RDW goedkeuring voor openbare weg?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
acakoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2018 13:17

RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door acakoning »

Hallo allemaal,

Ik heb vroeger een mooie impreza P1 gehad, helaas verkocht toen om te helpen een huisje te kopen.

Maar het kriebelt weer en ik speel met de gedachten een monster te kopen uit the UK.

Mijn vraag aan de experts: Denken jullie dat deze auto die in de UK ROADLEGAL is, ook door de RDW goedgekeurd gaat worden? Indien niet, wat denk je dat er nodig is om het wel te laten gebeuren..

https://www.pistonheads.com/classifieds ... snow.co.uk


Groeten, Aernoud
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door Mrdjc »

Ik zou verwachten (Aanname) als hij in de UK gewoon op kenteken staat en een V5c document heeft (Hetzelfde als kentekenbewijs in NL) dat deze gewoon hier in te voeren is, aangezien het om een EU staat gaat.

Het enige wat je zou moeten aanpassen om door de APK te komen zijn de koplampen (Tenzij deze "om" te zetten zijn dmv een mechanisme)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door quikfit »

Ik ben geen expert maar die spoiler kan je wel vergeten volgens mij.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
acakoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2018 13:17

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door acakoning »

die van de koplampen wist ik nog (ooit dus de P1 en een Supra ingevoerd).

Maar die spoiler en die Splitter zijn volgens mij misschien iets te gevaarlijk. En moet er een katelysator opzitten?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door quikfit »

Ja,met kat.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
muddybuddy
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2018 14:24

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door muddybuddy »

Ben niet zo thuis in dit soort auto’s, maar heb zelf een aantal jaren geleden een land rover uit de UK gehaald. Als de auto daar is toegelaten, dus inderdaad een V5 document heeft, dan moet toelating in NL mogelijk zijn. Waar RDW waarde aan hecht is originaliteit van de auto, milieu reut en als er iets aan veranderd is 1/3-2/3 regeling waarbij van het veranderde deel de herkomst is aan te tonen. Uiteraard moet de auto veilig zijn voor bestuurder, inzittenden en overige weggebruikers. Met betrekking tot dat laatste punt zullen de spoiler en de sneeuwschuiver de eindstreep niet halen. Dit zal overigens ook een APK afkeur zijn. Het is overigens zo dat als er nog MOT op zit deze als apk overgenomen wordt met als einddatum de einddatum van MOT.

Wat ook nogal uitmaakt is naar welk rdw station je gaat. Heb zelf slechte ervaringen in Venlo (import en herkeuring na motorwissel) en goede ervaringen in Arnhem (wijziging inrichting)

Je kunt er overigens altijd een telefoontje naar de RDW aan wagen. 2e lijn support zijn keurmeesters die naar mijn ervaring graag met je meedenken en advies geven.

Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
fougueux
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 dec 2013 17:00

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door fougueux »

Idd als er een kenteken ( uit een ander EU land) op en bij zit neemt elk EU land dat over ongeacht of er wel of geen type goedkeuring op zit. Zelf mee gemaakt met een KTM560 SMR. KTM 560SMR heeft geen type goedkeuring ( staat zelfs op een sticker op het frame) maar met engels kenteken is het een fluitje van een cent om deze op NL kenteken te krijgen.

Denk aan je koplampen (ook bij RDW keur) maar ook at het mist achterlicht, bij een enkele lamp, links van het midden moet zitten . Dit zit nl bij rechts rijdend verkeer rechts van het midden.
2013 - present, Forester 2.0 2000 LPG 373150 km
2013 - present, Legacy 2.5 1997 LPG 307800 km (met de VUT)
2018 - present, Legacy 3.0R 2004 175.000 km ( ex UK,)
2018 - present, Outback 3.0R 2006 LPG 262.000 km ( ex UK, vervanger voor de forester)
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door *thomas* »

fougueux schreef:Idd als er een kenteken ( uit een ander EU land) op en bij zit neemt elk EU land dat over ongeacht of er wel of geen type goedkeuring op zit. .
Behalve in het apenland waarin ik woon: België...
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door Rene »

