Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door SubieForest »

De Subarugarage is aan het opruimen. Er liggen in het magazijn twee kratten met werkplaatshandboeken.
Welke jaartallen het precies zijn weet ik niet, maar denk aan: jaren 80 Leone, Justy etc. Legacy heb ik volgens mij ook in de stapel voorbij zien komen, of dat de eerste generatie Legacy is weet ik niet zeker.

Deze boeken worden weggegooid, omdat ze deze auto's niet meer in de garage tegenkomen.
Dit vind ik sonde, wie weet kan iemand er nog iets mee, ze worden anders toch weggegooid. Dus vroeg of het misschien een idee is om op het forum even te peilen of er interesse is in deze boeken. Voor liefhebbers dus, die zo'n model Subaru hebben (of het gewoon leuk vinden) en op zoek zijn naar de werkplaatshandboeken.

De kratten moeten nog uitgezocht worden, want werkplaatshandboeken van modellen die ze nog in de garage tegenkomen, bijvoorbeeld de 1e generatie Forester, worden denk ik niet weggegooid.
Welke modellen ze van plan weg zijn te gooien weet ik nog niet precies.

Of het iets gaat kosten en hoe we het precies gaan regelen weet ik nog niet, het idee is pas een dag oud :).

Als ik weet welke boeken worden weggegooid, zet ik ze in dit draadje op een rij. Mijn voorstel is: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dat lijkt mij wel zo eerlijk. Is dat een idee?
Of je het via een PB of gewoon via een reactie hieronder laat weten welke je wilt, ik vind het allemaal prima ;). Via een reactie hieronder is makkelijker denk ik.

Wordt vervolgd...

P.S. Ik ga de garage niet pushen, dus hoe lang het gaat duren voordat ze alles hebben gesorteerd durf ik niet te zeggen. :D 'T heeft in ieder geval geen haast.
Laatst gewijzigd door SubieForest op 31 mei 2018 08:49, 10 keer totaal gewijzigd.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door Rene »

De leone boeken...daar ben ik wel benieuwd naar
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door SP-Boxer »

Zo heb ik al 2 keer eerder een enorme partij boeken overgenomen welke afkomstig was van een opruimende garage.
Het meeste heb ik al, maar mochten er nog boeken tussen zitten welke ik mis, dan heb ik zeker interesse.
"I feel Legacy"
Arthur
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2018 21:39

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door Arthur »

Als er een van een Impreza 1992 (sedan 1600 fwd/aut) tussen zit houd ik mij aanbevolen.
Never drive faster then your guardian angel can fly.
eliminator 44
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 23:13

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door eliminator 44 »

Werkplaatsboek Legacy 2, is altijd welkom.
Gebruikersavatar
SubaruXT
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jul 2016 15:50

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door SubaruXT »

Nederlandstalig handboek van de Leone 2 incl de XT 4wd Turbo zou ik graag willen hebben. Gr Cyril
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door SP-Boxer »

Cyril, ik durf te betwijfelen of er een NL talige variant is.
Van de L2 heb ik zowel de Engelse als de Duitse variant in mijn bezit, beide afkomstige van Nederlandse dealers. Heb overigens geen idee of daar de XT in opgenomen is. Van de Duitse variant wil ik eventueel afstand doen.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door SubieForest »

De mail een paar dagen geleden naar de garage is verstuurd. We wachten af... :D
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
SubaruXT
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 jul 2016 15:50

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door SubaruXT »

Ik heb een Engelstalige versie van de L2 incl XT, deel 4, 5 en . Ik zoek dus nog deel 1, 2 en 3
Cyril
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door snoef »

worden deze werkplaatsboeken van huidige auto's niet meer gemaakt?
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door SubieForest »

snoef schreef:worden deze werkplaatsboeken van huidige auto's niet meer gemaakt?
Tegenwoordig kunnen ze alles via een Subarudealersite opvragen volgens mij.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Interesse in werkplaatshandboeken jaren 80/90?

Bericht door snoef »

Dus de doe het zelvers mogen het tegenwoordig zelf uitzoeken. Jammer, want ik krijg er net zin in dingen voortaan maar zelf te gaan doen, wat mogelijk is dan.
Forester 2011 FB20
Plaats reactie