Busje

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Busje

Bericht door the dude »

Ik denk erover om een "bedrijfsbusje" aan te schaffen. Wegens vergevorderde leeftijd
(van mijzelf) valt Subaru af. (Sukkels daar in Japan :( . Ga ik eens VET investeren; hebben ze nog steeds niks anders dan een sleutelhanger-bus :!:)
Ik denk aan een verlengd model. Luxe hoeft niet, mag wel :okeee: )

Wie heeft een goede raad...... :?:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Busje

Bericht door Lohran »

Welke modellen denk je aan? MB Sprinter lang of VW Transporter lang? :mrgreen:
Edu
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 nov 2008 11:11

Re: Busje

Bericht door Edu »

Unimog :okeee:
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Busje

Bericht door LeoneTurbo »

Ford Transit?
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Busje

Bericht door Bram_R »

Mijn broer rijdt voor zijn bedrijf in een Peugeot Expert (oftewel Fiat Scudo, oftewel Citroen Jumpy).

Simpele dingen, doen het altijd en zijn niet duur. Nog een non-turbo diesel voorin, niet snel, maar gaat wel lang mee.

De kleinere versie Peugeot Partner kan ook nog wel, soort van Citroen Berlingo.

Bram

...ongelooflijk dat ik nog eens iemand een franse auto aanraadt...
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Busje

Bericht door the dude »

Verlengd dus.... Niet verhoogd. Is me te zijwindgevoelig.....En enkele cabine. Achterin 2 deuren, met een klep stoot ik toch telkens mn knar.
Ik wil m ook met wat simpele ingreepjes geschikt maken om mee op vakantie te gaan. Ikea bedbank erin, campingtafeltje, 2 zonnestoelen n paar wijnglazen en een koffiezet-apparaat. That about it.

Heb ooit eens een VW Tranporter California (Camper) gehad en ben tot de konklusie gekomen dat vrijwel alles daarin misbaar is.

Hoeft ook niet echt snel te zijn, dus nonturbo is een goede opmerking.

En @ Bram: die eerst 3 namen zijn look a likes / 1 tekentafel ?
Laatst gewijzigd door the dude op 04 jan 2009 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Busje

Bericht door LeoneTurbo »

En 1 fabriek ook nog!
Gebruikersavatar
Subonno
Berichten: 655
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:34

Re: Busje

Bericht door Subonno »

Zoiets als,
Seat Marbella
Fiat Panda

Vauxhall Astra
Opel Astra

Honda NSX
Acura NSX

't zelfde beestje, ander naampje.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Busje

Bericht door Bram_R »

the dude schreef:Verlengd dus.... Niet verhoogd. Is me te zijwindgevoelig.....En enkele cabine. Achterin 2 deuren, met een klep stoot ik toch telkens mn knar.
Ik wil m ook met wat simpele ingreepjes geschikt maken om mee op vakantie te gaan. Ikea bedbank erin, campingtafeltje, 2 zonnestoelen n paar wijnglazen en een koffiezet-apparaat. That about it.

Heb ooit eens een VW Tranporter gehad en ben tot de konklusie gekomen dat vrijwel alles daarin misbaar is.

Hoeft ook niet echt snel te zijn, dus nonturbo is een goede opmerking.

En @ Bram: die eerst 3 namen zijn look a likes / 1 tekentafel ?
ja klopt, een platform, ze zien er ook eender uit.

voor wat extra ruimte, van deze versies zijn ook nog lange uitvoeringen gemaakt, maar die zijn zeldzamer.
Wij kunnen twee europallets in de standaard/korte uitvoering achterin douwen.

achterin klapdeurtjes, zijkant schuifdeur. Hier een plaatje (weet niet wat voor soort koplampen ze erin hebben gezet, maar niet origineel)

Bram
Bijlagen
expert+05.jpg
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Busje

Bericht door Lohran »

Koplampen zijn wel origineel, was een facelift.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Busje

Bericht door Dennis »

Neem gewoon een mooie T2 transporter busje. Zit niets in dus hoef je ook niets uit te halen. Is niet snel dus dat klopt ook volgens je lijstje. Je kan er een bed koelkast tafel en nog veel meer in kwijt en hij is nog wegen belasting vrij ook :)Wat wil je nog meer. Nou misschien wel een sub motor inbouwen :lol:
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Busje

Bericht door Bram_R »

Lohran schreef:Koplampen zijn wel origineel, was een facelift.
jeetje, wel een goed mislukte facelift zeg. Lijkt wel de eerste de beste aankoop uit de Jamex catalogus zo.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Busje

Bericht door Lohran »

't Had inderdaad wel mooier gekund :mrgreen:
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Busje

Bericht door the dude »

HTTP://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs

zo'n busje bedoel je Dennis........... MMMMNNNeeeeee dank u :shock:
Bijlagen
crashtest vw.jpg
crashtest vw.jpg (3.68 KiB) 9482 keer bekeken
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Busje

Bericht door Dennis »

Nee dat is een T3 die is nog stevig :)ik bedoel de voorganger ervan (zoals die wit groene op mijn foto.
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Busje

Bericht door the dude »

Heeft er iemand ervaring met de (nieuwere) Renault Espace. Vind het wel een gaaf concept
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Busje

Bericht door LeoneTurbo »

Als je van sleutelen houdt :mrgreen:
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Busje

Bericht door the dude »

:roll: Oei...... Zo erg :?:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Busje

Bericht door Bram_R »

the dude schreef:Heeft er iemand ervaring met de (nieuwere) Renault Espace. Vind het wel een gaaf concept
dat eerste type Espace heb ik altijd wel gaaf gevonden ergens, is nu wel een echte klassieker aan het worden, een van de eerste MPV's.
begonnen toen ook met montage kunststof carrosserie-delen, maar kwamen daar weer snel van terug.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Busje

