Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door Raph »

Zo te zien is-ie van een liefhebber geweest. Modificaties die in de tekst worden genoemd:
VF35 Turbo +- 310 PK,Invidia uppipe,Invidia 3'' Downpipe,standaard GTT middenpijp en oem demper,18'' XXR 530 met dunlop 235/45 banden(Originele velgen aanwezig),STi onderstel,Whiteline swaybars 24mm voor 27mm achter,Whiteline Endlinks,Whiteline Forged Aluminum Rear Sway Bar Mounts,Powerflex steer rack bushings.Walbro 255Lph brandstofpompProsport Turbo en Oliedruk meters
Standaard doet dit model 0-100 km/u in 6,0 seconden. Ben benieuwd hoe snel het gaat na al die aanpassingen...
Zie verder: https://www.autoweek.nl/occasions/subar ... ecutive-p/
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:Zo te zien is-ie van een liefhebber geweest. Modificaties die in de tekst worden genoemd:
VF35 Turbo +- 310 PK,Invidia uppipe,Invidia 3'' Downpipe,standaard GTT middenpijp en oem demper,18'' XXR 530 met dunlop 235/45 banden(Originele velgen aanwezig),STi onderstel,Whiteline swaybars 24mm voor 27mm achter,Whiteline Endlinks,Whiteline Forged Aluminum Rear Sway Bar Mounts,Powerflex steer rack bushings.Walbro 255Lph brandstofpompProsport Turbo en Oliedruk meters
Standaard doet dit model 0-100 km/u in 6,0 seconden. Ben benieuwd hoe snel het gaat na al die aanpassingen...
Zie verder: https://www.autoweek.nl/occasions/subar ... ecutive-p/
leuk ding ,, wanneer ga je m halen :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door Raph »

aze2000 schreef:leuk ding ,, wanneer ga je m halen :okeee:
Mijn financiële planning is gebaseerd op het winnen van de Staatsloterij. Kan dus nog wel even duren. :)
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:
aze2000 schreef:leuk ding ,, wanneer ga je m halen :okeee:
Mijn financiële planning is gebaseerd op het winnen van de Staatsloterij. Kan dus nog wel even duren. :)

hahahahahah tja dat kan ook natuurlijk,,,

was je aan vervanging toe dan? wat rij je nu dan
Groet Robert
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door Raph »

aze2000 schreef:was je aan vervanging toe dan? wat rij je nu dan
Een zwarte Legacy Touring Wagon 3.0R Executive uit 2009. Met van die flippers aan het stuur en i-Drive. Die heb ik nog geen jaar. Is nog lang niet aan vervanging toe. :)
Ik vind het leuk om af en toe bijzondere te koop staande Subaru's te zoeken waar de liefhebberij vanaf spat. Die Forester is er zo eentje. Dan vraag ik me af hoeveel geld ze eigenlijk in hun auto hebben geïnvesteerd om 'm in de staat te krijgen zoals die wordt aangeboden. En wat al die investeringen nog opleveren bij verkoop.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:
aze2000 schreef:was je aan vervanging toe dan? wat rij je nu dan
Een zwarte Legacy Touring Wagon 3.0R Executive uit 2009. Met van die flippers aan het stuur en i-Drive. Die heb ik nog geen jaar. Is nog lang niet aan vervanging toe. :)
Ik vind het leuk om af en toe bijzondere te koop staande Subaru's te zoeken waar de liefhebberij vanaf spat. Die Forester is er zo eentje. Dan vraag ik me af hoeveel geld ze eigenlijk in hun auto hebben geïnvesteerd om 'm in de staat te krijgen zoals die wordt aangeboden. En wat al die investeringen nog opleveren bij verkoop.
Hoe rijdt dat een 3.0,, dat is een 6 cil? boxer... heb hier voor een mazada gehad 3.0 v6 was een wolf in schaaps kleren zn 200pk voor een suv,, geweldig.
Maar nu na eerst een diesel nu weer benzine moest ik toch even wennen dat het koppel van benzine toch even anders is ondanks de turbo.
Maar wat voor smaak automaat heb je er in liggen dan? flippers lees ik dus geen vol automaat?

Tja daar heb je uiteraad een punt,,Wat voor geld stop je er in en wanneer krijg je het er uit,, ik denk dat je er zelf lol van moet hebben dat is het belangrijkst!! als ik bij me zelf zie wat ik altijd aan mn auto doe aan prefentief onderhoud,,, is dat het waard 8-)
Wat de ene onnodig vind had ik het allang vervangen, ik vind dat je beter zaken goed bij kunt houden en soms voor een paar tientjes kunt vervangen ook al zegt b.v de apk dat het nog niet nodig is als dat je ellende hebt omdat het stuk is gegaan.

