XT's nog altijd scherp geprijsd

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door Bram_R »

Op deze XT werd ik door Joost nog gewezen:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

Uiteindelijk maar vanaf gezien omdat ik al plenty onderdelen heb en het ophalen me toch ook weer tijd en geld kost.
Om een (wegenbelastingvrije) XT te rijden hoef je niet veel uit te geven dus.
Wel kwam deze met het nodige werk natuurlijk, maar toch...

bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door SP-Boxer »

Tering, dat is een koopje :shock:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door justyfever »

én word nog belastingvrij ook! :okeee:
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door Bram_R »

Was een heel goede basis geweest voor een EJ ombouw, interieur was ook nog best netjes.
Dan de oude, lekkende aandrijflijn eruit.
Dan een tijdje roest wegwerken en EJ aandrijflijn erin.
Klinkt allemaal simpel natuurlijk, maar is best wat werk.
Maar voor de liefhebber toch een mooi project met een mooi en wegenbelastingvrij eindresultaat.

Helaas is het nog altijd lastig om nog meer XT enthousiastelingen te vinden.
Ik wil eigenlijk ook geen XT's meer slopen voor onderdelen, heb al genoeg.
Heb liever dat er meer mensen een beetje met de XT's (of andere oude Subaru's) aan de gang gaan.
Als ik nog meer ruimte zou hebben, zou ik aanbiedingen zoals dit kopen en stallen voor later.

bram
Laatst gewijzigd door Bram_R op 10 aug 2010 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door Rudy »

Hopelijk is er idd iemand voor te vinden, Bram. Bovendien moet ik nog steeds een begin maken om de EA82T i.c.m. de full time 4WD met LSD diff als aandrijflijn in mijn Brat te hangen. Heb ondertussen flink wat gedonder met Oldscool gehad over zijn pickup die ik voor het laswerk al 14 maanden gestald had staan, maar nooit werd afgestript zodat er een begin aan gemaakt kon worden. Dacht ik hem nog te helpen om dat ding op zijn aanhanger die toevallig een weekje bij mij stond te zetten, zodat ie hem thuis rustig af kon strippen, barst bij hem opeens de bom en laat ie (als een echte kerel betaamd???) gelijk zijn vrouw????? opbellen om aan te geven het er niet mee eens te zijn en er maar helemaal mee te kappen het ding verder te restaureren. Gevolg: ik word op z'n forum geweigerd om me vervolgens ook nog flink zwart te maken. Zo leer je je papheimers wel kennen!

Ik weet dat ik niet de enigste ben en gelukkig is er dus nog altijd een forum als deze te vinden.
Binnenkort dus meer over de Brat turbo transformatie.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door Bram_R »

Ach ja, wat kan ik zeggen, klinkt bekend? Tevens wel de reden achter de oprichting van dit forum...de nukken van die vent gaan echt nergens over, zwart maken getuigd van laag niveau; negeer het maar en ga door met je eigen werk.

Dat je project nog niet zo vlot is niet erg, komt vanzelf goed, je hebt alvast wel bijna alle onderdelen. Mijn eerste XT project heeft al met al ook best een behoorlijke doorlooptijd gehad, het is het eindresultaat wat telt en waar je tevreden over wilt zijn, dat is hobby.
Nu rij ik in de XT en dat is toch wel gaaf.
Ga morgen langs Joost en hopelijk later deze week nog naar Marnix, bij beide hoop ik nog wat info en advies te krijgen voor nog wat openstaande puntjes. Zal daarna mijn topic weer eens updaten.

I.i.g. succes met de Subs!

gr. bran
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door Toon »

@ Rudy.

Bekend verhaal, zelfde ervaring
God (oldscool) voelt zich beledigt of op zijn teentjes getrapt en je kunt vertrekken.
Gebruikersavatar
the chief
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:36

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door the chief »

wat klinkt dit verhaal bekend in mijn oren :oops:
jammer genoeg was en ben je niet de enige :o
en gelukkig hebben we dit forum.
Groeten Ruud.



Black Power (Subaru Power)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door SP-Boxer »

Heren, mag ik jullie erop wijzen dat we hier niet zijn om andere mensen zwart te maken?

Ik begrijp de frustraties van jullie wel, maar ik denk niet dat de sfeer er hier op vooruit gaat als we ons op dit forum bezighouden met dergelijke zaken.


Dit topic ging over goedkope XT's ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door the dude »

Sluit ik me geheel bij aan. Maaar ook bij de voorgaande heren ;) Maar goed, over goedkope XT's weer over te gaan; ik klikte even de Ebay aan en zag in een zijdelingse adv. een nwe luchtveer staan. Verdorie, waarom is er niet een 2e bij?

De voorbalgen daar barst ik van en blijven volgens mij beter in konditie, omdat ze geen last hebben van opgeworpen nattigheid, steentjes etc.

Maar om nou weer een XT alleen voor de sloop te kopen; ik heb er niet eens ruimte voor....

Ik heb wel een enthousiasteling gevonden. Zie mijn eigen topic "Ahead with the Past"
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door Rudy »

SP-Boxer schreef:Heren, mag ik jullie erop wijzen dat we hier niet zijn om andere mensen zwart te maken?

Ik begrijp de frustraties van jullie wel, maar ik denk niet dat de sfeer er hier op vooruit gaat als we ons op dit forum bezighouden met dergelijke zaken.


Dit topic ging over goedkope XT's ;)
Klopt helemaal, Marcel,

't was dan ook vooral bedoeld om even de waarheid te kunnen melden. Wat je er mee doet moet iedereen voor zichzelf weten. Wellicht kan de moderator hier een nieuw topic voor openen met bijv. als naam: ""Pluisje".
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: XT's nog altijd scherp geprijsd

Bericht door SP-Boxer »

Ik ben oa. moderator :D

Ik wil er verder geen aandacht aan besteden en zeker geen topic ;) Ik denk dat iedereen zijn zegje nu wel gedaan heeft.
"I feel Legacy"
Plaats reactie