Subaru legacy bp 2.0r kopen

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Jordy v N
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2017 18:54

Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door Jordy v N »

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben jordy van Nassauw en rij momenteel nog in een honda insight, ik heb altijd al een subaru willen rijden en vanwege mijn gezins situatie zou een ruime stationwagen ideaal zijn daarom heb ik mijn ook laten vallen op een subaru legacy bp 2.0r uit 2009. Mijn vraag is of iemand mij wat meer advies zou kunnen geven of dingen waar ik op zou moeten letten bij de aanschaf van de legacy.

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite.
Gr. Jordy
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door DucATIRadeon »

Hoi,
wat een legacy bp moet voorstellen weet ik niet, maar ik heb wel een legacy touring wagon 2.0R gehad van 2004.
fijne wagen, kan goed doortrekken!
bij mijn wagen waren als enige opmerkingen de slappe acherveren, en de witte stekker op de versnellingsbak (was niet goed terug geplaatst na vervangen koppeling, waardoor de cruise control soms weigerde. stekker terug en geen enkel probleem meer).

in het algemeen is het handig in kaart te brengen wanneer de kleppen zijn gesteld (en dus wanneer die opnieuw moeten) en de distributeriem is vervangen.
verder kun je hier op het forum genoeg zoeken en vinden mbt aankopen in het algemeen.

suc6!
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door *thomas* »

BP is de typebenaming van de Legacy tussen 2004 en 2009. Generatie 4 dus als ik me niet vergis.

Ik heb zelf geen Legacy, maar een Outback 3.0 en ik kan zeggen dat ik me voor lange ritten geen betere wagen kan wensen. In de stad is het natuurlijk wat minder prettig. Vergeleken met bijvoorbeeld Foresters van dezelfde generatie valt vooral de rust binnenin op. Je kan rustig 140 (en sneller) rijden zonder daar gek van te worden.

Wat betrouwbaarheid betreft moet je je geen zorgen maken. Zowel de 4 traps automaat (die ik niet zou aanraden vanwege de lange verzetten) als de 5 traps handbak zijn bulletproof en kunnen heel wat meer vermogen aan dan er ooit uit dat blok zal komen. Op de 2.0 moet je je bovendien ook weinig zorgen maken over koppakkingen, die gaan vooral stuk op de 2.5.

Houd in de gaten dat de distributie elke 7 jaar of 105 000km vervangen wordt en dat bougies vervangen wat duurder is dan bij een standard 4 in lijn.

Jij bedoelt met de 2.0R de 165 pk versie gok ik en niet de 131 (136?) pk versie van de eerste versies? Ook ik ben benieuwd naar ervaringen met die motorisatie wat betreft vermogensafgifte tov een 2.5 of een 3.0.

Succes met je zoektocht.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door DucATIRadeon »

*thomas* schreef:Jij bedoelt met de 2.0R de 165 pk versie gok ik en niet de 131 (136?) pk versie van de eerste versies?
ja klopt ik had de 165pk versie. trok veel harder/sneller dan de forester 2011 met FJ20 blok (ketting nokkenassen) en gevoel zegt dat ie ook sneller trekt dan mn huidige outback 2.5i cvt outback, juist vanwege de cvt. trekken kan de outback dan weer beter dan de rest!
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door erichendri »

Belangrijk is een onderhouds historie met bonnen.
Je krijgt in ieder geval garantie gezien de bouwjaar..
En laat een aankoopkeuring doen bij de anwb of dekra.
Volgens mij is de 2.0R vanaf 2006 gekomen, te herkennen aan de toerenteller die bij 7000 rpm de rode streep had.
Daarvoor was het de 2.0 met 135 pk (6000 rpm) .
De forester 2011 had een tammere 150 pk motor, net als de 2008 forester.

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 12 jun 2017 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door erichendri »

Trouwens, bij de http://www.subaruclub.nl rijden een 10tal 2.0R modellen rond.
@Thomas, rookbom heeft een enigzins snellere 2.0r.
Sowiezo ga jij het koppel missen.
Hij jankt wel lekker.

Eric
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door Mr.Q »

2.0R heeft een rood streepie bij 7500rpm ;)
En een dubbele uitlaat (ala 2.5)
Let vooral op het kleppen stellen. Omdat het blok er dan uit moet, is het wat kostbaarder.
En de dubbelmassa koppeling kan gaan tjilpen. (oplossing: vervangen door traditionele koppelingsplaat/vliegwiel)
Voor de rest een heel betrouwbaar blok. (zelfs op LPG)

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door *thomas* »

Moeten de kleppen ook zonder lpg gesteld worden? Of beter gezegd, bij welke km stand?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru legacy bp 2.0r kopen

Bericht door erichendri »

Op lpg ongeveer elke 80-90000 km.
Op benzine zo goed als nooit, meen elke 100k controle.
Voor Thomas komt er 3 september een legacy meeting in de regio Utrecht.
Miss mag je daar even een rondje rijden met de 2.0R.

https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... 30&t=96432

Eric
Plaats reactie