Pagina 1 van 1

Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 16:10
door Henkkas
Kan iemand mij vertellen of het een goed idee is om de nieuwe subaru forester 2.0i van 2017 op LPG te zetten?

Ik zelf heb zeeer goede ervaringen met een forester van 2010. Hier heb ik inmiddels meer dan 300.000 km meegereden zonder enig probleem met de motor. Motor gebruikt absoluut geen olie. Kleppen zijn nooit gesteld, maar nu begint de motor wat meer te gebruiken dus denk dat het tijf wordt om kleppen te stellen. Tot ong. 250.000 km reed de forester nagenoeg precies 1 op 10. Inmiddels is dat ong. 1 op 8.5 geworden.

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 17:18
door sufos
En die 300.00 kilometer was ook op LPG ?

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 18:18
door quikfit
Geen ervaring met de 2017 modellen...je zou de lambdasonde kunnen vervangen,bij mij liep ie daarna 2 a 3 kilometer meer op een liter.(had geen melding)
Maar het kan ook het ''kleppenwerk'' zijn...(te krap)
Loopt ie mooi stationair....dan zou ik de lamdbasonde vervangen...

Gr. Quikfit :mrgreen:

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 19:14
door Henkkas
Jazeker, de LPG installatie is geplaatst toen de auto is afgeleverd OP Juni 2010.

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 19:18
door Henkkas
Forester loopt perfect, geen klachten. Kun je iets meer zeggen over die lambdasonde? Gewoon vervangen of ander type of zo?

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 19:23
door quikfit
Gewoon vervangen...het hoeft geen originele (duur) te zijn...Koop geen Bosch of onbekend merk.Ik heb em vervangen voor een Denso. http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php ... ambdasonde

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 19:54
door erichendri
Ik zou een keer de kleppen laten stellen.
Zijn namelijk niet hydraulisch.
2017 weet ik niet, misschien eens informeren in Duitsland of Belgiƫ.
NL is vaak terughoudend.

Eric

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 20:43
door sufos
Henkkas schreef:Kan iemand mij vertellen of het een goed idee is om de nieuwe subaru forester 2.0i van 2017 op LPG te zetten?

Ik zelf heb zeeer goede ervaringen met een forester van 2010. Hier heb ik inmiddels meer dan 300.000 km meegereden zonder enig probleem met de motor. Motor gebruikt absoluut geen olie. Kleppen zijn nooit gesteld, maar nu begint de motor wat meer te gebruiken dus denk dat het tijf wordt om kleppen te stellen. Tot ong. 250.000 km reed de forester nagenoeg precies 1 op 10. Inmiddels is dat ong. 1 op 8.5 geworden.
Wat voor merk installatie zit erin en is dat met of zonder klepsmering?

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 22:28
door Henkkas
Mijn forester is dus nu 7.5 jaar en meer dan 300.000 km gereden, het wordt tijd voor een andere auto. Ik zit af te wegen of ik weer een forester zal nemen wat ik het liefste doe, maar subaru nederland geeft aan dat dan de fabrieksgarantie vervalt. Tweede keuze is dan jeep renegade 4x4 met lpg d.i. Een fiat motor 1.4 multiair 170 pk, hier blijft garantie wel bestaan. Maar zoals gezegd, de voorkeur gaat toch naar forester omdat dit een voortreffelijke probleemloze auto is. Dus op de vraag welke LPG installatie er in komt is dus nog open.

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 15 okt 2017 22:37
door Henkkas
Mijn huidige forester is voorzien van een Prins installatie met valve care. De prins installatie is voortreffelijk, geen enkel probleem al die tijd. Maar de valve care is een andere zaak, dat was een echte ramp. Het heeft me 3 pompen gekost en 4 distributieblokken en een hoop oliesmeer bij de motor. Na 3 jaar was ik het zat en heb die hele valve care zooi er uitgegooid en vervangen door een flashlube druppelsysteem zoals ik vroeger ook altijd had. Je moet regelmatig controleren of hij nog druppelt, maar dat gaat meestal goed. Geen problemen meer gehad sindsdien.

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 16 okt 2017 09:06
door sufos
De fabrieksgarantie zou dan alleen betrekking hebben op de motor, op de rest blijft de garantie gewoon volstaan ( ook al beweren ze anders).

Motorisch zit het wel goed met de jeep. Fiat heeft bewezen degelijke en betrouwbare motoren te maken, in het verleden was een Jeep motor ook wel betrouwbaar, met name de 4.0. Verder is jeep nooit echt betrouwbaar geweest, vroeger was het echt slecht. Ook daarna de jaren 90 met de cherokee was het droevig gesteld. Geld liep er net zo hard uit als de benzine.
Zelf zou ik lekker voor een Subaru gaan, al was het alleen al vanwege de restwaarde.

Re: Subaru Forester 2.0i 2017 op LPG

Geplaatst: 17 okt 2017 07:49
door Henkkas
Bedankt Sufos, voor de informatie. Zal ik zeker meenemen in de overweging.