Subaru Japan - e-mail adres van directie

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 Dec 2018 12:15
Type auto: Subaru XV 1.6

Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor Henri » 06 Sep 2019 16:32

Iemand die hierachter kan komen ?
Ik zit met een issue waar mijn dealer en de invoerder blijkbaar niet kan mee helpen.
*thomas*
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 Nov 2015 13:44
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor *thomas* » 06 Sep 2019 16:38

Heb je al telefonisch contact opgenomen met de hoofdzetel in Zaventem (België) ?
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 Dec 2018 12:15
Type auto: Subaru XV 1.6

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor Henri » 06 Sep 2019 16:40

*thomas* schreef:Heb je al telefonisch contact opgenomen met de hoofdzetel in Zaventem (België) ?


Ik heb hiervoor al verschillende mails gestuurd.
Ze zijn ook niet snel met reageren.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 589
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor hummie » 06 Sep 2019 17:18

Naar het lijkt gevonden. Ik stuur je een pb.

[edit] SHIT. Former Chairman, dus mogelijk toch niet goed. Maar misschien info@ ??

[edit2] :mrgreen: Volgens subaru zelf toch wel Representative Director & President, dus mogelijk wel de juiste.

[edit3] Nog wat namen gevonden, dus mogelijk kun je de ene naam op dezelfde wijze vervangen voor die andere namen. Zie ook pb.

Geen garantie want uit derde hand. Gebruik voor eigen risico en verantwoordelijkheid.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
*thomas*
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 Nov 2015 13:44
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor *thomas* » 06 Sep 2019 17:57

Henri schreef:
*thomas* schreef:Heb je al telefonisch contact opgenomen met de hoofdzetel in Zaventem (België) ?


Ik heb hiervoor al verschillende mails gestuurd.
Ze zijn ook niet snel met reageren.


Ik heb altijd goede ervaringen met hen gehad. Heb je het al geprobeerd via een andere dealer? Heb je ook al eens gebeld?

Mogen we weten wat het probleem is? Misschien kunnen we daar wel mee helpen.
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 Dec 2018 12:15
Type auto: Subaru XV 1.6

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor Henri » 06 Sep 2019 20:04

*thomas* schreef:
Henri schreef:
*thomas* schreef:Heb je al telefonisch contact opgenomen met de hoofdzetel in Zaventem (België) ?


Ik heb hiervoor al verschillende mails gestuurd.
Ze zijn ook niet snel met reageren.


Ik heb altijd goede ervaringen met hen gehad. Heb je het al geprobeerd via een andere dealer? Heb je ook al eens gebeld?

Mogen we weten wat het probleem is? Misschien kunnen we daar wel mee helpen.


Ik heb een nieuwe XV gekocht en koos voor de optie parkeersensoren vooraan.
Nu blijkt die dealer er andere opgezet te hebben dan deze wat in de Subaru prijslijst staan.

Bij regenweer piept het systeem alsof het een lieve lust is.

De dealer zegt dat ik ermee moet leren leven.
De invoerder zegt dat zij geen controle hebben over wat hetgeen de dealer op de wagen monteert.

Ik ben het stilaan zat. Ik koos voor goede parkeersensoren en had geen idee dat de dealer er die prul ging opzetten.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 421
Lid geworden op: 18 Apr 2019 21:07
Type auto: Forester 2.0 xt

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor aze2000 » 06 Sep 2019 21:25

Henri schreef:
*thomas* schreef:
Henri schreef:
Ik heb hiervoor al verschillende mails gestuurd.
Ze zijn ook niet snel met reageren.


Ik heb altijd goede ervaringen met hen gehad. Heb je het al geprobeerd via een andere dealer? Heb je ook al eens gebeld?

Mogen we weten wat het probleem is? Misschien kunnen we daar wel mee helpen.


Ik heb een nieuwe XV gekocht en koos voor de optie parkeersensoren vooraan.
Nu blijkt die dealer er andere opgezet te hebben dan deze wat in de Subaru prijslijst staan.

Bij regenweer piept het systeem alsof het een lieve lust is.