Ik vraag me af of hij in de UK streetlegal is : betwijfel dat heel erg..
Die lelijke spoilers , achterdeuren kunnen van buitenaf niet open , half open wielkasten achter.....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door *thomas* »

In het VK krijg je echt wel enorm veel goedgekeurd, om niet te zeggen alles.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door boswachterfan »

Als die regels niet veranderd zijn, inderdaad. Zelfgebouwde trikes met "motor-voorzijde" - was geen probleem. Als het technisch goed was, karren maar.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door SubieForest »

Scherp gezien René, vanbinnen krijg je ze ook niet meer open ;). Als je op foto 10 kijkt zie je inderdaad de scharnieren van de achterdeuren nog zitten. Ik dacht ook al: wat zijn die voorportieren kort voor een P1.
Die achterportieren zijn op een of andere manier dicht gemaakt. Dat ze niet meer open kunnen is op zich niet heel erg, achterin kan je toch niet zitten. Denk wel dat dat een dingetje wordt, net zoals de open achterwielkasten en het spoilergebeuren.

Mag een kabelboom zo in de auto rondslingeren? Zie foto 9 en 12.

Ik zie zo 123 ook geen kentekenplaathouder, laat staan kentekenplaatverlichting achter.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door quikfit »

Hmm,ik krijg het idee dat de topicstarter niet echt meer bezig is met zijn plannen... :|

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door Rene »

SubieForest schreef:Scherp gezien René, vanbinnen krijg je ze ook niet meer open ;). Als je op foto 10 kijkt zie je inderdaad de scharnieren van de achterdeuren nog zitten. Ik dacht ook al: wat zijn die voorportieren kort voor een P1.
Die achterportieren zijn op een of andere manier dicht gemaakt. Dat ze niet meer open kunnen is op zich niet heel erg, achterin kan je toch niet zitten.
Kan me vergissen maar volgens mij is de P1 alleen leverbaar geweest als 2deurs , dit hok is in mijn optiek een tupperware-raceplee
Achterdeuren ( ze zitten er echt ;) ) die niet open willen is trouwens APK afkeur -> daar is mijn laatste L2 op afgekeurd nadat die eis er bij kwam in 2009 , iets met de kindersloten die niet goed werkten
Dit ding is echt niet streetlegal in Engeland...als je even verder kijkt zul je ook zien dat 'ie maar 1 ruitenwisser heeft ;)

Het lijkt er inderdaad op dat de topicstarter dit plan maar laat varen...te veel haken en ogen denk ik..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door SubieForest »

Rene schreef: Kan me vergissen maar volgens mij is de P1 alleen leverbaar geweest als 2deurs , dit hok is in mijn optiek een tupperware-raceplee
Achterdeuren ( ze zitten er echt ;) ) die niet open willen is trouwens APK afkeur -> daar is mijn laatste L2 op afgekeurd nadat die eis er bij kwam in 2009 , iets met de kindersloten die niet goed werkten
Dit ding is echt niet streetlegal in Engeland...als je even verder kijkt zul je ook zien dat 'ie maar 1 ruitenwisser heeft ;)

Het lijkt er inderdaad op dat de topicstarter dit plan maar laat varen...te veel haken en ogen denk ik..
P1 was inderdaad altijd een driedeurs. Zat de boel door elkaar te halen, dacht dat topicstarter weer een P1 wilde, daarom dacht ik even dat dit ook een P1 was. Maar nu ik het nog een keer lees hoeft het volgens mij niet weer een P1 te zijn :).

Nu je het zegt, hij heeft inderdaad ook maar 1 ruitenwisser.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: RDW goedkeuring voor openbare weg?

Bericht door erichendri »

1 ruitenwisser mag, als hij maar in het midden zit en de ruit
voldoende schoonmaakt.
Er rijden er genoeg mee rond in nl.

Eric
Plaats reactie