Ja, het is me eindelijk gelukt: geslaagd voor mijn rijbewijs, drie keer over m'n theorie gedaan en in een keer praktijk gehaald. Nu nog een auto en hoewel ik heel graag een Justy 4WD ECVT wil, is dat een onmogelijke opgave.
Dus dan maar het next best thing: een Vivio. Licht, 660cc viercilinder dus verbruik valt wel mee, en groot zat voor een persoon.
Waar moet ik op letten als ik er een koop? Roest? Rotte krukaslagers?
@SP-Boxer, waar heb jij die JDM nokkenas gekocht?
Vivio als eerste auto?
Re: Vivio als eerste auto?
Vooral roest. Voor de rest is vrijwel alles voordelig op te lossen.
Blijf ver weg van de ECVT. Die dingen gaan stuk en dan kun je de auto afvoeren naar de sloop. Zelfs de jongste Vivio’s zijn al 18-20 jaar oud, dus met een beetje misbruik help je zo’n bak zo om zeep.
Nokkenas zat destijds in een Japans blok dat door een eerdere eigenaar van mijn toenmalige Vivio was ingebouwd. Ben inmiddels twee Vivio's verder.
Destijds (jaar of 8 terug) waren die nokkenassen ook nog nieuw te bestellen in Japan. Kostte toen iets van €150,-.
Ik zou echter de moeite niet doen. Een Vivio welke goed is los gereden trekt er ook lekker aan. Ik heb de as niet meer in mijn vorige Vivio gebouwd en deze was, voor een Vivio, razend snel.
Mijn huidige Vivio is echter een stuk trager, dus daar gaat hij wel in.
Ik ben van een MY99 naar een MY97 gegaan en nu naar een MY96. Kan ook zijn dat die ECU wat minder fel is. Ga dus voor exemplaar met zwart interieur. Die waren bij mij dus vlotter en zijn veel prettiger voor het oog.
Blijf ver weg van de ECVT. Die dingen gaan stuk en dan kun je de auto afvoeren naar de sloop. Zelfs de jongste Vivio’s zijn al 18-20 jaar oud, dus met een beetje misbruik help je zo’n bak zo om zeep.
Nokkenas zat destijds in een Japans blok dat door een eerdere eigenaar van mijn toenmalige Vivio was ingebouwd. Ben inmiddels twee Vivio's verder.
Destijds (jaar of 8 terug) waren die nokkenassen ook nog nieuw te bestellen in Japan. Kostte toen iets van €150,-.
Ik zou echter de moeite niet doen. Een Vivio welke goed is los gereden trekt er ook lekker aan. Ik heb de as niet meer in mijn vorige Vivio gebouwd en deze was, voor een Vivio, razend snel.
Mijn huidige Vivio is echter een stuk trager, dus daar gaat hij wel in.
Ik ben van een MY99 naar een MY97 gegaan en nu naar een MY96. Kan ook zijn dat die ECU wat minder fel is. Ga dus voor exemplaar met zwart interieur. Die waren bij mij dus vlotter en zijn veel prettiger voor het oog.
"I feel Legacy"
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Vivio als eerste auto?
Je kan er altijd een Kawasaki blokje in leggen voor wat meer gang
https://www.youtube.com/watch?v=gUMgROUlemI
https://www.youtube.com/watch?v=gUMgROUlemI
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37
Re: Vivio als eerste auto?
Was ook zo'n vent die een Vivio 4WD (god forbid!) omgebouwd had met een Hayabusa blok. Meh, doe mij maar een geholpen 850 T-5R of Legacy H6 in plaats van zoiets.boswachterfan schreef:Je kan er altijd een Kawasaki blokje in leggen voor wat meer gang
https://www.youtube.com/watch?v=gUMgROUlemI
@topic: kan iemand mij een foto geven van de gefacelifte Vivio?