De dealer zegt dat ik ermee moet leren leven.
De invoerder zegt dat zij geen controle hebben over wat hetgeen de dealer op de wagen monteert.

Ik ben het stilaan zat. Ik koos voor goede parkeersensoren en had geen idee dat de dealer er die prul ging opzetten.


Duidelijk verhaal, ben het zeker met je eens,,, sterkte :|
*thomas*
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 Nov 2015 13:44
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor *thomas* » 06 Sep 2019 22:06

Probeer het nogmaals via de invoerder en/of via een andere subaru dealer.

Als het echt je strot uit komt, aarzel dan niet om sociale media te gebruiken om de dealer op z'n plek te zetten...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 4467
Lid geworden op: 10 Nov 2008 23:52
Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7XLi MY96
Locatie: Veldhoven
Contact:

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor SP-Boxer » 06 Sep 2019 23:00

Weet niet of je in België iets van een rechtsbijstand verzekering hebt? In NL zou dat de juiste partij zijn om in te schakelen.
Subaru Japan heeft hier niets mee van doen en zelfs de invoerder/importeur zal hier weinig aan kunnen doen.

Als de dealer zelf niet wil luisteren, dan maar via rechtsbijstand toch?
Wel afvragen of je behoefte hebt aan het gedoe, of dat je je verlies pakt. Schade zal zo'n 3 á 400 euro zijn?


Denk er ook aan dat parkeersensoren een dealer optie zijn. Het betreft dan een artikel dat niet eens origineel van Subaru is, maar door Subaru wordt uitgekozen en door een andere fabrikant wordt geproduceerd.
Als de dealer daar nog van afgeweken heeft, zal dat wellicht zijn om wat meer marge te kunnen maken. Niet correct, maar ook niet iets dat iemand anders dan de dealer voor je zal oplossen.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 589
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor hummie » 07 Sep 2019 00:21

SP-Boxer schreef:Weet niet of je in België iets van een rechtsbijstand verzekering hebt? In NL zou dat de juiste partij zijn om in te schakelen.
Subaru Japan heeft hier niets mee van doen en zelfs de invoerder/importeur zal hier weinig aan kunnen doen.


Sta ik volledig achter.
Dealer is vrij andere opties op verzoek klant te leveren.

Hij wil al niet toegeven. Dat is al wel duidelijk.
Juridische weg dan, dus juridische bijstand regelen.
Let wel op. Je moet aan kunnen tonen dat dealer niet geleverd heeft wat afgesproken is. Mondeling is onvoldoende zelfs met een getuige, want met wat pech verklaren 3 medewerkers anders.
En als je verliest kun je opdraaien voor hun juridische kosten, dus doe dat alleen als je keihard (schriftelijk) bewijs hebt.

Je kunt wel altijd een klacht indienen bij subaru.
Bij veelvuldige klachten kan hij zijn dealerschap verliezen.

En een goed advies uit ervaringen. Zo'n strijd kan intensief worden en kost energie. Zorg dat het de energie waard is, en dat je er de energie voor hebt.
Anders is het verstandiger een keer te slikken en je verlies te pakken.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
DucATIRadeon
Berichten: 356
Lid geworden op: 18 Jan 2015 14:53
Type auto: 2011 forester en 2015 outback 2.5 CVT Lineartronic eyesight
Locatie: Huis ter Heide, Drenthe

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor DucATIRadeon » 07 Sep 2019 11:19

ook eens met hierboven.
echter, als het de zure appel gaat slikken dan heeft ie alsnog een nieuwe XV maar met pieptonen die aangaan met regen ipv parkeren...en als die dealer zijn dealerschap verliest, wat schiet de TS er mee op?

hoe wordt dat dan opgelost, ik neem aan dat je niet zelf die sensoren eruit gaat slopen?
ik vraag ook maar wat, zijn dingen die bij mij opkomen als ik dit probleem zou hebben...

rechtsbijstand is momenteel als eerste die je kunt aanschrijven.
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 Dec 2018 12:15
Type auto: Subaru XV 1.6

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor Henri » 07 Sep 2019 14:58

DucATIRadeon schreef:ook eens met hierboven.
echter, als het de zure appel gaat slikken dan heeft ie alsnog een nieuwe XV maar met pieptonen die aangaan met regen ipv parkeren...en als die dealer zijn dealerschap verliest, wat schiet de TS er mee op?

hoe wordt dat dan opgelost, ik neem aan dat je niet zelf die sensoren eruit gaat slopen?
ik vraag ook maar wat, zijn dingen die bij mij opkomen als ik dit probleem zou hebben...

rechtsbijstand is momenteel als eerste die je kunt aanschrijven.


