Modderbak

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
thinkcow
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:37

Re: Modderbak

Bericht door thinkcow »

Eric/Vincent,
bedankt voor de geruststelling, dan zou ik tot offroad meter 2 à 3 dus voorzichtig mee moeten kunnen komen :D
Tijd om dus zo snel mogelijk een setje banden met goede grip te verzorgen is het gezien het jaargetijde toch al... en dan heel vriendelijk vragen of ik een keer mee mag :lol: (@Vincent: Misschien helpt het gezien de omgeving rond Steensel het doel is, dat mijn ouders op de Hees wonen en ik daar dus vaak in de buurt kom? :mrgreen:)
Groet,
Thomas
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Wat mij betreft wel. En met jou Outback zal dat wel goedkomen:-).
Die rit kan je zeker mee gaan rijden, we rijden regelmatig ook andere greenlane ritten, waarbij er zoveel mogelijk offroad gereden wordt.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Modderbak

Bericht door RJS »

leuke topic, zeg. Nou ja, ik dan ook maar. Vast lang niet zo spectaculair... maar hier gebruik ik mijn Forester dus voor.

https://youtu.be/CFslM_Xyfk4
https://youtu.be/XISSCKlr8ng

Aanstaande zaterdag begint het nieuwe seizoen en moet ie weer aan de bak...
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Modderbak

Bericht door erichendri »

2de filmpje begint er wat op te lijken.
Ziet er glad uit, dat wel.
Eric
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Modderbak

Bericht door RJS »

Geniaal filmpje:
Wat een eikel zeg...
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Modderbak

Bericht door FrieseForester »

Kijk eens hier voor foto's van de Veluwerit van 13-12-2015

http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=3004
Gebruikersavatar
thinkcow
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:37

Re: Modderbak

Bericht door thinkcow »

Even een vraag voor degenen die vaker de modder in gaan... hoe doen jullie dat met het schoonmaken van de binnenkant van de wielen?
Ik had na de Veluwerit een behoorlijke hoop modder aan de binnenkant van mijn wintervelgen zitten {Originele stalen Forrester 15" velgen} op plekken waar ik niet met een hogedrukspuit of een borstel kan komen {Interessant was dat ik op de zondag nergens last van had...maandag en dinsdag ook niet, totdat ik dinsdagavond de buitenkant van de auto helemaal moddervrij had...vanaf dat moment trilden mijn wielen boven de 90 onder de auto vandaan door de modder aan de binnenkant :roll: }.
Gelukkig heb ik een hele aardige garage die me de brug liet gebruiken om de wielen aan de binnenkant te bereiken en schoon te maken, maar ik denk niet dat ze vrolijk worden als ik daarvoor vaker langskom :lol:

Dus: Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dat makkelijker kan schoonmaken? Of is het een kwestie van andere velgen te monteren die beter schoon te maken zijn [De Fozzie-velgen hebben een hele mooie rand aan de binnenkant waar de modder in blijft staan en zijn vrij gesloten...zou dat evt. met mijn zomer-wielen op lichtmetalen 16" Outback Velgen minder een probleem zijn]?

Alvast bedankt! :okeee:
Groet,
Thomas
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Modderbak

Bericht door erichendri »

Dat probleem speelt minder met je outback velgen.
Is inderdaad de rand waar alles in blijft staan en opdroogt.

Eric
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Modderbak

Bericht door Louis »

Lichtmetalen velgen met pak 'm beet 7 spaken zijn veel makkelijker schoon te maken dan stalen velgen idd.
Maar lichtmetalen velgen zijn vaak niet zo sterk, hoe mooi ze ook zijn.
Zo heb ik het voor elkaar gekregen om 4 stuks Borbet 7 spaak velgen krom te rijden met al dat greenlanen. Die velgen hebben een dun velgbed wat alleen aan de buitenkant wordt gedragen. Prima voor op de weg maar in het terrein minder geschikt.
Nu heb ik de 5 spaak Anzio velg die volgens mij ook op de Forester XT zit. Ondanks 2 spaken minder is deze velg massiever en zwaarder dan die Borbet velgen.
Tot zover mijn ervaring met lichtmetalen velgen.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Modderbak

Bericht door FrieseForester »

thinkcow schreef:Even een vraag voor degenen die vaker de modder in gaan... hoe doen jullie dat met het schoonmaken van de binnenkant van de wielen?
Ik had na de Veluwerit een behoorlijke hoop modder aan de binnenkant van mijn wintervelgen zitten {Originele stalen Forrester 15" velgen} op plekken waar ik niet met een hogedrukspuit of een borstel kan komen {Interessant was dat ik op de zondag nergens last van had...maandag en dinsdag ook niet, totdat ik dinsdagavond de buitenkant van de auto helemaal moddervrij had...vanaf dat moment trilden mijn wielen boven de 90 onder de auto vandaan door de modder aan de binnenkant :roll: }.
Gelukkig heb ik een hele aardige garage die me de brug liet gebruiken om de wielen aan de binnenkant te bereiken en schoon te maken, maar ik denk niet dat ze vrolijk worden als ik daarvoor vaker langskom :lol:

Dus: Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dat makkelijker kan schoonmaken? Of is het een kwestie van andere velgen te monteren die beter schoon te maken zijn [De Fozzie-velgen hebben een hele mooie rand aan de binnenkant waar de modder in blijft staan en zijn vrij gesloten...zou dat evt. met mijn zomer-wielen op lichtmetalen 16" Outback Velgen minder een probleem zijn]?

