Modderbak

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Modderbak

Bericht door Louis »

Ja, dat was een mooie rit :mrgreen:
Ik heb het er goed naar mijn zin gehad.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Modderbak

Bericht door the dude »

En niemand naar IJmuiden/Velsen geweest? Dat zou een gemiste kans zijn geweest!
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

the dude schreef:En niemand naar IJmuiden/Velsen geweest? Dat zou een gemiste kans zijn geweest!
Nee, niemand in IJmuiden/Velsen geweest. Dit terrein blijft nog steeds uitdagend. Wellicht in de toekomst nog een oproep voor degene die meer willen dan alleen asfalt ;)
Maar dan niet op een zondag maar bijvoorbeeld op de zaterdag i.v.m. andere zondag "gebruikers (motorcrossers)" van dit terrein.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Filmpje van de Subaru off-road rit 1 juni 2014

http://youtu.be/OYzM7whbRvI
Laatst gewijzigd door eduard op 23 jun 2014 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Modderbak

Bericht door petwr »

gaaf filmpje weer! denk nog met veel plezier aan de diepe modderplassen terug!
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Enkele actie foto's op het evenementen terrein Spaarnwoude een Subaru actie georganiseerd door Subaru zes-sterren dealer uit Heemskerk (18 mei 2014).

Afbeelding
Tja iets teveel uitwijken en je komt in de problemen (foto boven).

Afbeelding
Geen probleem, deuren gaan gewoon open hoor ... en weer dicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Herman in actie, pracht foto!

Afbeelding
Zelfde Herman maar dan net ff teveel, vast = vast
Afbeelding

Afbeelding
Speciaal aangelegd padje om eens uit te proberen, erg leuk om te doen!

Afbeelding

Afbeelding

Dit was maar een kleine greep uit de vele foto's.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Modderbak

Bericht door RJS »

Vinden jullie dit nou niet zonde van jullie auto's... :mrgreen:? Ik ga 's winters geregeld het bos in om hout te halen, maar dan ben ik toch een stuk voorzichtiger. En hoe doen jullie dat met schoonmaken? Er zijn heel wat randjes en holten waarin (nat) zand blijft zitten. Ik ben altijd een uur bezig om alles weer schoon te krijgen. En dan kom ik nog wel eens verrassingen tegen. Direct achter de voorwielen heeft het chassis twee kokertjes. Ten ik in april eindelijk de winterbanden eraf haalde bleken ze vol modder te zitten. Misschien ben ik wel overdreven zuinig met mijn oude dame... 8-)
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Modderbak

Bericht door Louis »

RJS schreef:Vinden jullie dit nou niet zonde van jullie auto's... :mrgreen:? Ik ga 's winters geregeld het bos in om hout te halen, maar dan ben ik toch een stuk voorzichtiger. En hoe doen jullie dat met schoonmaken? Er zijn heel wat randjes en holten waarin (nat) zand blijft zitten. Ik ben altijd een uur bezig om alles weer schoon te krijgen. En dan kom ik nog wel eens verrassingen tegen. Direct achter de voorwielen heeft het chassis twee kokertjes. Ten ik in april eindelijk de winterbanden eraf haalde bleken ze vol modder te zitten. Misschien ben ik wel overdreven zuinig met mijn oude dame... 8-)
Dit is niet zonde van de auto's zolang je het met beleid doet. OK, een Forester is geen hardcore jeep als een Landrover of Landcruiser maar met dit soort evenementen ontdek je wel wat een ontzettend veelzijdige alleskunner een Forester is. En goed schoonmaken hoort daar nu eenmaal bij.
Na de rit van 1-6 ben ik uren bezig geweest in de wasbox. Na 5 minuten met de hogedrukspuit vol in de achterste wielkasten (waar de veerpoten naar boven gaan) ontdekte ik dat deze wielkasten dezelfde kleur hebben als de auto. Ik wil weleens weten waar ik de onderkant van mijn auto eens goed onder handen kan nemen.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

@ RJS: Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.. Ik ben zuinig op mijn auto maar een keer lekker vies maken mag ook wel :D !

