Forrester/outback

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Twijfelaar
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28

Forrester/outback

Bericht door Twijfelaar »

Maak maar even een nieuw topic aan.
Vandaag wezen kijken naar de outback 2006 3R bij wentink.
Foei wat is die auto klein van binnen, nog krapper dan onze 2006 forrester.
Na veel kijken en vragen moeten we de upgrade hebben dus 2009/2010 dan is hij echt ruim van binnen, de forrester ook, al blijft hij kleinenr dan de outback.
Conclusie, blijven kijken en veel sparen want goed koop zijn ze niet.....
Trouwens hij had geen problemen met koppakingen bij de 2.5 liter, hij had toevallig nu een 3 l die een lekke koppaking had.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forrester/outback

Bericht door erichendri »

Denk dat de outback smaller is denk ik dan jouw forester.
De 2010 is wel weer ruimer dan jullie forester omdat je hoger zit.
Dat terwijl hij denk ik even lang is.
Gewoon verder sparen tot er een leuke aanbieding die je zint langs komt.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Forrester/outback

Bericht door DucATIRadeon »

zal niet direct een vergelijking zijn:
onze 2011 Forester is hoger maar korter. heeft 5x100 velgen
mijn 2015 outback is langer, lager en kleiner van binnen (bekleding etc). beide hebben dezelfde bodemspeling. heeft 5x114,3 velgen (STI velgen).

de forester heeft beduidend meer ruimte binnenin maar de kofferbak volume is weer kleiner dan de outback.
je zou het kunnen zien als een stationcar die in de lengte is ingedrukt en boven uitgetrokken terwijl er een hele grote ballon binnenin de boel heeft uitgedrukt.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Forrester/outback

Bericht door *thomas* »

Twijfelaar, ik moet jouw mening over de ruimte van de Outback jammer genoeg delen. Ik had een 2004 Forester en in feite was die auto heel wat praktischer dan de Outback, tenminste, wat achterbank en koffer betreffen. Voorin zit ik in de Outback heerlijk, maar met de Forester was er zeker niets mis.

Wel moet ik toegeven dat de Outback op andere vlakken beter scoort (rust in de cabine vooral) en de multimedia/AC etc zijn net wat moderner.

Moest ik opnieuw moeten kiezen, dan ging ik voor een Forester SG of zelfs één van de eerste generatie (maar die valt af vanwege emissienormen etc die in België wel steeds strenger worden voor heel wat steden).
Plaats reactie