Diesel
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20 sep 2015 11:34
Diesel
Hallo allemaal
Ik lees altijd heel veel over de benzine/LPG modellen, ik wil weleens weten of er ook forumleden een diesel hebben om daarmee ervaringen hier uit te wisselen, zelf een Outback 2008 Diesel.
Groet Hans
Ik lees altijd heel veel over de benzine/LPG modellen, ik wil weleens weten of er ook forumleden een diesel hebben om daarmee ervaringen hier uit te wisselen, zelf een Outback 2008 Diesel.
Groet Hans
Re: Diesel
Vroeg of laat breekt je krukas...tenzij dit al gebeurd is en je écht een nieuw onderblok hebt.
Re: Diesel
Lees ff door... http://www.subaruforester.org/vbulletin ... el-120394/
https://www.google.nl/search?q=Broken+c ... LkUfq4i-gO
Gr. Quikfit
https://www.google.nl/search?q=Broken+c ... LkUfq4i-gO
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Diesel
Denk dat er ook een hoop breken door het nieuwe rijden.
Ook is er een terugroepactie geweest door een verkeerd
gelegde vloeibare pakking laagje.
Meeste problemen zijn voor of iets bven de 100000 km gebeurt.
Kan ook nooit goed zijn, 350 nm bij net 1500 rpm.
Ook andere merken hebben dit soort problemen.
Eric
Ook is er een terugroepactie geweest door een verkeerd
gelegde vloeibare pakking laagje.
Meeste problemen zijn voor of iets bven de 100000 km gebeurt.
Kan ook nooit goed zijn, 350 nm bij net 1500 rpm.
Ook andere merken hebben dit soort problemen.
Eric
Re: Diesel
Het nieuwe rijden en het hoge koppel is ook schuldig aan het vroegtijdig overlijden van dual-mass vliegwielen...
Van wat ''toeren maken'' (soepel draaien) is nog nooit een auto stuk gegaan...dit in tegenstelling van (te) weinig toeren...
Met dank aan de milieu Taliban...
Gr. Quikfit
Van wat ''toeren maken'' (soepel draaien) is nog nooit een auto stuk gegaan...dit in tegenstelling van (te) weinig toeren...
Met dank aan de milieu Taliban...
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Diesel
Is ook onkunde van de berijder.
Met zijn fiets schakeld hij wel terug als hij merkt dat het te zwaar gaat.
Met de auto blijft hij gewoon doortuffen.
Mooiste is dan een combinatie met cvt of automaat.
Subaru combineert deze motor eindelijk met CVt dus hopelijk
komt dit niet meer voor.
Eric
Met zijn fiets schakeld hij wel terug als hij merkt dat het te zwaar gaat.
Met de auto blijft hij gewoon doortuffen.
Mooiste is dan een combinatie met cvt of automaat.
Subaru combineert deze motor eindelijk met CVt dus hopelijk
komt dit niet meer voor.
Eric
Re: Diesel
Raar dat ik het in de bijna 30 jaar dat ik rij alleen met de boxerdiesel heb voor gehad... (NIET met diesels en benzines zoals o.a. Audi, VW, Impreza GTT, Forester, Legacy turbo, Saab 900, Renault, BMW3, Alfa, Fiat, Abarth). Ja, de recente auto's van de laatste tien jaar ook met roetfilter. Vreemd toch?
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Diesel
Vroeger begonnen de koppels vanaf een hoger toerental en
waren ze ook nog niet zo hoog als nu.
De laatste tijd beginnen de dieselmotoren al bij 1400 en
de benzine motoren al vanaf 1200 toeren.
Je ziet nu al bij 2 liters 350-400 nm.
De twinturbo 1600 leveren ook al bijna 160 pk / 350 nm.
Eric
waren ze ook nog niet zo hoog als nu.
De laatste tijd beginnen de dieselmotoren al bij 1400 en
de benzine motoren al vanaf 1200 toeren.
Je ziet nu al bij 2 liters 350-400 nm.
De twinturbo 1600 leveren ook al bijna 160 pk / 350 nm.
Eric
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Diesel
Is eerder een uitzondering, niet alle motoren hebben dit probleem.jvhecke schreef:Vroeg of laat breekt je krukas...tenzij dit al gebeurd is en je écht een nieuw onderblok hebt.
Gewoon omdat het kan.
Re: Diesel
Toch verwacht ik zoiets eerder van een VW dan van een Soeb.
Je kan natuurlijk de berijder de schuld geven maar als een diesel 350Nm of meer levert bij een bepaald laag toerental dan zul je de krukas er op moeten aanpassen.
Maar omdat alles lichter en sneller moeten geraken de fabrikanten in een spagaat.
En dat merk je tegenwoordig.
Ik blijf erbij dat in de jaren 90 de beste auto's zijn gebouwd. Daarna is het bergafwaards gegaan voor mijn gevoel.
Je kan natuurlijk de berijder de schuld geven maar als een diesel 350Nm of meer levert bij een bepaald laag toerental dan zul je de krukas er op moeten aanpassen.
Maar omdat alles lichter en sneller moeten geraken de fabrikanten in een spagaat.
En dat merk je tegenwoordig.
Ik blijf erbij dat in de jaren 90 de beste auto's zijn gebouwd. Daarna is het bergafwaards gegaan voor mijn gevoel.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Diesel
Krukas is sterk zat om solo te accelereren door de toeren heen.
Maar er zijn er ook bij de met caravan met 1600 toeren de berg op rijden
omdat de motor het gewoon doet, en dat is slecht.
Zowel solo als met aanhangwagen moet je die constante lage toerentallen gewoon mijden.
Slecht voor je dualmass koppeling en voor je distributie systeem.
Eric
Maar er zijn er ook bij de met caravan met 1600 toeren de berg op rijden
omdat de motor het gewoon doet, en dat is slecht.
Zowel solo als met aanhangwagen moet je die constante lage toerentallen gewoon mijden.
Slecht voor je dualmass koppeling en voor je distributie systeem.
Eric
Re: Diesel
Toch mag een motor daar niet van stukgaan, kwestie van engineering.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Diesel
Trillingen zijn bij lage toeren het ergst.
Wat daar ook kan gebeuren is dat de oliefilm doorbroken wordt.
Eric
Wat daar ook kan gebeuren is dat de oliefilm doorbroken wordt.
Eric
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Diesel
Helemaal mee eens. Als de motor moet werken (zware last, accelereren) dan altijd lekker toeren laten maken. Bij constance snelheid solo op vlakke weg mag het toerental wel mooi laag zijn.erichendri schreef:Krukas is sterk zat om solo te accelereren door de toeren heen.
Maar er zijn er ook bij de met caravan met 1600 toeren de berg op rijden
omdat de motor het gewoon doet, en dat is slecht.
Zowel solo als met aanhangwagen moet je die constante lage toerentallen gewoon mijden.
Slecht voor je dualmass koppeling en voor je distributie systeem.
Eric
Gewoon omdat het kan.