Zoals je misschien wel ziet op die foto's rijd ik langzamer door de plassen dan de anderen.
Bij mij komt het modder ook niet zo hoog als bij de anderen, puur om t feit dat ik graag op safe speel en alles heel wil houden..(nu wil ik niet suggeren dat hun brokke piloten zijn hoor :lol: )

Als je gewoon goed oplet en met beleid te werk gaat hoef je niets kapot te rijden... Ook al kan er altijd wel wat gebeuren.
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Modderbak

Bericht door petwr »

Vincentkluitje schreef:nu wil ik niet suggeren dat hun brokke piloten zijn hoor :lol: )

Als je gewoon goed oplet en met beleid te werk gaat hoef je niets kapot te rijden... Ook al kan er altijd wel wat gebeuren.
nou, ik ben wel een brokkenpiloot. rij altijd wel iets kapot. ach, dat hoort erbij :)
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Dat kan altijd gebeuren natuurlijk, hobby kost geld :roll:
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Modderbak

Bericht door petwr »

en ook: als je vaker offroad rijdt, is bv aanschaf van een metalen bodemplaat geen onnodige aanschaf. en die blijft vast beter zitten dan het standaard plastic flapje.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Modderbak

Bericht door RJS »

ou, ik ben wel een brokkenpiloot. rij altijd wel iets kapot. ach, dat hoort erbi
:lol: :lol:

Nou bij mij wordt ie ook vies hoor, tot op het dak, ook al doe ik nog zo voorzichtig.
Gebruikersavatar
HEZ
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 feb 2014 14:09

Re: Modderbak

Bericht door HEZ »

Deze week eindelijk de Forester eens goed kunnen proberen in Duitsland. De Eifel, wat nuttige werkzaamheden in een bos en akkerbouw gebied, allemaal geen probleem. Ik denk dat ik dat bodemplaatje nog wel ga monteren want soms was het tricky, zeker omdat dat oliefilter een beetje gevoelig zit.
Die General Grabber bandjes zijn ook echt top.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Een stalen of aluminium motorbeschermplaat is geen overbodige luxe als je regelmatig gaat "greenlanen". Denk dan ook even aan je dif.beschermer.
Let wel dat er verschillende modellen bodemplaten in omloop zijn. De een iets groter dan de ander. De volgende zwakke schakel zijn de bumpers. Denk ook aan het verhogen van de wagen, ook geen overbodige luxe. Hoe meer je gaat aanpassen, hoe meer je gaat avonturieren.....
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Vond nog een mooi modderfilmpje. Ik vraag mij af of die Forester een led-bar op zijn dak heeft?
https://www.youtube.com/watch?v=2-crgpZI7G0
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Lekker geluidje ook!
Dat lijkt mij idd zo'n ledbar!
Ik vond afgelopen week ook een mooi filmpje maar krijg 'm niet meer gevonden :cry:
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

https://www.youtube.com/user/MikeBike400/videos

Die Mike heeft ook mooie filmpjes. :okeee:
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Modderbak

Bericht door petwr »

Vincentkluitje schreef:https://www.youtube.com/user/MikeBike400/videos

Die Mike heeft ook mooie filmpjes. :okeee:
idd leuk kijkvoer :)
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

https://www.youtube.com/watch?v=GAQqLxHy_qI

Forester met snorkel. Maakt een beste hill climb.
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Samen met mijn zoon de Forester gepakt en richting Salland Overijssel gereden om daar eens de Fozzy uit te laten. Tja, waar ligt Salland dan wel? Simpel gezegd beetje Zwolle, Dalfsen, Deventer, Harderberg etc. De lucht was blauw en het zonnetje keek ons vrolijk toe. Een dag om eens lekker te toeren.
Laatste weken weinig tot geen regen dus lag de route er (jammerlijk) droogjes bij en geen moerassige stukjes. Had er eerst niet zo veel zin in, want Salland, wat moet je daar nu doen? en wat is er dan wel te zien?
Langzaam rijden over zandpaden vol kuilen of diepe sporen (te diep voor verlaagde onderstellen), andere stukken vrij glad, afwisselend met korte stukje strak asfalt en dat maakt de rit weer comfortabel. Meestal van korte duur. Paden vaak met waarschuwingsborden vermeld, dat doorgaand route gestremd is. Ha, …dan ken je de Forester niet, gewoon lekker doorrijden en zien wel wat op ons pad komt. In het uiterste geval is keren een optie maar dat op de allerlaatste plaats.
Na in Salland gereden te hebben zijn wij het unaniem eens, wij komen weer terug in Salland. Het landschap biedt erg veel afwisseling en tijdens de rit geen moment van verveling gehad. Rijden in de Flevopolder of mijn eigen provincie N-H heb je wel eens momenten van…gaap…gaap.

