Modderbak

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Modderbak

Bericht door Louis »

We staan er weer lekker op Eduard :lol:
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Hierbij nog mijn video van Hilvarenbeek:

https://www.youtube.com/watch?v=Mo6w6xQ ... e=youtu.be
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Zaterdag 13 juni 2015 was het weer eens tijd om de Forester letterlijk het bos in te sturen. Mijn zinnen waren gezet in het land van onze zuiderburen.....België. Achterbak volstouwen met de nodige bergingsspullen, zoals sleeplinten, D-sluitingen, schep, handschoenen, rijplaten enz.

Dat betekend vroeg opstaan en onderweg eerst mijn navigator opgehaald en aldaar richting het rendez vous pompstation Texaco onder Delft. Vervolgens met Renee + navi in zijn Subaru Legacy in mijn kielzog rijdend door Zeeland richting België. Ergens tussen Gent en Antwerpen was ons Greenlane off-road roadbook uitgestippeld.
Onderweg heerste al een beetje feestvreugde want het was Subaru-weer, ofwel regen. Regen en zand verhoogd het adrealine gehalte tijdens het off-road rijden.

Op het startpunt even een korte babbel en dan gaan met die banaan. Eerst even wennen in plaats van comfortabel asfalt nu gravel met hier en daar kuilen en hobbels, opletten geblazen dus. Al na 2 km werden wij in de gaten gehouden door een terreinwagen met twee oranje zwaailampen op het dak, die ons bleven achtervolgen. Geen prettig idee zo in een ‘vreemd’ land. Uiteindelijk na een bruggetje werden wij staande gehouden en bleek dat wij daar niet mochten rijden. Gelukkig geen taalbarrière en in mijn beste Nederlands verklarend dat de route echt hierdoor heen loopt en was er zeker van dat ik geen verbodsborden over het hoofd had gezien. Het bleek een reservaat te zijn en daar reden wij precies langs. Nadat zij gehoord hadden van onze goede bedoelingen mochten wij verder rijden,...ppffff.

Weer op de geplaveide weg korte tijd daarna een wegafsluiting in verband met een kermis in een plaatselijk dorp. Dat betekend omkeren en omrijden. Hier kwam het voordeel van onze GPS TripyII die feilloos weergeeft waar de te volgen route bevind, deze veranderd niet ook al verlaat je de route. Na vele kilometers omrijden konden wij weer de te volgen roadbook aanhaken om vervolgens het saaie asfalt weer te verlaten. Op een gegeven moment een pad in wat niet echt als een pad uitzag, hoog gras en aan weerszijde bomen en struikgewas. Maar ja, met de 4x4 Subaru Forester voorzien van General Grabber AT2 banden zou dit geen probleem mogen zijn.

Afbeelding
Na 100 meter rijdend over het omhoog geschoten gras de Fozzy stilgezet om te voet het pad te verkennen. Ja, ja, links een diep bandenspoor waar ik de volgwagen Lecacy liever niet in wil hebben. Enkele meters verder bleek een betonnen plaat over een beekje te liggen, niet veel breder dan de auto zelf.
Youtube Filmpje:
https://youtu.be/cUHVH-r3-rs

Nadat de auto's over het betonnen bruggetje zijn geloodst kon het roadbook verder gevolgd worden.
Voor de rest weinig verder nieuws. O ja, de gemiddelde snelheid van het gehele roadbook ligt zo op 25 km/u, dus een paar uurtjes lekker sturen.

Onderweg in de middle of nowhere even korte pauze en de longen oppompen met frisse lucht en genieten van de mooie omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Een paar moment opnamen in een sprookjes omgeving.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit keer waren de weg condities droog.
De communicatie tussen de auto's verliep tijdens met rijden met een portofoon, handig bij een off-road roadbook rijden.
Opmerking: De Lecacy betreft een verhoogde versie met winterbanden.
De bergingsspullen hadden wij deze keer niet nodig.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Modderbak

Bericht door Mr.Q »

Ziet er weer geweldig uit!