Bericht door LeoneTurbo »

Renault gebruikt nog altijd veel kunststof carrosseriedelen (bijvoorbeeld voorschermen) maar inderdaad niet meer op de schaal zoals destijds bij de eerste Espace!
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Busje

Bericht door Dennis »

Ik heb op mijn megane station geen kunstofdelen buiten de bumpers om. Misschien leren ze het dan toch :) overigens een hele fijne zuinige auto met weinig problemen (1.4 16v) die toch 1400kg mag trekken alleen niet zo snel is als een WRX ;)
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Busje

Bericht door Lohran »

Mijn vader heeft 2x een nieuwe Scenic I gehad (1.6 16v 110pk Kaleido en daarna de facelift 2.0 16v 140pk Dynamique). Opzich niet veel problemen mee gehad, al hebben we ze beide niet langer dan 3 jaar (ongeveer tot over de 100.000km) gehad. Omdat wij allemaal nogal groot zijn was het vooral voor de ruimte. Maar soms wel wat elec. probleempjes. Valt me vaak op bij Renaults dat de lichten niet meer goed werken, zo ging bij ons ook de mistlamp branden als je remde :shock: En 1x werkte het gaspedaal niet meer (geloof ook electrisch). Verder alleen onderhoud.
Ook een Renault Twingo hadden we er bij en die had wel wat meer problemen (2ehands), die toen ingeruild op een VW Caddy TDI uit 1999. Ook die had aardig wat problemen (ging wel lekker hard :lol: ).
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Busje

Bericht door SP-Boxer »

Eerste generatie Scenic had in ieder geval kunststof voorschermen.

@Dennis, een Megane 1.4 die 1400kg mag trekken? Dat is echt van de zotten :?
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Busje

Bericht door Lohran »

SP-Boxer schreef:Eerste generatie Scenic had in ieder geval kunststof voorschermen.
Klopt, je kon ze zo indrukken :mrgreen:
Coen
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2008 14:05

Re: Busje

Bericht door Coen »

Ik ga geen VW T2 aanprijzen, tenzij je er een Subaru motor in gaat leggen :D. Toyota Hi Ace, is dat iets? Ik heb zelf een paar jaar gereden in een Mercedes Sprinter. Dat rijdt wel erg lekker hoor! Als je het geld hebt echt een aanrader! Wel erg stugge bladveren.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Busje

Bericht door Dennis »

SP-Boxer schreef:
@Dennis, een Megane 1.4 die 1400kg mag trekken? Dat is echt van de zotten :?
Tja ik ga er echt geen 1400 kg mee trekken. Maar wettelijk mag het wel. Uiteraard wel geremd he :D
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Busje

Bericht door Bram_R »

Coen schreef:Ik ga geen VW T2 aanprijzen, tenzij je er een Subaru motor in gaat leggen :D. Toyota Hi Ace, is dat iets? Ik heb zelf een paar jaar gereden in een Mercedes Sprinter. Dat rijdt wel erg lekker hoor! Als je het geld hebt echt een aanrader! Wel erg stugge bladveren.
zo'n Hi Ace zijn idd ook goede busjes. Zien er niet uit, maar wel betrouwbaar en praktisch. Van Mitsubishi heb je ook nog zo'n vergelijkbaar type, had mijn zwager toen. Ondanks al het misbruik deed die jarenlang keurig!

De Mercedes busjes zijn zeker prima. Ik zou wel een Vito willen hebben, maar dan op benzine. Helaas zijn ze geloof ik alleen maar op diesel. Heerlijke reisauto's.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Busje

Bericht door Lohran »

Vito's zijn er wel op benzine volgens mij, maar moet je erg goed zoeken..

Sprinters rijden goed inderdaad. Mijn baas had 2 4-cylinders (vorig type), maar die hadden wel wat problemen (313CDI en 413CDI (130pk)). De 413CDI (bakwagen) heeft plaatsgemaakt voor een 518CDI (180pk) automaat (bakwagen) en dat rijdt helemaal goed (nieuw model). Ook hebben we nog een vorig type 316CDI (160pk) met semi-automatische 6-bak en die rijdt echt heeeel goed. Sprintjes gaan er goed mee en de automaat schakelt ook lekker. Erg veel mee door Europa gereden met die laatste en ik zou 'm zelf graag willen, maar goed, de ruimte heb ik niet nodig (6,70mtr lang) :lol:
Laatst gewijzigd door Lohran op 14 jan 2009 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Busje

Bericht door Bram_R »

Lohran schreef:Vito's zijn er wel op benzine volgens mij, maar moet je erg goed zoeken..
hee ja, je hebt gelijk. Ik kwam eerder alleen maar dieseltjes tegen, maar er staat idd een enkele benzine uitvoering te koop, V230 bijvoorbeeld.

Die dingen zijn nog best zwaar en duur in de wegenbelasting trouwens, ook het verbruik is volgens de data nou niet echt zuinig te noemen. Maar ja, je rijdt met een ster voorop of niet he.. :D

bedankt, Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Busje

Bericht door the dude »

Jongens, bedankt voor jullie spontane reakties.

De Jappen vallen af; daar pas ik echt niet in hoor! Dacht dus zelf ook wel aan de Vito of de Citroen Jumper/ cq zijn derivaten.

Helaas wil mijn bankmanager, waarmee ik destijds zo goed mee kon opschieten tijdens de opstart van mijn ZZP-bedrijfje, niet echt meewerken.
En dat is maar goed ook :mrgreen:

Dus ik ga uitkijken naar een cheap alternatief..... Subaru Legacy Station met trekhaak.

Iemand nog suggesties :?:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Plaats reactie