Offroad ritten

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Offroad ritten

Bericht door Louis »

hummie schreef:Nou Erik. Meej dun bojem op de grond kan het toch spannend worden. :mrgreen:
Zo beschermd hangen de uitlaat en wat kabels en leidinkjes nou ook weer niet.
Valt wel mee hoor. De uitlaat en de cardanas lopen door een tunnel waardoor de bodem vlak blijft. Alleen de einddemper maakt een bocht onder de achteras maar dat heb ik nog nooit kapot gehad. En mijn Forester heeft vaak genoeg op zijn buik gelegen :mrgreen: . Kabels en leidingen zijn ook keurig weggewerkt, althans zo hoort het.
Wat wel sneuvelt is de plastic plaat onder de motor. Die kan je het best vervangen door een metalen skidplate. Blijft er ook geen gras en zo meer aan hangen. En als je echt op safe wil, kan je ook een beschermingsplaat onder het achterdiff monteren.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Offroad ritten

Bericht door hummie »

Fijn om te horen. Weet ik nu dat ik soms een stapje minder voorzichtig kan zijn.
Maar toch kies ik er voor bij de grenzen weg te blijven. Ik wil hem nog een tijd blijven rijden.

En ik ben geen watje hoor. Hij wordt ook regelmatig zeker wel als jeep gebruikt. Anders had hij maar geen jeep moeten worden. Hij ziet meer zand dan meniggeen suv.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Offroad ritten

Bericht door erichendri »

Een liftkit brengt je verder.
Ongeveer 116 euro ex montage en uitlijnen.

Eric
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Offroad ritten

Bericht door hummie »

Bedankt Erik. Die truc ken ik al.
Maar zelfs dan ontstaan er gewoon weer grenzen waar ik dan toch bij weg moet blijven. Er zullen altijd kuilen en bergen zijn waar ik graag doorheen zou gaan maar ik me toch weer moet beheersen. :mrgreen:
Ik ben tevreden. Deze auto zal mij in het vlakke nl niet snel in de steek laten zolang ik mezelf niet compleet vast rijdt. Daar was het mij om te doen en dat heb ik nu. Nu neem ik 95% van de stukken zonder enige moeite of terughoudendheid waar ik voorheen met 2wd het risico toch maar niet nam en dat is al dikke winst. (btw, 2wd hield mij ook al vaak niet tegen :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Gooikes
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 okt 2017 11:29

Re: Offroad ritten

Bericht door Gooikes »

Ik ben nu, met de Forester, gek genoeg voorzichtiger dan voorheen met de afrijders die ik had.
Vooral mijn BX-en hadden het soms zwaar te verduren, omdat ik daar op de Brabantse bospaden eigenlijk nergens voor terug deinde.

Ik ben ooit met mijn broer zijn Citroën CX (2,5 l GTI) de Loonse en Drunense Duinen in gereden bij Bos en Duin. In de hoogste stand kon ie precies over de toenmalige paaltjes afzetting ;-)
De auto had totaal geen moeite met los zand, omhoog, omlaag, half door het Geniemeertje...
Het was alleen zodanig mistig, dat ik al snel verdwaalde. (GPS bestond nog niet)
Puur op het gehoor vond ik een groepje wandelaars, die wel de weg wisten. Eentje stapte bij mij in om me de weg te wijzen en toen kwam ik ergens bij Cromvoirt weer op een als weg herkenbare plek terecht.

