pagina http://www.subglobe.nl/220-000-km-in-only-1-year/ en is absoluut het lezen waard. De auto komt oorspronkelijk uit Zweden. De eerste eigenaar reed heel Europa door om caravans op te halen of weg te brengen. Tussen 2000 en 2007 reed hij 940.000 km met de auto. En een keer zelfs 220.00 km in één jaar tijd! Vanwege de respectabele kilometerstand werd de eigenaar door Subaru uitgenodigd om de fabriek in Japan te bezoeken. En de tweede eigenaar had bij 980.000 km een botsing met eland, waardoor de auto total-loss raakte. De 20.000 km naar Tokio wordt de allerlaatste rit van de auto....

leuk verhaal,,,, gaan wel volgen :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door quikfit »

Rene schreef:Aan 1 kant een koppaking vervangen vind ik wel vreemd....
Dat dat al goed gaat verbaasd me wel als die ook is gevlakt....zaakje niet meer in balans
Zoveel word er niet afgehaald hoor...en als de kop niet krom is kan ie er zo weer op.
Als de motor eruit is geweest had ik persoonlijk wel beide kanten aangepakt...gezien de reputatie van de 2.5l.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door niksnut »

volg Koen al een poos. leuke gast met mooi verhaal .
de auto volg ik ook al lang. het verhaal van de eerste eigenaar staat op de subaru high milage club
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
Rene schreef:Aan 1 kant een koppaking vervangen vind ik wel vreemd....
Dat dat al goed gaat verbaasd me wel als die ook is gevlakt....zaakje niet meer in balans
Zoveel word er niet afgehaald hoor...en als de kop niet krom is kan ie er zo weer op.
Als de motor eruit is geweest had ik persoonlijk wel beide kanten aangepakt...gezien de reputatie van de 2.5l.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Eens,, waarom zou je idd een kant alleen maar doen,, maar goed we hebben al eens meer over gehad dat onderhoud voor iedereen anders is, waar de een de olie bij de aldi haald en alles op de sloop, wordt alles bij een ander alles prefentief nieuw er op
Groet Robert
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door Raph »

In verband met het artikel in Autoweek nog een leuke quote. Autoweek-redacteur Nic de Boer schrijft in zijn wekelijkse column (in Autoweek nr 37, 11-18 sept):
Verhalen maken met Subaru-rijders is een dankbare klus. Het zijn altijd hartstikke leuke paradijsvogels en aardige, pretentieloze lui bovendien.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:In verband met het artikel in Autoweek nog een leuke quote. Autoweek-redacteur Nic de Boer schrijft in zijn wekelijkse column (in Autoweek nr 37, 11-18 sept):
Verhalen maken met Subaru-rijders is een dankbare klus. Het zijn altijd hartstikke leuke paradijsvogels en aardige, pretentieloze lui bovendien.
is daar een online linkje van Raph?

lijkt me leuk om even te lezen
Groet Robert
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door Raph »

aze2000 schreef:is daar een online linkje van Raph?

lijkt me leuk om even te lezen
Op Autoweek.nl heb ik het artikel niet gevonden.

Kun je uit de voeten met deze afbeelding?
Column Nic de Boer (Autoweek)
Column Nic de Boer (Autoweek)
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Subaru met 1.000.000+ km in de Autoweek rubriek 'Klokje Rond'

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:
aze2000 schreef:is daar een online linkje van Raph?

lijkt me leuk om even te lezen
Op Autoweek.nl heb ik het artikel niet gevonden.

Kun je uit de voeten met deze afbeelding?
column nic de boer - naar tokio.jpg

top dank je :okeee:
Groet Robert
Plaats reactie