Alvast bedankt! :okeee:

Ik heb hetzelfde probleem na dezelfde rit van afgelopen 13 dec.
Bij mij begint de boel heftig te trillen zo rond de 120 km. Dus morgen is weer een klusdag aan de auto. :o :?

Zie een paar foto's op deze link:
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=3004
Gebruikersavatar
ougie
Berichten: 193
Lid geworden op: 22 sep 2012 22:57

Re: Modderbak

Bericht door ougie »

Afbeelding
Net retour van een ritje (de boswachter was hier al door de wasstraat geweest. En inderdaad boven de 80km/u was het geen rijden meer maar hobbelen.
Afbeelding
Wielen even gedemonteerd en zie hier, weer als nieuw.
Afbeelding
Ook dit zag er nog niet uit.
Afbeelding
Ook maar effe met de hogedruk gereinigd en daarna alles lekker in de WD40
Het is even werk, maar wel een behoud voor je Boswachter.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2016 20:18

Re: Modderbak

Bericht door WouterN »

Geïnspireerd door de foto's en filmpjes hier, vandaag ook even een modderpad gezocht om mijn boswachter te testen.
Deze weg was niet zo lang en zeker een uitnodiging om dit vaker te gaan doen!
https://youtu.be/G86iSF_SctI
Mvg,
Wouter

S-Turbo Forester uit 2002 op LPG
Gebruikersavatar
freeman
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 aug 2012 14:34

Re: Modderbak

Bericht door freeman »

Gaan er van hier nog een paar mee met de rit van morgen?
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Nu even iets geheel anders.
Greenlaning tijdens de Lente Rit in België (helaas geen SCN evenement maar bij voldoende interesse staan hier mogelijkheden open).
Op 3 april 2016 hebben ondergetekende en mede SCN leden Rene (nickname) als navigator en Mario (nickname) een off-road rit in België gereden met onze Foresters. Voor Mario was dit een thuiswedstrijd. Gelegen tussen Brussel en Maastricht ligt een uitgestrekt landschap en redelijk dun bevolkt met met veelal agrarische landbouwbedrijven met heerlijke weggetjes. Wij hadden ons ingeschreven bij een Belgische organisator in greenlanen/off-road Endurofun.be.

Endurofun houdt zich in hoofdzaak bezig met ritten voor enduro motoren en in beperkte mate voor SUV en 4x4 voertuigen. De organisator van Endurofun.be meld het volgende op hun website:
Met uw eigen SUV of 4x4 rijden op mooie rustige onverharde legale wegen en aan de hand van een uitgestippelde toeristische offroad route. 100% krasvrij rijden, zonder te ploeteren...Rijden met behoud van materiaal is een must, snelheid is uit den boze. Het gaat om het rijden en niet om ergens vast te gaan steken tussen 2 akkers, het ploeteren is niet aan ons besteed. Bezienswaardigheden op de route, een abdij, verschillende terrasjes die een korte stop waard zijn, alsook de stop voor het avontuurlijke middagmaal (inbegrepen in de prijs).

Er kon gekozen worden tussen twee routes. Een voor de zwaardere 4x4 waarbij grondspeling essentieel is of de veilige SUV route. Wij kozen voor het laatste de veilige route voor onze Foresters.

Er wordt gereden in groepjes van twee of drie voertuigen. In een groepje krijg je de beschikking over een (leen) GPS navigatie Tripy, waarop de route reeds voorgeprogrammeerd is. Geen geklooi met een papieren roadbook en/of fout rijden. Nee, alles digitaal waarbij je bijna niet fout kunt rijden, behalve dan dat je een padje net mist, waarbij de GPS navigatie direct aangeeft dat je van de route afwijkt.

Al met al een hele mooie route in België, veel variatie in uitgestrekte landschappen, stijgingen, dalingen, smalle paden, gele gladde baggerklei en toch nog enkele plassen kunnen bespeuren die geen enkele belemmeringen vormden voor onze Foresters . Helaas wat te weinig water, maar dat heb je nu eenmaal niet voor het zeggen. Was de rit een week eerder gereden dan had je een hele uitdaging.

Korte samenvatting van de Foresters in een FILMPJE van de greenlane rit, of ook wel 'van het padje af' bij onze zuiderburen België:
:mrgreen: http://youtu.be/a52uY6HgYR0

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
(Foto's gemaakt door Rene)
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Plaats reactie