Subaru Legacy 'doet' Hells Revenge trail in Moab (Utah, USA)

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Subaru Legacy 'doet' Hells Revenge trail in Moab (Utah, USA)

Bericht door Raph »

Vandaag kwam ik een wel heel mooi filmpje tegen op Youtube, van een standaard ogende Subaru Legacy sedan (uit 2011) die best wel spectaculair ogende en aardig moeilijke Hells Revenge trail volbrengt in 'slickrock country': Moab in de Verenigde Staten. Daar zie je buiten de gebaande paden vooral opgeruigde Jeeps en ander serieus 4x4-spul. Heb er zelf vier keer rondgereden, waarvan twee keer op de fiets(1,2) en eenmaal over de White Rim Trail in een gehuurde 4x4(3).
Dit is serieus off-road gebied! Volgens de trail rating van 6 voldoet de Legacy bij lange na niet aan de minimumvereisten.

Het filmpje is te vinden op https://youtu.be/DslXqIfWigs.

De bezitter van de Legacy geeft er de volgende uitleg bij:
Lifted Subaru Legacy 3.6r trackles Hell's Revenge Trail in Moab Utah

Made this video to show the naysayers what a Subaru can do. This is a 2011 Subaru Legacy 3.6r with 2013 Subaru Outback struts and 1/2" strut top spacers. Other mods includes oversized tires (225-65-17) Outback OEM rear upper control arms and subframe spacers. All Outback parts are Direct bolt-on. I created a custom front bumper using a factory one that was modified by cutting four and a half inches off the middle of it and then plastic welding the lower part back on, make it look stock. The modified front bumper was a must to tackle this trail, it significantly improved approach angle. I finish the project by adding primitive racing skid plates and adding a 12 inch extension to the front of it with a welded reinforcement bar behind. I'm a dental tech not a mechanic but I love to tinker with things and this was one of my projects.
Gaaf resultaat! Met name de aanpassing aan de bumper en de toevoeging van de skidplate zijn knap gedaan; die aanpassingen zie je er niet direct aan af.
Zoiets zou ik ook wel willen voor mijn eigen Legacy...
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Subaru Legacy 'doet' Hells Revenge trail in Moab (Utah, USA)

Bericht door Louis »

Vast geïnspireerd hierdoor https://www.youtube.com/watch?v=4aJfQpHt9lY :mrgreen:
Legendarisch filmpje trouwens
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru Legacy 'doet' Hells Revenge trail in Moab (Utah, USA)

Bericht door Raph »

Louis schreef:Vast geïnspireerd hierdoor https://www.youtube.com/watch?v=4aJfQpHt9lY :mrgreen:
Legendarisch filmpje trouwens
Die heb ik inderdaad eerder gezien. Ik ben bij Mickey's Hot Tub geweest. Daar is de 2011 Legacy niet doorheen gereden... ;)

Trouwens, wie z'n Forester 'n ietsje aanpast, kan zich al snel meten met de allerbeste off-roaders; zie https://www.youtube.com/watch?v=pP9LiW6n6ws.
Op de motorkap zit geen scoop, maar er zit desondanks toch een turbomotor in. Een die op diesel rijdt. En op het kleppendeksel staat Cummings. 375pk...

Op slickrock rijden is echt een heel bijzondere ervaring. De tractie grenst aan het ongelofelijke, zowel op de fiets als in een auto.
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Subaru Legacy 'doet' Hells Revenge trail in Moab (Utah, USA)

Bericht door Propje »

Grappig filmpje
Maar rijden die yanks nu echt met duizenden die trail.
Het spoor is gewoon geasfalteerd met zwart bandenrubber.
Zou toch hele grote moeite hebben om zo.n spoortje te volgen.
Je rijd toch lkr je eigen route.
Heb veel in de alpen gereden met motor maar daar heb je vaak niet meer als een pad wat je moet volgen iets anders kan gewoon niet.
Of zou het verboden zijn om van de track af te gaan?
Aju propje
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru Legacy 'doet' Hells Revenge trail in Moab (Utah, USA)

Bericht door Raph »

Propje schreef:Of zou het verboden zijn om van de track af te gaan?
Streng verboden zelfs. Zelfs op een mountainbike mag je niet van de route afwijken. Hell's Revenge is trouwens wel een van de allerpopulairste routes. Toen ik er was, was het toch wel een stukje rustiger.
RalfO
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2019 10:30

Re: Subaru Legacy 'doet' Hells Revenge trail in Moab (Utah, USA)

Bericht door RalfO »

Goed om te weten. Desalniettemin zou graag eens een keertje meerijden.
Plaats reactie