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Nog even geduld tot het weer flink geregend heeft!!

We hebben inmiddels enkele mooie routes om te rijden. Welke ook zeer uitdagend zijn wanneer het geregend heeft.

De eerste rit die met Eduard gereden is (RB Valkenswaard) was toen erg tammetjes(zie modderbak pagina 3), afgelopen winter hebben ik en een kameraad deze route nogmaals over gereden(hij met een Discovery 1 en ik met mijn Fozzy). Uiteindelijk hebben we de route moeten staken na een 20-30 km omdat de route te heftig werd. De Discovery had zich al een keer vastgereden en qua bodemspeling durfde ik het niet meer aan. Ook omdat die kameraad van mij geen ervaring heeft met het 'offroad' rijden.

Deze route staat hoog op mijn verlanglijstje voor de nog ooh zo verre wintermaanden om deze route dan nogmaals te gaan rijden met een club Subaru's
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Modderbak

Bericht door erichendri »

Staat hij al hoger Vincent??

Eric
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Nog niet Eric, de spacers zijn als het goed is deze week klaar :okeee: . Dus nog even geduld hebben.
Dan komt de Forester minimaal 27mm hoger te staan. Eventueel in de toekomst nog een groter banden setje monteren. :D
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Ik denk dat deze Forester is afgeschreven.

https://www.youtube.com/watch?v=7BYaF67qSHw

Hier nog zo'n sukkel:
https://www.youtube.com/watch?v=-EWFaZX4hPU
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Modderbak

Bericht door SP-Boxer »

Wat is er mis met die laatste??
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Modderbak

Bericht door Louis »

Op zaterdag 27 juni 2015 vond de Heuvelland Greenlane plaats. Deze werd gereden in het prachtige heuvelachtige Zuid-Limburg. Voor deze greenlane had ik me lang van te voren inschreven en nu was het dan eindelijk zo ver.
Omdat het startpunt ongeveer 200 km van huis was, en ik mijn navigator Eduard moest ophalen in Utrecht, heb ik toch maar een B&B in de buurt geregeld omdat het gewoon te veel rijden was om in 1 dag te proppen. Dus zijn we op vrijdagavond 26 juni, net na de avondspits afgereisd naar het pittoreske en vooral erg toeristische Valkenburg waar we om 21:00 uur aankwamen. Na het inchecken hebben we de binnenstad van Valkenburg verkend en ons het trappistenbier goed laten smaken.
De volgende ochtend vertrokken we naar het startpunt, het Kasteel Hoensbroek.

Daar kregen we de briefing en werd het roadbook uitgedeeld. Deze was opgesteld volgens het bolletje-pijltje principe. Mijn starttijd was 10:15 uur. Om zo weinig mogelijk overlast te bezorgen vertrok geen van de 20 auto’s op hetzelfde tijdstip. Terug op de parkeerplaats schrok ik toch wel een beetje van wat er nog meer mee reed.

Een paar Land Rovers Defender, een paar Suzuki’s Vitara (en die zijn tegenwoordig volwassen geworden), een Jeep Cherokee V8, een Jeep Wrangler crd, een Mercedes Benz 300GD en nog een paar Toyota’s Landcruiser. Daar is mijn Forester maar een kleintje bij. Ik mag een dagje meedoen met de grote jongens, dacht ik nog. Maar dat bleek allemaal enorm mee te vallen.

