Ervaring en aandachtspunten Outback
Ervaring en aandachtspunten Outback
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een Outback handgeschakeld 4x4 met high low gearing.
Kan iemand me vertellen of ervaring delen mbt dit type? Is er iets te zeggen over bekende problemen of slijtage boven een bepaald aantal km.
Ik sleutel zelf veel en heb gezien dat onderdelen goed te krijgen zijn.
Heeft de motor gelijk een groot probleem bij bijv. breuk van de distributie riem of blijven de kleppen vrij?
Is er iemand die de low high regelmatig gebruikt? ik gebruikt deze nu op boothellingen en is erg prettig.
Is de 4x4 standaard achter aangedreven en komt voor er bij? of andersom? kan iemand iets zeggen over de toegepaste techniek?
Een hoop vragen,,,
Met vriendelijke groet,
Wijnand
Ik ben op zoek naar een Outback handgeschakeld 4x4 met high low gearing.
Kan iemand me vertellen of ervaring delen mbt dit type? Is er iets te zeggen over bekende problemen of slijtage boven een bepaald aantal km.
Ik sleutel zelf veel en heb gezien dat onderdelen goed te krijgen zijn.
Heeft de motor gelijk een groot probleem bij bijv. breuk van de distributie riem of blijven de kleppen vrij?
Is er iemand die de low high regelmatig gebruikt? ik gebruikt deze nu op boothellingen en is erg prettig.
Is de 4x4 standaard achter aangedreven en komt voor er bij? of andersom? kan iemand iets zeggen over de toegepaste techniek?
Een hoop vragen,,,
Met vriendelijke groet,
Wijnand
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
FF de zoekfunctie hier op het forum gebruiken,zoek bijvoorbeeld op '' aankoop advies ''.
Ja de motor heeft een probleem als de distributieriem breekt.
Een Subaru is permanent vierwielaangedreven.
High/Low word zeer gewaardeerd hier op het forum,vooral met de caravan,komt natuurlijk ook prima van pas op de boothelling.
Ik rij automaat dus daar heb ik geen ervaring mee...
Verder heeft de Legacy/Outback wat slappe achtervering.
Gr. Quikfit
Ja de motor heeft een probleem als de distributieriem breekt.
Een Subaru is permanent vierwielaangedreven.
High/Low word zeer gewaardeerd hier op het forum,vooral met de caravan,komt natuurlijk ook prima van pas op de boothelling.
Ik rij automaat dus daar heb ik geen ervaring mee...
Verder heeft de Legacy/Outback wat slappe achtervering.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
De 2.5 liter motor die in de Outback zit heeft zwakke koppakkingen. Kan je beter voor een Forester, Legacy of Impreza (plus) gaan met de 2.0 liter motor. Die blijven wel heel. De lage gearing wordt hier zeker gewaardeerd (caravan, boot- of paardentrailer) maar je kan er ook goed mee kruipen in de file in 2 laag.
Slappe achterveren kan je aan werken met zwaardere veren of hulpveren.
Slappe achterveren kan je aan werken met zwaardere veren of hulpveren.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Dankjewel voor de reacties,
De koppakking heb ik idd over gelezen. Ik vroeg me af of dit vaak gebeurt en of dit gewoon verholpen is als deze vervangen is.
Preventief zou ik hem natuurlijk ook kunnen vervangen als inmiddels de kwaliteit van de pakking beter is.
Het trekgewicht van de forester is te laag voor mij tenzij ik het mis heb 1500kg de outback 1800kg.
De koppakking heb ik idd over gelezen. Ik vroeg me af of dit vaak gebeurt en of dit gewoon verholpen is als deze vervangen is.
Preventief zou ik hem natuurlijk ook kunnen vervangen als inmiddels de kwaliteit van de pakking beter is.
Het trekgewicht van de forester is te laag voor mij tenzij ik het mis heb 1500kg de outback 1800kg.
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Wat betreft het trekgewicht heb je gelijk,in de onderstaande link vind je meer info.
http://wagenegaw.com/specificaties/
Gr. Quikfit
http://wagenegaw.com/specificaties/
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Latere 2.5 liters zijn wel beter dus vanaf welk bouwjaar kijk je rond.
Onderhouds historie, dus fakturen is een pré bij aanwezigheid.
Achterveren relatief goedkoop te veranderen.
Laat anders ergens een aankoopkeuring doen.
Eric
Onderhouds historie, dus fakturen is een pré bij aanwezigheid.
Achterveren relatief goedkoop te veranderen.
Laat anders ergens een aankoopkeuring doen.
Eric
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Zijn er überhaupt wel 2.5 liters met een High-Low?
Greetz, Q
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Jazeker! Heb er ooit een als leenauto meegekregen.Mr.Q schreef:Zijn er überhaupt wel 2.5 liters met een High-Low?
Greetz, Q
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Alle modellen waarbij de 2.0 H/L had, daar had de 2.5 het ook.
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Volgens mij heeft de outback tot ±2009 of 2010 H/L gearing.
Zeg maar tot facelift / model wisseling.
Ze kregen toen volgens mij een 6-bak.
Automaat heeft nooit de H/L gehad, was ook niet nodig.
Eric
Eric
Zeg maar tot facelift / model wisseling.
Ze kregen toen volgens mij een 6-bak.
Automaat heeft nooit de H/L gehad, was ook niet nodig.
Eric
Eric
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
T/m de MY09 inderdaad (ook de Legacy 2.5) Daarna kwam de CVT.
Eigenlijk vanaf het begin t/m 2009 (een enkele overjarige 2010) in alle stations met 5MT. Turbo's en 6-bakken uitgezonderd.
Eigenlijk vanaf het begin t/m 2009 (een enkele overjarige 2010) in alle stations met 5MT. Turbo's en 6-bakken uitgezonderd.
"I feel Legacy"
Re: Ervaring en aandachtspunten Outback
Aha, weer wat geleerd.
Greetz, Q
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750