nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4868
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door quikfit »

Verzamelaar schreef:Nieuwe Outback gisteren geleverd. Blij!

Gefeliciteerd...en veel zorgeloze kilometers toegewenst...

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Verzamelaar »

eduard schreef:Gefeliciteerd en heel veel veilige kilometers. Dat wordt de hele vakantie rijden :P
We gaan deze zomer nog met mijn leaseauto op vakantie, zit het benodigde vignet al op.
quikfit schreef:Gefeliciteerd...en veel zorgeloze kilometers toegewenst...
Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw, maar dat gaat vast lukken!
Gewoon omdat het kan.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5505
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door SP-Boxer »

Heb je een nieuwe Outback moet je met zijn allen in een Fietstas!
Ik zou het af kunnen doen als automatische spelingscheck, maar dat is het natuurlijk niet :mrgreen:

Nee, ik snap precies hoe dat werkt...

Heel veel plezier van de nieuwe. En ondanks dat hij van je vrouw is, zou een fotootje wel leuk zijn ;)
"I feel Legacy"
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Verzamelaar »

SP-Boxer schreef:Heb je een nieuwe Outback moet je met zijn allen in een Fietstas!
Fietstas? Ik heb een 308 SW (een geen Nederlandse 14% bijtellingsinstapper maar gewoon de 150 pk en 380 Nm diesel).

;)
Gewoon omdat het kan.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5505
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door SP-Boxer »

Huh? Ik dacht te weten dat je in een Ford reed. :oops:
Hoe kom je nu weer bij zo'n Franse bolide :mrgreen: Naja, meer ruimte dan in een Fiesta in ieder geval (en minder dan in de Outback). Duitse platen is sowieso goed 8-)
"I feel Legacy"
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Verzamelaar »

Rijdt best goed hoor, comfortabel en goede wegligging. Maar ben een beetje teleurgesteld in de motor van de Peugeot, had er meer van verwacht. Hij haalt ook (zowel in 5 als 6 uitgeprobeerd) bij lange na de topsnelheid niet (opgave is 215, zie max 205 op de teller) dus denk niet dat alle paarden aanwezig zijn onder de kap. Zal er bij de volgende beurt eens melding van maken.
Gewoon omdat het kan.
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door DucATIRadeon »

gister ochtend terug uit Qatar, vandaag meteen wezen kijken bij de garage: het was het wachten waard!
in het donker is het grijs, maar als er licht bij is dan staat er ineens een blauw-grijs getinte variant!

trekhaak wordt op dit moment onder gebouwd (origineel subaru nog wel!) en woensdag op kenteken; met wat mazzel kan ik haar eind van de week ophalen!
fotos komen dan wel :D
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Verzamelaar »

Zeker Platinum gekozen (hebben wij ook).
Gewoon omdat het kan.
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door DucATIRadeon »

ja de platinum grey. wou oorspronkelijk de silver arctic kleur net als mn huidige legacy, maar deze kleur was de enige in NL (zeiden ze) die nog instap model was.
dus dan maar afwachten hoe de kleur er in het echt uit zag, en ik vond het wachten wel waard!
woensdag kenteken, donderdag als het goed is kan ik haar ophalen!
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door DucATIRadeon »

nou, het is een feit: ik heb vanochtend de legacy haar laatste rit onder mn hol gegeven naar de dealer en daar achter gelaten. terug gereden na de nodige formaliteiten met mn hagel nieuwe outback 2.5 CVT Lineartronic comfort :D :D :D

gemiddelde verbruik lag op 23L/100 bij afname, en bij retoutje Assen-Appingedam (woon-werk) en ze stond op 11L/100. eyesight is best wel gaaf en het (directe) verbruik tijdens het rijden (volle tank, 80kmph op een hobbelweg op cruise control) geeft een aardige 4,5L/100! snelweg op 130 (cruise, nog steeds een volle tank) is op 6,5~7,5 L/100 waar mn '05 legacy tussen de 8,5~10 L/100 deed!

tot nu toe mis ik de handbak, handrem en lo/hi range niet! rijd voortreffelijk!!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4868
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door quikfit »

DucATIRadeon schreef:nou, het is een feit: ik heb vanochtend de legacy haar laatste rit onder mn hol gegeven naar de dealer en daar achter gelaten. terug gereden na de nodige formaliteiten met mn hagel nieuwe outback 2.5 CVT Lineartronic comfort :D :D :D

gemiddelde verbruik lag op 23L/100 bij afname, en bij retoutje Assen-Appingedam (woon-werk) en ze stond op 11L/100. eyesight is best wel gaaf en het (directe) verbruik tijdens het rijden (volle tank, 80kmph op een hobbelweg op cruise control) geeft een aardige 4,5L/100! snelweg op 130 (cruise, nog steeds een volle tank) is op 6,5~7,5 L/100 waar mn '05 legacy tussen de 8,5~10 L/100 deed!

tot nu toe mis ik de handbak, handrem en lo/hi range niet! rijd voortreffelijk!!

