Nu kwam zag ik kort geleden deze op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sub ... e=lr&pos=8
Er is nogal wat mis mee. Ik ben best handig, weet hoe motoren, versnellingsbakken etc werken, maar heb verder nog nooit aan auto's gesleuteld. Op m'n computer heb ik de nodige Libero documentatie, Luth Tangenberg is niet al te ver weg, dus als ik er niet uit kom kan ik de Subaru garage ook nog vragen.
Zoals hij zelf beschrijft:
Kleppen reviseren... Ehm.Wat een handig iemand nog moet doen:
- De motor waarvan de kleppen moeten worden gereviseerd. Deze is reeds gedemonteerd en staat op een pallet.
- De werkende versnellingsbak die een geluid maakt. Deze is reeds gedemonteerd staat op dezelfde pallet.
- Een tussenstuk die moet worden besteld. Is goed toegankelijk nu de motor is uitgebouwd.
- De startmotor. Vervangen of reviseren.
- De sloten van de 2 schuifdeuren repareren.
- Het slot van de achterklep mist.
- De stroomverdeler.
- Verre van strak is de achterbumper.
Versnellingsbak die geluid maakt, meestal geen goed teken volgens mij...
Wat bedoelt-ie met een tussenstuk? (Kan ik vragen als ik hem op ga bellen)
Startmotor, oké, dat is te doen.
Twee sloten stuk, één mist. Ehm.
Stroomverdelen vervangen is volgens mij ook niet een heel groot probleem.
Een achterbumper repareren is ook nog wel te doen.
Nu zat ik te denken, als je een Libero voor ongeveer 800 euro kan kopen, dan kan je er nog redelijk wat geld in steken om hem werkend te krijgen.
Alleen wat denken jullie? Als alle reparaties en onderdelen bij elkaar meer dan 3000 euro kosten is het zonde, dan kan je beter een goede in Duitsland gaan kopen. Vooral door die versnellingsbak die geluid maakt denk ik dat het nog best een hele klus kan worden, als het alleen lagers zijn is het misschien nog te doen, maar als die hele versnellingsbak stuk is, ja waar haal ik dan een tweede Libero-versnellingsbak vandaan? (Misschien van Liberalix, of misschien heeft iemand hier op het forum nog een bak liggen). Ik weet dat de Libero veel onderdelen deelt met de Justy II 1.2, maar of de versnellingsbak ook exact hetzelfde is weet ik niet. Ik denk het niet, want volgens mij is de aandrijflijn van de Libero gewoon die van de Justy maar dan 180 graden gedraaid. Vooruit in de Libero is achteruit in de Justy. Het kan dus zijn dat de motor verder hetzelfde is en dat de versnellingsbak de andere kant op draait, of dat de versnellingsbak hetzelfde is en de motor de andere kant op draait...