Ik had zo ooit dat mn vorige wagen voor een beurt en apk moest,, ik vertelde dat ik graag de remslangen vervangen wil hebben.. maar bij het ophalen zij de beste man ,,, Robert dat is echt nog niet nodig.... :|

Bij thuiskomst eerst even nieuwe slangen besteld en er op gezet.. natuurlijk kun je doorslaan, maar als ik naar mijn idee aardig wat haarscheuren zie dan mag het vanmij er af voordat ik ellende heb.
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door erichendri »

De 3.0 heeft gewoon een prima ouderwetse automaat met 5 versnellingen.
Met flippers kun je handmatig schakelen in de handmode stand wat dan ook
nog met de selectiehendel kan.
Of dat in D kan weet ik niet, bij de CVT wel en die gaat na een korte tijd weer
in de CVT modus.
De latere modellen metCVT heb je met 6, 7 of 8 virtuele versnellingen, model
en bouwjaar afhankelijk.
Zelf vind ik dat handiger dan de kickdown modus.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:De 3.0 heeft gewoon een prima ouderwetse automaat met 5 versnellingen.
Met flippers kun je handmatig schakelen in de handmode stand wat dan ook
nog met de selectiehendel kan.
Of dat in D kan weet ik niet, bij de CVT wel en die gaat na een korte tijd weer
in de CVT modus.
De latere modellen metCVT heb je met 6, 7 of 8 virtuele versnellingen, model
en bouwjaar afhankelijk.
Zelf vind ik dat handiger dan de kickdown modus.

Eric
Ok nou beter,,, blijf er bij dat de wat jij noem Ouderwets in de regel het beste is.

Half automaten zou ik niet aan beginnen,, heb daar zo veel drama gezien en zelf mee gemaakt pfff laatste rekening van 3500€.

Ok bij subaru zijn ze de weg van CVT in geslagen,,, net zoals ze bij Honda hebben.. ben zo benieuwd naar de ervaringen van mensen in de praktijk qua betrouwbaarheid tov volautomaat die wij hebben..
Groet Robert
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door Raph »

aze2000 schreef:Hoe rijdt dat een 3.0,, dat is een 6 cil? boxer...
[...]
Maar wat voor smaak automaat heb je er in liggen dan? flippers lees ik dus geen vol automaat?
Het rijdt heerlijk! :)

Ja, de motor is een H6 en gekoppeld aan de automaat vind ik het een heel fijne combinatie. De bak kun je in drie standen zetten. Hij is dus heel lui te rijden, maar ook behoorlijk sportief. Waarschijnlijk lang niet zo sportief als een WRX, maar ik ben van huis uit toch niet zo'n scheurijzer. Dat-ie wel wat kan zie je niet aan de auto af; dat vind ik wel zo prettig.

Op een bergweg met haarspeldbochten is het echt een genot om met deze auto te rijden; en dan vooral als het omhoog gaat. Totaal niet vergelijkbaar met mijn eerdere auto's (Toyota Camry 2.2 Wagon uit 1994 en Mazda Tribute 2.0 uit 2002).

Zoals @erichhendri al aangaf is het een 'normale' automaat waaraan schakelflippers en drie automaatstanden zijn toegevoegd: Intelligent, [S] Sport en [S#] Sport Sharp. Met de pook kun je de bak sequentieel bedienen. Ik heb eens gelezen dat dezelfde automaat (in elk geval het mechanische deel ervan) ook in onder meer de Nissan Pathfinder wordt gebruikt.
En ik heb via dit forum begrepen dat je behoorlijk aan de beurt bent als het elektronische gedeelte de bak het begeeft. Ik hoop dat de vorige eigenaar dat probleem al voor me heeft opgelost. :)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door erichendri »

Half automatisch is ook niks, veel te traag met schakelen, heb er een paar keer mee gereden.
Neem aan dat je de modellen bedoelt met een schakelrobot.
DSG lees je ook veel slechte dingen over.
CVT zit al jaren in diverse auto's en lijken het goed te doen.
Daar je steeds meer in auto's ziet zitten ga je ook wat meer negatieve berichten erover lezen.
Maar dat is altijd bij klachten op heel veel gebieden.
De 5EAT van de H6 heb ik weing over gelezen qua electronica problemen.
Wel een advies, gewoon in D laten staan bij een rood stoplicht.
Doe je dat niet krijg je problemen met de afdichting van de voorruitkoppeling.
En daar lees je toch regelmatig over bij de oudere 4EAT.
De automaat van de groene legacy moest daarvoor bij 250k uit elkaar
voor een o-ring set te vervangen.
Overigens werdt de 4EAT ook in veel andere auto's gebruikt.
Bij mazda al vanaf 1987 in oa de 626 etc......