Veel plezier gewenst met je nieuwe outback :okeee:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Justy1300AWD »

Zou die CVT net zo (on)betrouwbaar zijn als die in de Justy (4WD) ECVT?

Zal toch is ff wat reviews zoeken, die CVT in de Outback is best intressant dacht ik.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Mr.Q »

Veel plezier in de Out CVT!
Hou ons op de hoogte van je ervaringen.
(Mogelijk onze nieuwe auto over een jaartje of 5)

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Verzamelaar »

Justy1300AWD schreef:Zou die CVT net zo (on)betrouwbaar zijn als die in de Justy (4WD) ECVT?

Zal toch is ff wat reviews zoeken, die CVT in de Outback is best intressant dacht ik.
Bij de Justy ging alleen de elektromagnetische koppeling wel eens stuk.

De nieuwe generatie CVT heeft een hydraulische koppelomvormer.
Gewoon omdat het kan.
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Justy1300AWD »

Verzamelaar schreef:
Justy1300AWD schreef:Zou die CVT net zo (on)betrouwbaar zijn als die in de Justy (4WD) ECVT?

Zal toch is ff wat reviews zoeken, die CVT in de Outback is best intressant dacht ik.
Bij de Justy ging alleen de elektromagnetische koppeling wel eens stuk.

De nieuwe generatie CVT heeft een hydraulische koppelomvormer.
Poederkoppeling zwak? Dacht dat ook de riem vrij regelmatig kapotging of heb ik het fout? (justyfever, kom er maar in!)
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Verzamelaar »

ECVT had geen riem maar een stalen schakelduwband.

De huidige high torque CVT's maken gebruik van stalen kettingen en zijn in niets te vergelijken met de ECVT behalve dan het continu variable principe.
Gewoon omdat het kan.
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Justy1300AWD »

Verzamelaar schreef:ECVT had geen riem maar een stalen schakelduwband.

De huidige high torque CVT's maken gebruik van stalen kettingen en zijn in niets te vergelijken met de ECVT behalve dan het continu variable principe.
Is die stalen duwband geen riem dan?

(shit, ik ga wel heel hard off topic nu zie ik)
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door DucATIRadeon »

heren,
na iets meer dan 2000km te hebben gereden mijn ervaring tot nu toe:
625km gereden op ongeveer 52L (snelweg 140 op de teller, binnendoor 80~90) tussen Assen en Appingedam. geeft gemiddeld aan 7.8L/100 (en dat is zuiniger dan de legacy 2005 2.0R op dezelfde traject!)

eyesight met adaptive cruise control is best lachen, je hoeft bijna enkel te sturen!
wel reageert ie best snel en wil ze de afstand bijna meteen corrigeren, dus remmen, als je bijvoorbeeld wilt inhalen en een andere auto je net voorbij is gegaan. niet erg, even van te voren de cruise uit zetten, inhalen en cruise resumeren.

kofferbak is royaal (vergelijkbaar met een nieuwere V70 zoals ik die wel eens mee krijg van de zaak), kan genoeg in! heb wel de kofferbak dekzijl eruit gehaald om eea te vervoeren...

opbergruimte onder de kofferbak is ook royaal, past bijne een halve grolsch krat in! en als je de kunststof bakken eruit haalt kun je wel degelijk een reselve wiel in plaatsen!

cvt is lekker rijden, trekt goed op en is goed afgesteld (itt de schijnbare "cvt" automaat van Nissan dat hoog in de toeren blijft tot je gas af laat).

kortom: bem zeer bliede met naie bak! :D
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: nieuwe 2015 outback 2.5 met CVT, is dat wat?

Bericht door Verzamelaar »

Heb er afgelopen twee weken 2500 km in mogen sturen (2.5 Premium). Ik vind de stoelen niet heel prettig (te groot / Amerikaans) maar de rest van de auto is fantastisch. De CVT werkt perfect en intuitief zonder gieren, en EyeSight is een openbaring. Adaptive cruise control is een verademing op lange ritten en werkt ook in de bergen (figuurlijk tot op zekere hoogte) ook goed behalve in haarspeldbochten, dan is de voorganger even uit het zicht. Dat is behalve de vierwielaandrijving wat mij betreft wel echt een item waar ik niet meer zonder zou kunnen.

Verbruik tussen de 6,5 en 7,3L per 100 km.

Dus erg blij ermee hier!
Gewoon omdat het kan.
Plaats reactie