Outback 2016

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
boot77
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2019 12:59

Outback 2016

Bericht door boot77 »

Ik overweeg een Outback model 2016 aan te schaffen.
Kilomterstand rond de 80k. Zijn er nog specifieke zaken waar ik bij dit bouwjaart op moet letten. Ik lees wat over accu's en lekstroom als je hem niet dagelijks gebruikt.
Tevens las ik dat de nieuwe modellen (algemeen) niet meer zo goed de roest weerstaan als de oudere, heeft deze auto nog kenmerkende issue wat dat betreft?

Dank voor je input!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Outback 2016

Bericht door quikfit »

Is wel heel summier...diesel zou ik sowieso laten staan en bij een CVT zou ik de bakolie laten vervangen.
Geen idee of het olieverbruik en de koppakkingen nog een issue zijn bij de 2,5l
Misschien staat hier wat je zoekt.

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... rd=outback

https://www.autoweek.nl/merken-modellen/subaru/outback/

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2016

Bericht door erichendri »

Roest, dat is wel een heel breed begrip en heeft iedere auto last van.
Niet alleen subaru.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Outback 2016

Bericht door DucATIRadeon »

mijn outback MY15 (105kkm) in een notendop:
- in tegenstelling wat je zou verwachten, werkt deze echt en niet zomaar maar wel degelijk en goed! het is wel zo: het "rijd" anders dan een conventionele automaat. ook heeft deze 6 "ingebouwde" overbrengingen waardoor het "lijkt" op een conventionele automaat. even wennen en daarna is het heerlijk (voor mij tenminste wel)!
er is ok een update gekomen waarbij de bak minder aan/uit gevoel geeft tussen kruipen en heel klein beetje gas geven. het helpt wel maar het is en blijft een automaat en zelfs de conventionele automaat bakken hebben hier ook "last" van.

- koppakkingen zijn naar mijn weten nu verleden tijd met de nieuwste versie van de 2.5i. olieverbruik is er nog wel: mijn bakkie lust 1L tussen de beurten door (15.000 ±2000km). de lage oliepeil sensor is trouwens wel (zeer) gevoelig: bij een steile helling wil deze wel eens branden als je daar te lang (30sec?) staat/rolt/klimt...

- tot nu toe geen roest te bekennen!

- infotainment is een dikke prima! heb de instap model dus geen navi en kan daar niet over oordelen.

- eyesight is ook prima! dood enkele keer is er een krekel aanwezig (eyesight valt uit op een hobbelige weg, reed tegen de 100km/h en zomaar uitvallen??). let er wel op dat lampunits duur zijn: bij mij was de DRL rechts onder glas gebarsten (afkeurpunt APK). de unit zelf was gvd ruim €300+!

- heb diverse keren de auto op Schiphol moeten laten staan, of thuis, voor werk waarbij ik zeker 2-4 weken weg was. bij terugkomst gewoon starten en lopen! enige keer dat de accu bijna leeg was was bij aankoop toen de garage het contact aan hadden laten staan voor de inbouw van de trekhaak+kabelboom.

- verbruik is prima, met de grootste factoren naast je rechter voet: welke banden (eco of zachte) en rijmodi keuze ( of [S]).
zelf heb ik vaak de stand, met volle aanhanger/motortrailer de [S] omdat de toeren dan iets hoger staan en daarmee minder sloom aanvoelt. om het verbruik gunstiger te maken met 4-seizoen banden (Michelin cross-climate 225/65-17) staan de banden op 3bar rondom, en dat gaat ook prima met nat/glad wegdek.

- aftermarket spul, zoals velgen met juiste ET en steek (hier zitten STi steekmaten op 5x114,3, niet 5x100), andere beter-ademende uitlaat bochten etc. is nog niet ruim in aanbod vind ik, of ik zoek beroerd...

helaas is de 3.6 niet beschikbaar in NL anders had ik graag die gehad, echter schijnt de 2.5 prettiger te rijden...
CVT dient om de 160kkm vervangen samen met de olie.
ik zou zo weer deze auto kopen, ben er echt heel content mee!
boot77
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2019 12:59

Re: Outback 2016

Bericht door boot77 »

@DucaATIRadeon, bedankt voor je uitgebreide toelichting.
Welke uitlaat bocht heb je geplaatst en welk verschil merk je daarvan?
Het betreft een benzine uitvoering.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Outback 2016

Bericht door Mr.Q »

@DucATIRadeon:
Wat bedoel je met: dat de CVT vervangen moet worden bij 160k?