Met deze Dealer ben ik voorlopig klaar.

Ik zal wellicht bij een andere dealer de voorgeschreven sensoren laten inbouwen en voor de eerste dealer zeer veel reclame maken.
*thomas*
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 Nov 2015 13:44
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor *thomas* » 07 Sep 2019 16:20

Mogen we weten bij welke dealer het was? Mag via pb...
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 589
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor hummie » 12 Sep 2019 12:39

*thomas* schreef:Mogen we weten bij welke dealer het was? Mag via pb...


Is eigenlijk niet eens belangrijk. Zulke zaken kom je bij elke dealer, handelaar en sjachelaar tegen. Zo'n dealer kan ook niet altijd weten hoe iets (nieuws) in de praktijk gaat uitpakken. En als hij dan geleverd heeft wat vooraf wederzijds afgesproken is heeft hij ook wel weer een punt dat hij geleverd heeft. En als hij dan ook nog niet welwillend is en bv gaat zeggen dat hij het vooraf geattendeerd heeft (of als het in kleine lettertjes in de folder stond).
Dan rest slechts een meningsverschil waar je juridisch over kunt gaan bakkeleien en is het nog maar de vraag in hoeverre je je recht kunt gaan halen.

DucATIRadeon schreef:hoe wordt dat dan opgelost, ik neem aan dat je niet zelf die sensoren eruit gaat slopen?


Ja, gewoon eruit (laten) halen als het je niet bevalt en het vooral irritant is. Of uitschakelen.

@Henri
Gedachtengang: is er niets een alternatieve oplossing te bedenken tegen die regen? Vochtafstotende spray of zo?
Blijft er een druppel hangen in een dieper liggend sensortje? Zou je een glaasje voor kunnen kitten.
Of zet een schakelaartje tussen het piepertje zodat je die uit kunt schakelen als hij irritant is?

Stap eens een andere richting in. Neem eens contact op met de dealer van het merk van die parkeersensoren. Misschien zijn zij bekend met het euvel en weten zij een oplossing.
En met wat geluk leveren zij die als service. Of je kunt de (lage?) kosten nog een keer voorleggen aan de autodealer als schikking. Zal hij mogelijk graag in mee gaan als hij er zo vanaf kan komen.

Een oplossing zoeken en vinden zal je meer genoegdoening brengen dan een juridische strijd.


DucATIRadeon schreef:...en als die dealer zijn dealerschap verliest, wat schiet de TS er mee op?


Stukje genoegdoening? Beetje slagroom op de zure appel?
Verder als emotioneel? Praktisch niet veel nee.

DucATIRadeon schreef:rechtsbijstand is momenteel als eerste die je kunt aanschrijven.


Rb zal het exact zo beoordelen zoals ik hierboven schrijf. Hard bewijs, want anders geen zaak.
Ja, een zaak openen ze altijd, al zodra je belt. Maar dan sturen ze een vriendelijk briefje met standpunt en vraag om reactie, krijgen ze nee als antwoord, en jij uiteindelijk ook.
En neem maar van mij aan dat zelfs met bewijs een rb veel liever schikt dan procedeert, en dat zal nogal eens ook wat hapjes zure appel opleveren.
Als je echt wat moet winnen is een echte advocaat efficiënter. Kun je in grote zaken ook door rb aangewezen krijgen, maar eer je zover bent...

DucATIRadeon schreef:ik vraag ook maar wat, zijn dingen die bij mij opkomen als ik dit probleem zou hebben...