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 22 sep 2019 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2405
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door boswachterfan »

Ik vraag me wel af waarom iemand zo'n kei van een auto verkoopt met die gebreken. Ik zou dat oplossen voordat ik hem te koop zou zetten. Gevalletje " ik heb er al zoveel ingestoken en nou ben ik het zat?"
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:Half automatisch is ook niks, veel te traag met schakelen, heb er een paar keer mee gereden.
Neem aan dat je de modellen bedoelt met een schakelrobot.
DSG lees je ook veel slechte dingen over.
CVT zit al jaren in diverse auto's en lijken het goed te doen.
Daar je steeds meer in auto's ziet zitten ga je ook wat meer negatieve berichten erover lezen.
Maar dat is altijd bij klachten op heel veel gebieden.
De 5EAT van de H6 heb ik weing over gelezen qua electronica problemen.
Wel een advies, gewoon in D laten staan bij een rood stoplicht.
Doe je dat niet krijg je problemen met de afdichting van de voorruitkoppeling.
En daa lees je toch regelmatig over bij de oudere 4EAT.
De automaat van de groene legacy moest daarvoor bij 250k uit elkaar
voor een o-ring set te vervangen.
Overigens werdt de 4EAT ook in veel andere auto's gebruikt.
Bij mazda al vanaf 1987 in oa de 626 etc......

Eric
ik had hiervoor in mn bus een halfautomaat,, en ik had niet echt last van traag schakelen moet ik zeggen.. tja wat is traag,, bij normaal gebruk zeer goed te rijden als het werkt. we hebben het idd over een schakelrobot.
Grootste probleem is simpel ... die robot kan niet nadenken, dat is het grootste probleem,, je hebt altijd iets slijtage en daar snapt hij geen moer van en gaat dan slecht schakelen en uiteindelijk bij mij stuk met 160k 3500€ armer,,, en gelijk de auto weg gedaan ,, wat een troep.

De cvt heb ik nog niet gereden, zal wel wat anders rijden als een vol automaat,, dus als iemand een cvt heeft nodig ik me graag eens uit :lol:
Groet Robert
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door Mr.Q »

Ik weet niet waar je huis woont, maar je bent hier welkom voor een CVT-experience.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

Mr.Q schreef:Ik weet niet waar je huis woont, maar je bent hier welkom voor een CVT-experience.

Greetz, Q
omgeving Gorinchem Rotterdam ..

en jij Q?
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4859
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:omgeving Gorinchem Rotterdam .. en jij Q?
Staat in zijn profiel. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
aze2000 schreef:omgeving Gorinchem Rotterdam .. en jij Q?
Staat in zijn profiel. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
f

ik laat dat even aan hem over om te reageren waar hij echt woon,,, ik kan ook wel van alles invullen.. 8-)

maar goed ik zie nergens dat hij gereageerd hebt dus ,, we wachten rustig af :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door erichendri »

Q woont in de kop van noord Holland.
Woonplaats en type subaru bij je avatar noteren is ooit een keer afgesproken om juiste
antwoorden of tips te geven bij een vraag.

Eric
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door Mr.Q »

erichendri schreef:Q woont in de kop van noord Holland.
Woonplaats en type subaru bij je avatar noteren is ooit een keer afgesproken om juiste
antwoorden of tips te geven bij een vraag.

Eric
Dit klopt, is juist en tevens correct.
(Avatar-adres: altijd handig)

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Te koop gezien: Fraaie Forester met 310 pk

Bericht door aze2000 »

Mr.Q schreef:
erichendri schreef:Q woont in de kop van noord Holland.
Woonplaats en type subaru bij je avatar noteren is ooit een keer afgesproken om juiste
antwoorden of tips te geven bij een vraag.

Eric
Dit klopt, is juist en tevens correct.
(Avatar-adres: altijd handig)

Greetz, Q

helamaal goed,, dank voor je reactie :okeee:
Groet Robert
Plaats reactie