Mijn Out 2010 staat nu op 225k en er is nog niets aan de CVT gedaan.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Outback 2016

Bericht door DucATIRadeon »

@boot77: ik heb nog niks vervangen, ik bedoel dat er weinig aanbod is voor de MY15> modellen, waaronder uitlaten. het zal er wel zijn (vooral in de VS) maar zoals al gezegd wellicht zoek ik te beroerd om het wél te vinden...

@Mr.Q: in onderhoudsboekje staat bij 160kkm moet de CVT snaar vervangen worden. of dat voorschrift is of indekking zien we dan wel, als het niet nodig is doen we het niet (los van de €'s). wel zal de olie vervangen moeten worden (dat gebeurt denk ik alleen na de inspectie/vervanging, niet tijdens de grote/kleine beurten).
overigens, in hoe verre herken jij jouw OB in mijn opsomming?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2016

Bericht door erichendri »

Kijk bij anderson design fabrique voor een andere uilaat voor je outback.

Eric
boot77
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2019 12:59

Re: Outback 2016

Bericht door boot77 »

Weet iemand of er automatiscje niveau regeling op de Outback zit. Ik lees tegenstrijdige berichten.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Outback 2016

Bericht door *thomas* »

In Europa wel, in de US niet altijd.
boot77
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2019 12:59

Re: Outback 2016

Bericht door boot77 »

Tnx!
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Outback 2016

Bericht door Mr.Q »

*thomas* schreef:In Europa wel, in de US niet altijd.
Misschien een aandachtspuntje:
Volgens mij kan je een amerikaanse Out herkennen aan de dakrails die hoger zijn en geïntegreerde dwarsdragers heeft.
Momenteel staan er nl. een paar van die geïmporteerde Out's in nederland te koop.
De vraag is ook of de Eye Sight geschikt is voor Europa.

Sowieso kan het uitrustingsniveau bij een geïmporteerde auto verschillen met een originele nederlandse auto.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
boot77
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2019 12:59

Re: Outback 2016

Bericht door boot77 »

Dank voor de tip, klopt ben hiervan op de hoogte, het betreft een Duitse auto, een premium en daar zit nog een jaar fabrieksgarantie op.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Outback 2016

Bericht door erichendri »

Houdt wel rekening met de bpm bij import.
5 jaar garantie?
Had daar wel eens over gelezen.

Eric
boot77
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2019 12:59

Re: Outback 2016

Bericht door boot77 »

Hij staat al op NL kenteken dus import is al geregeld. Duitsland heeft idd 5 jaar. En Subaru Duitsland registreerd alle inspectie beurten dus onderhoud is bij de subbie dealer gedaan.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1276
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Outback 2016

Bericht door sufos »

Mr.Q schreef:
*thomas* schreef:In Europa wel, in de US niet altijd.
Misschien een aandachtspuntje:
Volgens mij kan je een amerikaanse Out herkennen aan de dakrails die hoger zijn en geïntegreerde dwarsdragers heeft.
Momenteel staan er nl. een paar van die geïmporteerde Out's in nederland te koop.
De vraag is ook of de Eye Sight geschikt is voor Europa.

Sowieso kan het uitrustingsniveau bij een geïmporteerde auto verschillen met een originele nederlandse auto.

Greetz, Q
Geïntegreerde dwarsliggers ? Mmmm, ik word nieuwsgierig, heb je een voorbeeldfoto ?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Outback 2016

Bericht door DucATIRadeon »

zoek op outback 2015 plaatjes. de EU versies hier hebben een gesloten aluminium dakrail, de US versies hebben verhoogde kunststof dakrails waarbij de liggers haaks geplaatst kunnen worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1276
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Outback 2016

Bericht door sufos »

Ik snap nu wat je bedoeld. Bij een eventuele aankoop is dat dus extra opletten: kans op een USA schade auto.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Outback 2016

Bericht door SP-Boxer »

Die dakrails zijn inderdaad een duidelijk onderscheid. Ik vind ze heel gaaf en super makkelijk voor degenen die die dingen regelmatig gebruikt. Echt vernuftig idee van die Japanners!
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Outback 2016

Bericht door DucATIRadeon »

ze zijn ook super gaaf, jammer dat ze onderscheid maken tussen JDM/USDM en EUDM kwa vernuftjes: zo zijn bij de niet-EU al standaard de spiegels in te klappen, hebben verlichting onder de spiegels, koplampen die mee draaien met het stuur etc... lijkt haast wel of wij de uitgeklede versie hebben van de uitgeklede versies...

maar, ik mis het niet! ben zeer content mijn MY15 outback instap model!
Plaats reactie