Afbeelding
Overnachting in Dalfsen bij een BB. Welke zal ik pakken? Die witte met 1 pk of die grijze met 150 PK’s. Keuze voor mij niet moeilijk, het wordt die grijze Fozzy….

Afbeelding

Afbeelding
“Ons” pad geblokkeerd door een kolos van een trekker. Gelukkig vertrok die al vrij snel en konden onze weg vervolgen.

Afbeelding
Onderweg nog een souvenirtje meegenomen en de hakbijl uit de Fozzy kwam hier goed van pas. Volgens mij een “berenklauw”. In gedroogde vorm een leuke decoratie thuis.

Afbeelding
Heerlijke padjes

Afbeelding
Spoorbaan splitst het bos door de helft.

Afbeelding
Het lijkt net of je dwars door het weiland gaat maar gelukkig zit er toch een afscheiding tussen de koeien en ons.

Afbeelding
In het bos tijd om even een bakkie te doen uit onze thermosfles.

Afbeelding
De inboard navigatie geeft slechts een groen beeld zonder weg of pad in het bos, maar dankzij onze off-road GPS TrippyII geeft ons feilloos de te volgen route.

Afbeelding
Afrastering van boomstammen, knap gemaakt.. Zo zie je maar weer tijdens rijden goed om je heen kijken wat Nederland zoal te bieden heeft. Je hoeft niet altijd het mooie over de grens te zoeken.
Missie Salland geslaagd.
Laatst gewijzigd door eduard op 05 okt 2014 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Modderbak

Bericht door petwr »

ziet er leuk uit eduard, heb er zin in deze tocht te rijden!
Vincentkluitje
Berichten: 230
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13

Re: Modderbak

Bericht door Vincentkluitje »

Subaru Outback vs Volvo XC70

http://www.youtube.com/watch?v=gQHAV2EgXeQ
Gebruikersavatar
nielsje200
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 nov 2012 20:26

Re: Modderbak

Bericht door nielsje200 »

het is weer zo ver, sinterklaas komt maar belangrijker, de veluwerit ook!
Nothing Can Stop A Subaru!
Gebruikersavatar
DPC
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2014 10:41

Re: Modderbak

Bericht door DPC »

Oh dus hier hangen jullie de hele dag rond :lol:
Leuk topic en enorm naar mn zin gehad afgelopen zondag (2 nov) met RB Salland.
Snel weer een keertje over doen.

Groeten,
Jan
Gebruikersavatar
DPC
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2014 10:41

Re: Modderbak

Bericht door DPC »

Mooie upgrade :D
Met dank aan Victor

Afbeelding
Gebruikersavatar
Doors
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2014 10:08

Re: Modderbak

Bericht door Doors »

Dat (foto)verslag van Eduard heeft mij ook op een idee gebracht. Binnenkort ook maar eens die regio verkennen (het is relatief dichtbij waar ik woon, maar soms heb je de neiging om die mooie plekken die dichtbij liggen juist te vergeten).
bokserx3
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 mei 2012 13:30

Re: Modderbak

Bericht door bokserx3 »

Doors schreef:Dat (foto)verslag van Eduard heeft mij ook op een idee gebracht. Binnenkort ook maar eens die regio verkennen (het is relatief dichtbij waar ik woon, maar soms heb je de neiging om die mooie plekken die dichtbij liggen juist te vergeten).
Kan het je aanraden. Ben vorig jaar begin febrari daar een weekje geweest en als je de mountain bikers op een afstand weet te houden, dan kun je er leuk door de modder pruttelen.
bokserx3
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 mei 2012 13:30

Re: Modderbak

Bericht door bokserx3 »

HEZ schreef:Deze week eindelijk de Forester eens goed kunnen proberen in Duitsland. De Eifel, wat nuttige werkzaamheden in een bos en akkerbouw gebied, allemaal geen probleem. Ik denk dat ik dat bodemplaatje nog wel ga monteren want soms was het tricky, zeker omdat dat oliefilter een beetje gevoelig zit.
Die General Grabber bandjes zijn ook echt top.
Afbeelding
Eduard,
weet jij adresjes in Nederland/Duitschland voor carter- en diff-bescherming of zijn we weer overgeleverd aan die lui aan de andere kant van de aardkloot?
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Modderbak

Bericht door eduard »

Tja, soms denk je dat je forester alles kan, maar helaas
Afbeelding
Ben je blij dat je een trekoog hebt en hulp. De buik van de Fozz stond vast in de modder. Klein hulpje was genoeg om verder te rijden.
Afbeelding
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Plaats reactie