Iets raars bij mijn Impreza uit 1999

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruudr
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2012 20:05

Iets raars bij mijn Impreza uit 1999

Bericht door Ruudr »

Vandaag wilde ik een rooster achter de bumper maken om steenslag op te vangen. Mijn radiator zag er behoorlijk gehavend uit dus ik dacht maak er een mooi rooster achter van diamant vormig gaas. Had het gaas van te voren mat-zwart gespoten zodat dit bijna niet opvalt in de bumper.

Na met een vriend de bumper en de koplampen gedemonteerd te hebben kwam ik achter een onaangename verrassing te staan. De dunne balk onder de koplampen die helemaal over de breedte loopt was kompleet verrroest en op sommige plekken helemaal doorgeroest. Tijd voor een staalborstel en een spuitbus hamerite verf.
Heb de balk flink ingesopt en laten drogen. Zag er weer als nieuw uit :mrgreen:

Ik heb het rooster mooi weg kunnen werken zonder dat dit te veel opvalt. Nu is de radiator mooi beschermt. Alle schroefjes in het vet gezet, en alles gemonteerd.

Thuis aangekomen heb ik op youtube gezocht naar: "subaru take apart front bumper" en kwam dit filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=kttrGxSZge0
Hier zag ik tot mijn grote verbazing :o dat de Impreza in het filmpje een extra dwarsbalk heeft die mijn Impreza niet heeft. Is dit normaal bij een Amerikaanse Impreza omdat ze een strengere crashtest hebben of mist bij mijne de balk???
Iemand een idee???

Hier zijn een paar fotos van mijn Subaru (rood) en de Subaru op het filmpje (wit)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze foto is een beetje wazig, maar je ziet goed dat de dunne balk onder de koplampen mooi in de lak staat. Tevens zie je ook goed dat links beneden plek is voor een balk die in de breedte geplaatst kan worden.

Afbeelding
Afbeelding
Het rooster achter de bumper:
Afbeelding

En de witte Subaru van Youtube met de balk:
Afbeelding

Misschien foto's van eigen Soeb met de bumper eraf als vergelijkingsmateriaal?

Groet Ruud
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Iets raars bij mijn Impreza uit 1999

Bericht door justyfever »

Dat is zeer zeker iets Amerikaans!
Zo heb ik ook een achterbumper voor een Justy gehad van ± 15kg (tegenover een Europese van ± 3kg)
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Iets raars bij mijn Impreza uit 1999

Bericht door erichendri »

Eén van de eisen in Amerika is dat de bumpers zonder problemen
een aanrijding van 5 (?) Km moeten doorstaan.
Of het is een aftermarkt spoiler bumper of iets dergElijks.

Eric
Gebruikersavatar
Ruudr
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2012 20:05

Re: Iets raars bij mijn Impreza uit 1999

Bericht door Ruudr »

Zou het nog zin hebben om er ook een dwarsbalk/ metalen staaf tussen te lassen? Of gewoon lekker zo laten?
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Iets raars bij mijn Impreza uit 1999

Bericht door niksnut »

heb zelfs die enkele balk niet meer. die was zo verrot dat ik hem heb weg gelaten na een kleine aanrijding van mijn ex verloofde. er hangt dus enkel plastic voor de radiateur :) al jaren
Plaats reactie