Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Subarumouse

Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door Subarumouse »

Hallo,

Ik heb een vraagje over de haalbaarheid van de rode / middelzware route met een normale Forester (2004, H/L, op nieuwe Allweathers) die je ook nog heel wilt houden.
Is rood te doen of dus teveel van het goede?
Kun je te zware punten omzeilen of moet je er door?

Thanks, Benno
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door erichendri »

Staat ook op mijn wishlist om te gaan doen.
Meen dat wivoorst hier de enige is die daar geweest is.
En anders moet je het op het modderpoel forum vragen.

Staat voor volgend jaar op de planning, het idee is om met een groep subaru's te gaan.

Eric
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door Propje »

Wil ook wel mee.
Als de forester binnen is.
Aju propje
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door DucATIRadeon »

dat zit idd ook in mn gedachte om eens te doen, kijken/ervaren wat de nieuwe outback met cvt kan doen.
ook hier all season banden (Michelin cross climate 225/55-17) waar ik zeer over te spreken ben op nat asphalt en drassige mol-ondermijnd weiland/voortuin en droge rulle zand van de Maasvlakte.

alleen, ik moet wel in NL zijn (zit in de olie/gas). daarom is datum prikken voor mij vaak lastig. dus, roep een datum maar "wacht/reken" niet op mij.
Subarumouse

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door Subarumouse »

Hallo,
De Subarudealer uit Bevergern bij Rheine in Duitsland gaat er af en toe heen met zijn klanten.
Dus moet het in elk geval interessant zijn voor Subaru.

Benno
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door Propje »

Kijk eens op you tube.
Je kan het zo gek maken als je wil in Fürstennau.
Aju propje
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door snoef »

Ik heb een hoop gelezen over zomer/winter/all seasons/en A/T banden, en heb daarbij gezien dat de all seasons het vaak moeten ontgelden. "Nergens goed voor" is vaak de conclusie. Consumentenbond raadt ze zelfs helemaal af. Maar voor af en toe off road, zoals op een vaak drassige camping of in een landelijke omgeving zie ik ook zeker een toepassing. Mijn Bridgestone Duelers h/p sport slippen totaal met een beetje tegen op grasland. Maar wat is jullie ervaring? Eric ging van altijd winterbanden over naar General Grabbers en is daar blij mee. Zelf lees ik heel goede dingen over Conti Cross Contact ATR. Is er iets te zeggen over de hardheid van de compounds? Maw is een A/T band voor straat plus nu en dan landelijk gebruik te verkiezen boven all seasons? Ik realiseer me dat de ene all seasons de andere niet is.
DucATIRadeon schreef: ook hier all season banden (Michelin cross climate 225/55-17) waar ik zeer over te spreken ben op nat asphalt en drassige mol-ondermijnd weiland/voortuin en droge rulle zand van
Forester 2011 FB20
Subarumouse

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door Subarumouse »

Hallo Snoef,

Koop banden die passen bij je gebruik.
Bij mij zijn dat All seasons Vredestein Quatrac 3 en 5. als vervolg op bij mij Bridgestone en bij mijn zoon Yokohama's.
Waarom? Ik rij 85 % op de weg, de rest op slechte wegen of zand of gras.
Ik wil op de weg een perfecte band vanwege mijn rijstijl, snel en pittig, en heb geen zin in noodsituaties bij hoge snelheden overal heen te zeilen waar ik niet heen wil.
Koop geen Chinatroep maar een passende kwaliteitsband.
Een AT kan goed zijn, maar toch minder bij de hoge snelheden die ik rijdt, 160-195 op Tom Tom.
Een goede All season is een gemiddelde tussen zomer en winter, een AT tendeert naar slecht terrein, dus groffer en daardoor minder stabiel op snelheid dan AS of zomerbanden.
Het is dus maar wat je wilt.
Kijk bij de tests naar de verschillende disciplines die voor jouw belangrijk zijn.

Benno
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door snoef »

Bedankt voor die heads up Benno, voor de Vredestein Quatrac 5. Ik heb zo vele posts gelezen van mensen die afgeven op all seasons alsof er iets te verdedigen was, maar de test van Autobild liegt er niet om en jouw real world ervaringen klinken ook goed. Zelf rijd ik zelden harder dan 130, eerder 100. De a/t banden zien er super stoer uit en voldoen natuurlijk goed op nattig en ruwer terrein, maar dat ben ik zelf eigenlijk helemaal niet van plan. De Quatracs 5 lijken dan toch het meest geschikt voor wat ik wil. Grip op de weg en op het grasterrein. Ik denk dat ze sowieso beter zijn ook in de zomer dan mijn Dueler h/p sport. Dat is, begrijp ik nu, echt helemaal zo'n eco band voor laag verbruik en dus hard rubber.
Vriendelijke groet,
Bart
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door erichendri »

Elke band voldoet als alles maar klopt.
Stugge wang en hogere spanning is een vereiste op hoge snelheid.
Grip, tsja, is het voor een ferrari of een forester.
Goede banden herken je vooral in noodsituaties en als je gaat scheuren.
De AT2 is een goede band, grip zat in alle condities, snelle bochten
geen probleem, net als 160+ in Duitsland rijden.
Slijtage (??), na 60000 vlotte km's nog 7 mm profiel over.
De volgende wordt de AT3, deze heeft alle winterband merktekens.
Kijk nooit naar de prijs of chinesze shit merken.
Begin ook niet aan eco banden, die zijn sowieso op alle fronten slechter.

Eric
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door snoef »

Ik heb in 1980 mijn rijbewijs gehaald, maar leer nu pas echt autorijden (zoals autorijden bedoeld is) Wel tussendoor een paar periodes helemaal niet gereden. Nu is autorijden pas echt leuk, met een leuke auto. Bedankt weer voor de aanvullende info.

Prettige jaarwisseling allemaal!
Bart
erichendri schreef:Elke band voldoet als alles maar klopt.
Stugge wang en hogere spanning is een vereiste op hoge snelheid.
Grip, tsja, is het voor een ferrari of een forester.
Goede banden herken je vooral in noodsituaties en als je gaat scheuren.
De AT2 is een goede band, grip zat in alle condities, snelle bochten
geen probleem, net als 160+ in Duitsland rijden.
Slijtage (??), na 60000 vlotte km's nog 7 mm profiel over.
De volgende wordt de AT3, deze heeft alle winterband merktekens.
Kijk nooit naar de prijs of chinesze shit merken.
Begin ook niet aan eco banden, die zijn sowieso op alle fronten slechter.

Eric
Forester 2011 FB20
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door snoef »

Ik las dat de at3 voor offroaders minder interessant gaat zijn dan de at2 en meer richting asfaltgebruik is gericht.
Moederbedrijf Continental heeft zelf de crosscontact atr.
Het wintersymbool en de navenante rijeigenschappen maken de at3 interessant voor mij, maar de crosscontact atr is wat lichter van gewicht, wat het rijden op de weg weer lekkerder kan maken. Het at3 profiel is grover en het rubber op het eerste gezicht waarschijnlijk wat sterker. Aan de andere kant wordt de crosscontact atr in oost europa al veel gebruikt vanwege het slechte wegdek daar. Luxe probleem :D

erichendri schreef: De volgende wordt de AT3, deze heeft alle winterband merktekens.

Eric
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Ervaring Fürstenforest / Fürstenau?

Bericht door erichendri »

AT3 verschilt minimaal van de AT2 en foto's vertekenen best veel.
Zijn overigens beide 50:50 banden.
In het echt ziet hij er goed uit.

Eric
Plaats reactie