Maar goed, de Forester moet ik nog goed leren kennen. Ik overschat de bodemvrijheid nogal eens tot nu toe. Dus vooral taluudjes afrijden ben ik heel terughoudend in.
Ook diepere sporen probeer ik te vermijden.
Maar een fikse modderpoel... Ha! Eitje! (eh.... https://youtu.be/PHd358DWanY, vooral de laatste 5 minuten)

De plastic bodemplaat heeft inderdaad veel te lijden. Tie-wrapjes houden hem nu op zijn plaats, tot na de kerstbonus, want dan ga ik een metalen skidplate aanschaffen.
Alleen waar ik die vandaan moet halen is nog wat lastig.
"Zei er iemand modder?"
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Offroad ritten

Bericht door hummie »

Gooikes schreef:Maar een fikse modderpoel... Ha! Eitje! (eh.... https://youtu.be/PHd358DWanY, vooral de laatste 5 minuten)
Grappig. Bekend terrein. Ik wist alleen niet dat je daar op dat stuk met los zand mag rijden. Dan ga ik daar toch ook weer eens een keer heen. :D
Ik weet hier trouwens nog wel wat meer leuke stukken hoor.

Waar was dat laatste stuk?
Trouwens wel een betere sleepkabel aanschaffen als je dit vaker gaat doen. :mrgreen:

Dit is pas het echte werk. En hij komt er nog uit ook he! :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=j18gL6KwuJs

En dit is ook een interessante serie.
https://www.youtube.com/watch?v=pPz3JFc50bo

En deze dan :mrgreen:
Subaru forester extreme offroading
https://www.youtube.com/watch?v=gsp2GDs5_ag
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Offroad ritten

Bericht door erichendri »

Leuke laatste 5 minuten gooikes.
Is dat jouw route die je aan het maken bent.
Ja, valt niet mee om uit zo'n glad spoor te komen he.

Eric :-)
Gebruikersavatar
Gooikes
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 okt 2017 11:29

Re: Offroad ritten

Bericht door Gooikes »

@erichendri: Dat is inderdaad 'mijn' route. Ik kom er maar niet aan toe om er een fatsoenlijke bolletje-pijltje van te maken, want sommige stukken zijn nogal gedetailleerd en mijn gezondheid werkt niet echt mee de laatste tijd.

@hummie: Dat stuk met los zand is nogal dubieus of je er mag rijden. Er staan nergens bordjes dat het niet mag ('opengesteld' o.i.d.) en dan is wat mij betreft ieder pad waar je vanaf de gewone weg op kunt rijden, toegestaan. Maar het is natuurlijk wel midden in de bossen en het zal niet echt de bedoeling van Vadertje Staat zijn dat je met een auto door de bossen gaat crossen. Maar motorcrossers doen het ook straffeloos in deze regio en wij doen met onze auto's natuurlijk een heel stuk rustiger dan motorcrossers. (Stiller vooral)
Dat laatste stuk is, als je goed kijkt, ergens langs de snelweg. Het is een stukje dat helemaal door forse 4x4's aan gort gereden is en daardoor vergeven is van de diepe sporen en modderpoelen. Er is ook een stukje wat ik 'jungle' noem, waar je met een Subaru niet doorheen komt, tenzij deze hevig is aangepast. Ik zal hier stiekem fluisteren waar het is: Als je via Koningshoeven richting Trappisten rijdt, kun je net na het bruggetje linksaf weer onder de snelweg door. Meteen na de snelweg rechts begint dit moeilijke pad. Het loopt dood op het fietspad van de Meijerijbaan. Daar omkeren en gewoon weer terug rijden ;-)
"Zei er iemand modder?"
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Offroad ritten

Bericht door hummie »

Oooowww. Ja. Dat stukje ken ik ook wel. Langs de oude ijsbaan. :)
Gebruikersavatar
nielsje200
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 nov 2012 20:26

Re: Offroad ritten

Bericht door nielsje200 »

Veluwrit zojuist gepost! ;)
Nothing Can Stop A Subaru!
jurjen
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2017 19:23

Re: Offroad ritten

Bericht door jurjen »

Ik heb altijd pmr portofoons bij me met iets meer vermogen dan de speelgoed dingen.
Bevalt mij prima.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Offroad ritten

Bericht door hummie »

Hier ook een paar setjes pmr's aanwezig, en indien handig kan ik er nog 27mc in hangen.
Pmr's gebruiken we overigens vaker dan alleen in de auto. Op uitstapjes en vakanties en zo. Regelmatig best handig.
Plaats reactie