De greenlane was een route van ongeveer 95 kilometer door het mooiste stukje van Nederland, als je het mij vraagt. De route was erg afwisselend met onverharde wegen, kronkelende grindpaden die aardig steil waren, zowel bergop als bergaf, diverse stukken over graspaden en stukjes over de openbare weg, waar massaal wielrenners van 50 plus reden alsof ze hun eigen Amstel Gold Race aan het herbeleven waren. Het uitzicht over de Limburgse heuvels was zo ontzettend mooi dat ik af en toe de auto aan de kant heb gezet om er wat foto’s van te maken. Er was tijd genoeg voor en deze greenlane was absoluut geen wedstrijd, zo benadrukte de organisatie. Al vrij snel kwamen we de eerste beek tegen die we moesten doorwaden. Nou, hoe doe je dat dan?
https://www.youtube.com/watch?v=nHq0oZAMSWE
Vlakbij dit beekje zat een wat ouder stel op een bankje van het uitzicht te genieten. Ze hadden al een aantal terreinwagens uiterst voorzichtig er doorheen zien krabbelen, totdat wij eraan kwamen. Ze hadden er ontzettend veel lol in, terwijl ik dacht dat ze boos waren door het opspattende water. Na nog wat kilometers over gras en steile grindpaden die aardig overwoekerd waren met distels en doornenstruiken merkte ik dat Moeder Natuur toch een beetje terug vocht in de vorm van onvermijdelijke krassen over de hele lengte van de auto.
https://www.youtube.com/watch?v=SVRuvQDgTpc
https://www.youtube.com/watch?v=wxQc-3w8Q3I
Op een gegeven ogenblik kom je toch andere deelnemers tegen. Zo kon een andere deelneemster met haar Wrangler crd de volgende beek voor ons door waden zodat ik alvast de diepte een beetje kon peilen.
https://www.youtube.com/watch?v=ePAIflIO_fQ
Dat moet lukken dachten we. Eduard heeft vervolgens mijn waad poging gefilmd.
https://www.youtube.com/watch?v=udY_2PIYi9A
Nogmaals mijn poging maar nu van dichterbij
https://www.youtube.com/watch?v=e1iElmA9RqU
Inmiddels was het middag en begonnen we aardig trek te krijgen. In het plaatsje Vilt hebben we een lunchpauze ingelast. Toen we net verder wilden rijden werd ik gebeld door de organisator en werd een plotselinge omleiding van het roadbook doorgegeven vanwege een concours met paarden. Dit bleek geen enkel probleem want er was nog meer dan genoeg tijd over. Uiteindelijk kwamen we om 15:45 uur bij het eindpunt aan. Dit was Auberge De Smockelaer in Slenaken, diep in Zuid-Limburg, bijna in (Franstalig) België. Tussen al die grote terreinwagens was er positieve belangstelling voor de enige Subaru die erbij aanwezig was, ook al was het de kleinste auto van de hele groep.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Modderbak

Bericht door erichendri »

Leuk stukje geschreven van een leuke rit.
Tja, die smalle paadjes heb ik ook slechte herinnenringen aan.
Maar die doorwading wil ik wel een keer zelf doen.
Zou dan mijn diepte record daarin verbreken.

Eric :mrgreen:
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

De mijne lacht om zulke plasjes :lol:

Mijn Fozzy vindt t pas uitdagend als het water bijna boven de bumper uit komt :lol:
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Als je de juiste padjes weet in Limburg dan geniet je iedere keer weer van het moois in deze provincie. Mocht met Louis mee om te navigeren maar je had je handen vol aan het te volgen roadbook maar gelukkig ook nog tijd om je ogen te verwennen van al dat moois (natuur) onderweg.
Heerlijke rit beleefd met Louis en zijn Fozz.
Onderweg:
Afbeelding

Afbeelding
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Modderbak

Bericht door Mr.Q »

Hoe is 't met de pruttelarij?

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Modderbak

Bericht door Louis »

Mr.Q schreef:Hoe is 't met de pruttelarij?

Greetz, Q
:?: Wat bedoel je? Ik snap 'm niet.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Modderbak

Bericht door Mr.Q »

Ik dacht dat er in September weer een Green Lane was?

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Modderbak

Bericht door Louis »

Mr.Q schreef:Ik dacht dat er in September weer een Green Lane was?