Zal wel weer wat 'reacties' opleveren van sommigen :mrgreen: , maar tot mijn spijt kan ik zeggen dat ik ook de nodige ervaring heb met diverse juridische geschillen (een keer zelfs gelijktijdig) wat stukken verder ging dan gangbare zaakjes, zowel via rb als met advocaten tot diverse rechters. Ook bijvoorbeeld nog wel eens doorslaggevende getuige geweest in een ommekeer in een rechtszaak.
En dat vanuit een juridische achtergrond. En over het algemeen meestal gewonnen, en toch ook verloren, want het kost je altijd wel wat, en véél tijd en energie.

Zorg dat je sterk staat, of begin er niet aan. Zelfs als je alles volledig hard kunt maken zal het flink aan je energie vreten.
Juridische geschillen gehad, maar nog vaker verlies(jes) gepakt. Dan kun je verder, wat ook wat waard is. Sometimes you win, sometimes you loose.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
DucATIRadeon
Berichten: 356
Lid geworden op: 18 Jan 2015 14:53
Type auto: 2011 forester en 2015 outback 2.5 CVT Lineartronic eyesight
Locatie: Huis ter Heide, Drenthe

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor DucATIRadeon » 12 Sep 2019 18:30

ja hummie, helaas dat klopt wel grotendeels ja: vaker je verlies nemen tegenover de energie en tijd dat je er aan kwijt raakt/bent!
en bewijs is alles tegenwoordig, alleen jammer dat "ze" er weer bepaalde eisen/uitzonderingen aan hangen (zoals eerder genoemde verbale overeenkomst ipv op papier vast gelegd, of wel op papier maar niet door beide partijen of op zn minst, de verkopende partij de handtekening met datum).

in mijn werk wereld (de grote olie en gas boeren waaronder Shell, Texaco, Chevron, BP, ExxonMobil, Occidental, JGC, Chioda, Technip, Spie, Technimont, SPGC etc) is een handtekening heilig (niks verbaal, alles op papier); in sommige gevallen, met name midden-oosten/Azië en Rusland, is de stempel/zegel sterker dan de handtekening!

als voorbeeld dat het wel een keer lukt:
mijn oudste stiefzoon reed enkele jaren gelden in zijn Swift richting huis op de A28 tussen Assen Noord en Assen (dus richting Zwolle), tijdens het inhalen van een vrachtwagen krijg de oplegger een beste klapband en heeft de swift er voor gezorgd dat de vangrail geen schade opliep: stuk band tegen de deur en de nodige grote steenslag plekken (bloot metaal).
chauffeur en szoon de papieren invullen en klaar ja, dachten we. bij de schadeafdeling van de dealer waar hij de auto kocht gebracht (op verzoek v/d verzekering) en die kwam met een schadebedrag van "slechts" €780!!
RB ingeschakeld, die kwam met een "expert" en ik erbij want wij waren er het natuurlijk niet mee eens. die wimpelde alles af etc. dat dacht ik niet want de beste "expert" draaide om de zaak heen, en ik bleef stijfhouden "ja maar dat verklaart niet wat hier staat". ook dat verslag uitgebracht aan de RB en de verzekering werd zonder pardon "gecorrigeerd" naar kleine €2000!
zeg er wel bij: had ik er niet geweest en moeilijk gedaan was het wrs op eerste bedrag gebleven, mss zelfs minder...

terug bij de TS:
als de dealer/garage sensoren heeft ingebouwd, ook al zijn het niet precies dezelfde als oorspronkelijk afgesproken voor wat voor reden dan ook, dan blijft de verantwoording bij die dealer/garage om het werkend, zoals het hoort en waarvoor het bestemd is, af te leveren.
desnoods een condensator/spoel tussen de sensor uitgang en systeem ingang te plaatsen om de gevoeligheid af te nemen. maar ook dat moet de dealer/garage voor zijn verantwoordelijkheid nemen.
dat vind ik althans. je betaalt tenslotte een bedrag voor iets dan moet je verwachten dat het is ook. of niet?

hoe het mag aflopen, ik hoop voor de TS dat hij er nog enigszins "goed" vanaf komt met uiteraard een fatsoenlijk werkend systeem.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 4239
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor erichendri » 12 Sep 2019 22:11

