help wanted.. bij eventuele aankoop 3.0r

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: help wanted.. bij eventuele aankoop 3.0r

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef:Spec B Outback en nog handgeschakeld ook.... Lijkt me toch niet te bestaan. Het is ook 7x dezelfde foto, dus of de foto bij de advertentie hoort vraag ik me af.
Er had inderdaad moeten staan "Outbacks en Legacies".
En foto's corresponderen zo te zien niet met de titel van de advertentie.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/subar ... 855893d077

Kilometerstand: 266.377 km
Bouwjaar: 02/2004
Verkoopprijs: € 3.990,-
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: help wanted.. bij eventuele aankoop 3.0r

Bericht door Raph »

Zojuist een nieuwe recordhouder gezien voor een Legacy Wagon/Outback 3.0R:
een zwarte Outback, van 1-2008, met net geen 2 ton op de teller en een prijs van... € 13.450(!)
https://www.autowereld.nl/subaru/legacy ... tails.html

Prachtige auto. Maar die prijs!

Voor bijna 10.000 euro minder heb je een 3.0R die er (vooral van buiten) ook goed uitziet. Maar die heeft wel 100.000km meer gelopen:
https://www.autowereld.nl/subaru/outbac ... tails.html
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: help wanted.. bij eventuele aankoop 3.0r

Bericht door SP-Boxer »

Die zwarte is stevig aan de prijs, maar redelijk in verhouding tot wat ik 2 jaar terug betaalde.
Zelf vind ik een 2008 model wel echt een completere en modernere auto dan de 2004-2006. Vraag is vooral wat je dan een acceptabele prijs vindt. Ik zou liever iets minder kilometers zien en wellicht 1000 euro van de prijs af, maar kan me voorstellen dat je de auto voor 12.500 ook wel mee krijgt.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: help wanted.. bij eventuele aankoop 3.0r

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef:Die zwarte is stevig aan de prijs, maar redelijk in verhouding tot wat ik 2 jaar terug betaalde.
Zelf vind ik een 2008 model wel echt een completere en modernere auto dan de 2004-2006. Vraag is vooral wat je dan een acceptabele prijs vindt. Ik zou liever iets minder kilometers zien en wellicht 1000 euro van de prijs af, maar kan me voorstellen dat je de auto voor 12.500 ook wel mee krijgt.
De modellen van na de facelift zijn inderdaad interessanter, met 5EAT-automaat inclusief flippers en i-Drive.
Kom er stilaan achter dat ik best wel geluk heb gehad met de aanschaf van de mijne, uit 2009, inmiddels een half jaar geleden. Zowel qua prijs (minder dan de helft van de vraagprijs van de nu aangeboden auto) als qua problemen tot dusverre (geen; afkloppen).
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: help wanted.. bij eventuele aankoop 3.0r

Bericht door SP-Boxer »

Dan heb je inderdaad niet teveel betaald, maar er was bij jou wel ee nstuk uit de bodem geslepen en de navi miste toch? Dat schrikt mensen wel af.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1443
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: help wanted.. bij eventuele aankoop 3.0r

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef:[...] maar er was bij jou wel een stuk uit de bodem geslepen en de navi miste toch? Dat schrikt mensen wel af.
Toen ik de auto ging bekijken gaapte er een gat in het dashboard waar eerder het navigatiescherm zat. En de kofferbak leek wel een berglandschap. Er was een stuk uit de vloer gezaagd in verband met de montage van een versterker oid, rechtstreeks op de carrosserie. Daardoor was de vloer in stukken gebroken. Volgens mij was dat inderdaad de reden waarom er voor de auto geen nieuwe eigenaar werd gevonden, want hij stond al maanden te koop en voor de rest leek er weinig mis mee.
Van beide zie je helemaal niks meer. Bovendien zit er nu een Android-navi in van Sygic (met levenslange updates). Dus de originele navi mis ik totaal niet.
Het fixen van de onvolkomenheden bleek uiteindelijk slechts tientjeswerk.

Maarre... voor € 12.500 wil ik er misschien wel afstand van doen. Kennelijk is dat tegenwoordig een gangbare prijs voor auto's als deze. :)
Voor dat geld krijg je er 5 (superfijne!) nieuwe bandjes bij in de maat 215/55R17. ;)
Plaats reactie