Legacy / Outback

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
BaCo
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 nov 2020 17:45

Re: Legacy / Outback

Bericht door BaCo »

bokserx3 schreef:Bij mijn Outback MY2001 gaf het gebruikte materiaal van de koppakking i.c.m. de dunnere wanden bij de 2.5 inderdaad de problemen. Deze zijn bij 160k vervangen. Geen idee hoe dat bij de latere modellen (lees: latere 2.5 blokken) is.
Ook had mijn Outback last van kantelende zuigers. Geen idee of dat door de vervorming van de cilinderwanden komt.

Zojuist gekeken op deze site: https://www.alldrivesubaroo.com.au/engine/close-deck/
Als ik dan de afbeeldingen bekijk, dan snap ik dat bij een open deck-blok de cilinderwanden sneller kunnen vervormen en dat kantelende zuigers daar een gevolg van kunnen zijn.
Als ik op de site van de link kijk dan lees ik het volgende,

ADS the only permanent fix
Subaru dealers use only the single layer head gasket. Only ADS use the multi-layer gasket for a permanent fix

Of het dan zeker over is, geen idee!
Bart
bokserx3
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 mei 2012 13:30

Re: Legacy / Outback

Bericht door bokserx3 »

De vervangende pakkingen waren bij mij te zien als een glimmende pakking, dus waarschijnlijk die "permanent fix". Aan die kantelende zuigers heb ik niets laten doen. Revisie was het mij niet waard. De cilinderwanden worden daardoor nog dunner.
Plaats reactie