Tsja, hoeft niet aan de dealer te liggen want als de importeur mis grijpt stuurt hij ook een alternatief.
Als de dealer een andere optie monteert kan je bij het magazijn wel achterhalen wat het is geworden.
Anders even het kastje opzoeken en de naam googlen plus kijken wat dat kost.
Kontact zoeken met die importeur kan ook, sowieso voor de inbouw handleiding.
Mischien is het mogelijk om de gevoeligheid af te stellen net als bij alarm interieur sensoren.
Houdt ook in je achterhoofd dat af fabriek sensoren v+a boven de 20 km uitgeschakeld
worden, piepen ze trouwens ook bij regen als je stilstaat?
Zijn ze soms ook in de kleur gespoten?
Wat voor onderdeelnummer kan je achterhalen op jouw faktuur en wat staat
er in de accessoirefolder voor nummer.

Eric
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 589
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor hummie » 13 Sep 2019 12:47

DucATIRadeon schreef:als de dealer/garage sensoren heeft ingebouwd, ook al zijn het niet precies dezelfde als oorspronkelijk afgesproken voor wat voor reden dan ook, dan blijft de verantwoording bij die dealer/garage om het werkend, zoals het hoort en waarvoor het bestemd is, af te leveren.
desnoods een condensator/spoel tussen de sensor uitgang en systeem ingang te plaatsen om de gevoeligheid af te nemen. maar ook dat moet de dealer/garage voor zijn verantwoordelijkheid nemen.
dat vind ik althans. je betaalt tenslotte een bedrag voor iets dan moet je verwachten dat het is ook. of niet?

Helemaal mee eens, en juridisch ook dichtgetimmert. Maar je bent wel sterk afhankelijk van zijn bereidwilligheid. En zoals al gebleken is deze hier niet aanwezig.

En dan is het ook nog de vraag hoe de bereidwilligheid ingevuld gaat worden. Ik heb auto's binnen garantie overgespoten zien worden met karwei hoogglans.
En met alle afkeer van slooponderdelen hier :mrgreen: vaak ook wordt garantie juist niet ingevuld met nieuwe onderdelen. Want tjah, garantie kost hen geld dus is het dan ineens wel allemaal veilig als de kosten gedrukt moeten worden.

Mooie opties van een aantal. Ik heb er zelf ook nog wat gegeven.
@Henri. Ik hoop dat je een oplossing naar tevredenheid kunt bewerkstelligen. Succes.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 Dec 2018 12:15
Type auto: Subaru XV 1.6

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor Henri » 08 Okt 2019 19:12

Probleem ondertussen wellicht opgelost.

De dealer heeft het piraat systeem uitgebouwd en het Subaru systeem uitgebouwd.
Wordt ook geleverd met Subaru handleiding.

Dit systeem werkt snelheid-afhankelijk, het wordt uitgeschakeld boven een bepaalde snelheid en weer ingeschakeld als de snelheid onder een bepaalde waarde daalt.

Vooralsnog geen hinderlijk gepiep meer.

Indien u zinnens bent een nieuwe te kopen neem dit mee als een les en kies zeker voor het systeem dat Subaru zelf aanbied.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 3022
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk -Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor quikfit » 08 Okt 2019 19:51

Fantastisch dat het eindelijk is opgelost. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 Sep 2019 22:43
Type auto: Subaru justy g3x
Locatie: Friesland

Re: Subaru Japan - e-mail adres van directie

Berichtdoor Tanisha » 09 Okt 2019 19:11

*thomas* schreef:Mogen we weten bij welke dealer het was? Mag via pb...

Het is juist verstandig om geen namen te noemen in het openbaar op het forum tenminste niet als je het forum lief is.
De desbetreffende dealer hier vermelden kan het Subaru forum een aanklacht van smaad opleveren met een bijbehorende boete.

Je mag als privé persoon de desbetreffende dealer wel vermelden op je eigen sociale media.
Je bent als privépersoon namelijk niet snel aansprakelijk voor smaad.

Een andere manier om een negatieve ervaring te delen is bijvoorbeeld op google resensies en zodoende publiek over het desbetreffende bedrijf te schrijven.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Opel agila 1.2 2004
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Trabant 601 1972

Terug naar “Algemene discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten