Forester, maar met welke motor?
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Forester, maar met welke motor?
SP-boxer, heb je de VIN per PB gestuurd.
ons model forester is idd de SH variant (met FB motor )
verassend ruim van binnen (cabine) vergeleken met de outback maar minder kofferbak ruimte dan de out.
ons model forester is idd de SH variant (met FB motor )
verassend ruim van binnen (cabine) vergeleken met de outback maar minder kofferbak ruimte dan de out.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Forester, maar met welke motor?
Laatste cijfers zijn ook belangrijk voor de gemodificeerde onderdelen en begin facelift toch?
Bij mazda was dat gewoon gemakkelijk, een facelift begon bij 200000 of 300000.
Eerste 5 letters waren altijd hetzelfde, daarna fabriek, motorinhoud en model(hb, wag of sed).
Eric
Bij mazda was dat gewoon gemakkelijk, een facelift begon bij 200000 of 300000.
Eerste 5 letters waren altijd hetzelfde, daarna fabriek, motorinhoud en model(hb, wag of sed).
Eric
Re: Forester, maar met welke motor?
Ik ken de chassisnr's niet volledig uit mijn hoofd, maar het programma geeft facelifts en motor ed. ook gewoon weer.
Arthur heeft per PB zijn info gehad
Arthur heeft per PB zijn info gehad
"I feel Legacy"
Re: Forester, maar met welke motor?
Even een eigen draadje vanonder het stof halen. Ben met een 'half oog' zoals ze in B zeggen wat aan het kijken naar een leuke SG. Leent de 4 traps automaat zich ook een beetje tot leuk rijden (als in bergweggetje)?
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Forester, maar met welke motor?
Hier geen probleem,gewoon de bergversnellingen gebruiken om opschakelen te voorkomen bij gas loslaten in bochten.*thomas* schreef:Even een eigen draadje vanonder het stof halen. Ben met een 'half oog' zoals ze in B zeggen wat aan het kijken naar een leuke SG. Leent de 4 traps automaat zich ook een beetje tot leuk rijden (als in bergweggetje)?
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Forester, maar met welke motor?
Heb met mijn legacy automaat altijd veel plezier gehad op de rotspaden ten noorden van het Gardameer, vaak doe je dat stapvoets en daar is de automaat ideaal voor.
Genoeg power met wegrijden op steile hellingen en dan bedoel ik +20% en meer.
Heb nooit het A/T temp lampje brandend gezien.
Eric
Genoeg power met wegrijden op steile hellingen en dan bedoel ik +20% en meer.
Heb nooit het A/T temp lampje brandend gezien.
Eric
Re: Forester, maar met welke motor?
Zelfde ervaringen als Eric, maar dan in Scandinavië en Slovenië. Dat m'n auto geen handbak heeft heb ik absoluut niet als een gemis ervaren.erichendri schreef:Heb met mijn legacy automaat altijd veel plezier gehad op de rotspaden ten noorden van het Gardameer, vaak doe je dat stapvoets en daar is de automaat ideaal voor.
Genoeg power met wegrijden op steile hellingen en dan bedoel ik +20% en meer.
Heb nooit het A/T temp lampje brandend gezien.
Eric
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Forester, maar met welke motor?
[quote="quikfit"
Hier geen probleem,gewoon de bergversnellingen gebruiken om opschakelen te voorkomen bij gas loslaten in bochten.
Gr.Quikfit [/quote]
Quick, jij met al je sneeuw-ervaring: wat vind jij van de 4 traps automaat op sneeuw en ijzel? Vraag me af hoe de torque-split op deze reeks nu effectief is (ik dacht 80 voor - 20 achter).
Hier geen probleem,gewoon de bergversnellingen gebruiken om opschakelen te voorkomen bij gas loslaten in bochten.
Gr.Quikfit [/quote]
Quick, jij met al je sneeuw-ervaring: wat vind jij van de 4 traps automaat op sneeuw en ijzel? Vraag me af hoe de torque-split op deze reeks nu effectief is (ik dacht 80 voor - 20 achter).
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Forester, maar met welke motor?
Ook de automaat doet het perfect op de sneeuw en is variabel rond de 50:50 tot gesperd op 50:50.
Ben er elk jaar (x of 15) mee op wintersport geweest en veel mooie toertochten daar gereden, tot wel 1800 meter hoogte geweest.
Ook zat ik vaak een km of 5 van de lift af en ginge we regelmatig in andere plaatsen skieën.
Tot een procent of 15 kon alles gereden worden zonder kettingen maar blijf op de steilste trajecten wel rijden.
Hij is dus Ardennen geschikt.
Ik rijdt nu een handgeschakelde legacy en merk geen verschil.
De automaat gooide net zo gemakkelijk zijn kont om in de sneeuw of modder als deze die ik nu hebt.
Eric
Ben er elk jaar (x of 15) mee op wintersport geweest en veel mooie toertochten daar gereden, tot wel 1800 meter hoogte geweest.
Ook zat ik vaak een km of 5 van de lift af en ginge we regelmatig in andere plaatsen skieën.
Tot een procent of 15 kon alles gereden worden zonder kettingen maar blijf op de steilste trajecten wel rijden.
Hij is dus Ardennen geschikt.
Ik rijdt nu een handgeschakelde legacy en merk geen verschil.
De automaat gooide net zo gemakkelijk zijn kont om in de sneeuw of modder als deze die ik nu hebt.
Eric
Re: Forester, maar met welke motor?
Eric, bedankt voor je input. Dat klinkt hoopvol. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van Quick omdat ik op dit moment specifiek zo'n forester op het oog heb.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Forester, maar met welke motor?
Ik kan je alleen vertellen dat ik nog nooit problemen heb gehad dat ik niet wegkom,ook niet heuveltje op met veel sneeuw en ijs...flinke bomen uit de berm trekken op een modderig bospad ook niet.Als voor spint doet achter zijn werk en vice versa.Nu is het misschien niet helemaal eerlijk,want ik rij 6 maanden per jaar op spijkerbanden.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Forester, maar met welke motor?
Voordeel van de automaat is ook dat je de 4wd clutch zelf kunt aansturen en
daardoor 100% te sperren is voor noodsituaties.
Er is daarvoor een handleiding te vinden op het www.
Eric
daardoor 100% te sperren is voor noodsituaties.
Er is daarvoor een handleiding te vinden op het www.
Eric
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Forester, maar met welke motor?
Super, Eric! Bedankt. Erg duidelijk beeldmateriaal.
Wel een kleine aanvulling: de 2.5XT Automaat is de enige met VDC. Op de atmosferische 2l zit het niet.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