Greetz, Q
Ah, op die manier. Ik heb voorlopig even geen greenlane in mijn agenda staan maar ik ga er vast wel weer een rijden. Heb er ook geen tijd voor. Wel ben ik erbij op het feest van de buren op 5 september.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Modderbak

Bericht door Mr.Q »

Buurfeestje heb ik ook m'n agenda staan.
Eduard ging ook heen.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Hier nog een mooi grabber stukkie voor de heren hier.

https://www.youtube.com/watch?v=IStCwTL50iM
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Modderbak

Bericht door erichendri »

Ja,die klei is spekglad maar hier zitten geen grabbers onder de subaru.
Eerder de standaard banden denk ik.
Wel leuk om te zien, nog leuker om daar zelf te rijden.
Misschien dat veldje waar jij het over had Vincent.

Eric
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Modderbak

Bericht door Mr.Q »

Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
HEZ
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 feb 2014 14:09

Re: Modderbak

Bericht door HEZ »

Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Dat valt nog mee MrQ :))

Die van zaterdag was offroad meter 6 ofzo
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Modderbak

Bericht door erichendri »

6??
Eerder heel plaatselijk 10.
Langs het spoor was 8
Langs de weilanden was wel 6

Eric
Gebruikersavatar
thinkcow
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:37

Re: Modderbak

Bericht door thinkcow »

erichendri schreef:6??
Eerder heel plaatselijk 10.
Langs het spoor was 8
Langs de weilanden was wel 6

Eric
:D Leermomentje voor mij: Wat betekend Offroad Meter 6? [Heb geprobeerd te googelen, maar krijg dan alleen maar een hoop verschillende meetinstrumenten als resultaat...zal wel aan mijn zoekgeschiedenis liggen...]

En Eric, als ik jou zo door die modder zie vliegen.... dan krijg ik zin om dat ook te gaan doen (als ik dat ooit durf...maar niet geprobeerd is altijd fout :lol: ), maar vraag me ook wel af of je op die manier niet regelmatig onderdelen moet vervangen? [Hey...over krasjes en dergelijke heb ik het niet...een glanzend gepoetste, gladde showauto is iets HEEL anders als een echte gebruikswagen :roll: Maar het blijft voor mij wel mn enige daily driver die me na een weekeind spelen weer naar mn werk moet brengen]
Hoe hoog staat jouw Legacy nu eigenlijk? Ik heb verschillende draadjes voorbij zien komen met verhogingen en verlagingen.... dus staat hij nu ondertussen hoger dan een Outback?
Groet,
Thomas
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Modderbak

Bericht door erichendri »

Zie mijn voorstel topic.
Heb nu 26 cm onder het laagste punt van mijn dorpel.
En ja, het is ook heel leuk en dit is ook mijn dagelijkse auto.
Moet soms al om 4:30 weg.

Eric
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Bij subaruclub doen ze aan een offroad meter van 0-3 meen ik waarbij 3 alleen voor hogere auto's is (Forester/Outback).

Wanneer je met beleid rijd hoef je geen schade te rijden. Belangrijkste is dat je snelheid aanpast aan de omgeving en je aandacht erbij houd.

Heb recent met boxerx3 een rit uitgezet in de omgeving van Steensel.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Modderbak

Bericht door Mr.Q »

Hallo Vincent,

Wat is boxerx3?
Als ik google kom ik bij andere attributen:
https://www.google.nl/search?q=+boxerx3 ... gws_rd=ssl

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Modderbak

Bericht door SP-Boxer »

Dat is een andere gebruiker ;)
"I feel Legacy"
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Mrq. Oftewel Rene, met de rode legacy :-).

Binnenkort zullen we de rit nog een keer na gaan rijden, en dan kijken of er nog wat aangepast moet worden.
Dan zal er een datum bekend gaan worden.

Rit zal bestaan uit 3 leuke en pittige cross- en 4x4 terrein. (zie ook mijn voorsteltopic)
En verder erg veel zand/modder paden, dit ligt natuurlijk aan het weer.
Maar als het weer een beetje mee werkt beloofd het een uitdagende rit te worden.
Plaats reactie