Hoe 'Lego' is een Subaru

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door skogvokter »

Ik heb eigenlijk een lang VW verleden. En bij VW is het doorgaans zo dat onderdelen op diverse modellen passen. Voorwiellager van een kever is later ingezet als achterwiellager bij de modellen met motor voorin, koplampen zijn uitwisselbaar tussen de bus en de golf enz enz.
Hoe is dat bij Subaru?
Heb met japanners nogal eens de ervaring gehad als je een onderdeel nodig hebt dat blijkt dat het tig keer veranderd is en dat je zonder chassisnummer nooit het juiste onderdeel vind.
Dus hoe zit dat met de subaru's? Is daar e.e.a. goed uitwisselbaar?
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door quikfit »

Op sommige sites staat er ''past ook op'' xxxx.... (zoek ook eens op Amerikaanse sites ter oriëntatie)
Ken je deze al https://www.subarudeler.no/ Heb ik m'n schokbrekers gekocht...en in de toekomst haal ik daar mijn uitlaat
Zelf heb ik hier https://www.partacus.de/ van de week het 1 en ander besteld,je hebt dan wel een OEM Nr. nodig.

Gr. Quikfit. :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door skogvokter »

Ja subarudeler had je al eens reklame voor gemaakt in de draad over de achterschokbrekers. Staat vast onder mijn favorieten.

Ik zie veel skogsvokter waarvan de 'travers' rot of vervangen is. Weet jij hoe dat ding in het nederlands heet?
(dan kan ik uitzoeken hoeveel werk het is om 'm te vervangen)
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door quikfit »

Haha...ik heb soms ook dat ik het beter op zijn Noors weet dan in het Nederlands.Had het laatst..''hoe heet een nettbrett op zijn Nederlands''...een Tablet... :shock:
Volgens mij heet het op zijn Nederlands ''rear subframe'' hahaha... ;)

Mvh Quikfit. :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door skogvokter »

Wordt nog erger als je tussendoor nog regelmatig in Zweden bent of Zweeds leest. Dan is een nettbtrett ineens een surfplatte!

Rear subframe, ga ik daar maar eens op zoeken.

Voor de duidelijkheid een plaatje voor degenen die de weg nu kwijt zijn:
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=40985583
Plaatje gepikt bij je hofleverancier.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door SP-Boxer »

Dat is inderdaad een subframe, maar hoor hier nooit dat die rot zijn???
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door quikfit »

SP-Boxer schreef:Dat is inderdaad een subframe, maar hoor hier nooit dat die rot zijn???
Hier zie ik ze regelmatig op finn.no(Noorse marktplaats)te koop gevraagd/te koop. Hier zijn veel gravel wegen en een combinatie van 5 a 6 maanden sneeuw en zout op de weg doen ook geen goed.
Aan de kust(daar is hier veel van)hangt een ziltige lucht.
Laatste paar jaar strooien ze met warm zand/kleine steentjes,alles word gezandstraald. :(
Het eerste wat ik heb gedaan was het kopen van spatlappen...en de steenslag op de (kunststof) dorpel en deur delen heb ik gecamoufleerd met ''striping''.

Toen ik naar hier verhuisde dacht ik dat de auto's hier het eeuwige leven moesten hebben i.v.m. de lage snelheden hier en het ontbreken van stoplichten en files(remmen/koppeling)
Niets van dat...remklauwen die je vaak moet vervangen en het liefst elk jaar schoon/gangbaar maken.
Hoor ook veel over versnellingsbak problemen(alle merken)....Bij al mijn vorige auto's moesten de remleidingen worden vervangen door corrosie....roest is hier bijna staatsvijand nummer 1...

Gr. Quikfit. :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door SP-Boxer »

In de alpenlanden strooien ze ook met zand, dus dat zal het niet direct zijn.
Zeelucht hebben wij ook, maar de combinatie van deze twee plus de vele onverharde wegen zal het hem inderdaad zijn.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door quikfit »

SP-Boxer schreef:In de alpenlanden strooien ze ook met zand, dus dat zal het niet direct zijn.
Zeelucht hebben wij ook, maar de combinatie van deze twee plus de vele onverharde wegen zal het hem inderdaad zijn.
Vergeet de dikke sneeuw en ijslaag niet die maanden onder je hele auto zit....

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: Hoe 'Lego' is een Subaru

Bericht door skogvokter »

Helaas gaat satans vegvesen ( onze rdw zegmaar) steeds meer over tot strooien van zout.
Die zand met steentjes wordt steeds minder gebruikt (als daar al geen zout in zat)

Maar inderdaad de ellende is dat je 'swinters ook niet even de auto af kan spuiten. Tuurlijk er zijn wel dagen dat het boven nul is met een zonnetje erbij. Maar in mijn geval moet ik dan eerst de buitenkraan weer aansluiten tuinslang opzoeken die dan vermoedelijk één klomp ijs is en eerst moet ontdooien in de badkamer. Kortom, 't kan wel, maar je doet het gewoon niet.
Wat ook een ellende is dat veel auto's zomers op gras geparkeerd staan. Isse ook slecht.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Plaats reactie