Onderhoud

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
GijsB
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 sep 2015 23:41

Onderhoud

Bericht door GijsB »

Ik heb gisteren een Forester 2000s uit 2001 aangeschaft. Kan iemand mij een garage in Amsterdam aanraden voor onderhoud? Mag uiteraard niet teveel kosten!

Groeten,

GijsB
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4868
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Onderhoud

Bericht door quikfit »

Mag niet teveel kosten...zou hem de eerste X toch ff laten controleren door een Subaru dealer,die kennen dit type van haver tot gort(Tuijp in WestBeemster)Meteen een mooi ritje door de polder... ;)

Later kan je alsnog rustig op zoek naar een goedkoop adresje voor je(klein onderhoud)

Gr. quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
GijsB
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 sep 2015 23:41

Re: Onderhoud

Bericht door GijsB »

Dank voor de tip! Tuijp zal je dankbaar zijn
GijsB
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 sep 2015 23:41

Re: Onderhoud

Bericht door GijsB »

Wat een topper, Tuijp! Vandaag mijn Forester gebracht incl de winterbanden die ik via het forum en de radio van Mediamarkt die het dus niet deed .... Beurt gedaan niks aan de hand, trilling bij het optrekken/lagere toeren schijnt volgens Tuijp bij een turbo vaker voor te komen door iets van een onbalans in de aandrijving of zo. Had dus niks met het ontstekingsgebeuren te maken (ik had al 2x een fles injector cleaner erin gegooid, wat echt heeft geholpen samen met een beetje fors op en en neer naar Vaal scheuren (450 km). De radio deed het dus niet omdat er domweg geen speakers in zaten, zoals Tuijp ontdekte ... wat voelde ik mij een dom blondje zeg ... Belden me halverwege de middag dat-ie klaar was. Afijn, ik de leenauto nadat ik er 9l benzine had bijgegooid om 5 uur weer teruggezet bij Tuijp, niemand te bekennen, sleutel zat keurig in mijn auto en ik heb maar even een bedankbriefje achtergelaten .....,. Bedankt voor de tip!!!
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Onderhoud

Bericht door erichendri »

Trilling bij optrekken kan ook aan de binnenste homokineet liggen.
Heb ik ook last van en kan ook komen door te weinig vet.
Effe scheuren is ook een middel dat wonderen verricht.
Zijn er ook nieuwe bougies ingekomen tijdens de beurt??

Eric
Plaats reactie