eerste ritje

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

eerste ritje

Bericht door g.eding »

vandaag voor het eerst een flink stuk gereden met de forester, we zijn naar automuseum Lauman in den haag geweest echt een aanrader! Niet veel Jappen maar wel veel autos lekker de ruimte en genoeg voor jong en oud. Parkeren is ook ideaal onder het museum in de garage voor 5 eu en het museum 7 voor kind en 14 voor volwassn.
De rit ging super maar het gekke is dat het check engine lampje soms aan gaat en dan na een paar min weer uit? Ook lijkt het dan alsof hij dan een beetje inhoud met inhalen maar alleen als het lampje aan staat. Verder merk ik niks lekker zonnedakie open en cruise control aan en genieten van comfort en nieuwe auto :)
Bijlagen
Screenshot_2015-05-08-21-16-32.png
Screenshot_2015-05-08-21-15-16.png
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

Re: eerste ritje

Bericht door g.eding »

P.s. de engine check ga ik uiteraard laten uitvoeren volgende week maar als iemand ideeen heeft wat het kan zijn hoor ik het ook graag :okeee:
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: eerste ritje

Bericht door quikfit »

Auto gaat in de ''noodloop''...fout mengsel(lambda sonde)...kan van alles zijn...even de boel laten uitlezen.

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

Re: eerste ritje

Bericht door g.eding »

quikfit schreef:Auto gaat in de ''noodloop''...fout mengsel(lambda sonde)...kan vanIk j alles zijn...even de boel laten uitlezen.

Gr. Quikfit :okeee:
Zat ik ook al aan te denken, Lmassa of lambda inderdaad ff doen wat de auto tegen mij zegt. P.s. ik snap die oude gearheads wel die zeggen dat al die computer autos niks zijn maar ik vind het wel verdomd handig!
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: eerste ritje

Bericht door Louis »

Louwman... veel goeds over gehoord. Moet er nodig eens langs. Misschien de dag na hemelvaart, ben dan verplicht vrij.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: eerste ritje

Bericht door boswachterfan »

Yep, prachtig museum. Wel veel in de categorie duur en onbereikbaar, maar toch smullen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: eerste ritje

Bericht door RJS »

Ik heb dat ook gehad. Aangezien we dezelfde auto hebben zal het wel om foutcode 0420 gaan. Heeft met de katalysator te maken maar kan - en dat schijnt echt een kwaaltje te zijn van deze auto - met de plaatsing van sensoren. Mijn garage, Rudy van Nuland in Volkel heeft een zogeheten Celfix geplaatst, waardoor een van de sensoren iets verder naar buiten wordt gezet, waardoor alle meetwaarden weer kloppen en de CEL uitblijft. Woon je in de buurt van A'foort, dan lees ik de code even voor je uit.
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

Re: eerste ritje

Bericht door g.eding »

RJS schreef:Ik heb dat ook gehad. Aangezien we dezelfde auto hebben zal het wel om foutcode 0420 gaan. Heeft met de katalysator te maken maar kan - en dat schijnt echt een kwaaltje te zijn van deze auto - met de plaatsing van sensoren. Mijn garage, Rudy van Nuland in Volkel heeft een zogeheten Celfix geplaatst, waardoor een van de sensoren iets verder naar buiten wordt gezet, waardoor alle meetwaarden weer kloppen en de CEL uitblijft. Woon je in de buurt van A'foort, dan lees ik de code even voor je uit.
Hey dank je voor je bericht ik lees het nu pas, het probleem us al opgelost het was een defecte klopsensor, :D
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: eerste ritje

Bericht door Justy1300AWD »

Ben er zelf met iemand van school geweest een tijdje geleden, was best intressant!
Plaats reactie