Vandaag op de A31 in Duitsland de Outback (H6) uitgelaten. Het was een jaar of twee geleden dat ik hem nog eens helemaal had laten gaan. Ik was erg benieuwd of de officiële topsnelheid van 225 km/u nog steeds erin zat. Inmiddels is ie toch ruim 14 jaar oud en bijna 270.000 op de klok. Maar wat bleek, geen zorgen daarover. We hadden even een lang, rustig, vlak stuk nodig maar toen reden we volgens de GPS 225,39 km/u. Ik had het idee dat er nog meer inzat, maar een inhalende Moldaviër zette daar een streep doorheen. Kortom, met die top zit het nog helemaal goed. Wat een geweldige wagen is en blijft het toch ook. Subaru verdient echt een gigantisch compliment.
Heerlijk trouwens om de verbazing bijna te kunnen voelen bij andere auto's op de linkerbaan. Misschien dat de Duitse bestuurder van de glanzende zwarte, nieuwe C-klasse vannacht nog een paar keer wakker schrikt. Van de WK-uitschakeling, of misschien van die lelijke, beige Japanse station die hij een heel stuk boven de 200 per uur probeerde af te schudden, maar de hele tijd op 200 meter achter hem bleef plakken.