Pagina 1 van 2

Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 19 Jan 2017 22:32
door Flipke
Hoi allemaal!

vraagje, Ik ben opzoek naar een andere auto (het liefst subaru) die 2000kg kan trekken.
Nou kwam ik uit op een Forester 2.5 XT en een Legacy Outback 3.0 H6 benzine (diesel rij ik helaas te weinig km's voor).

De auto moet een paardentrailer gaan trekken, dus het gewicht van de aanhanger zal rond de 1800kg liggen.
De ritjes gaan in de zomer 2 a 3 keer naar noord en zuid duitsland (dus heuvelig),

Welke van de twee is het meest geschikt hiervoor? Of zijn ze helemaal niet geschikt hiervoor?

Ik heb nu een legacy 2.5 en die trekt t wel maar heeft wat moeite met die heuvels daar, vandaar dat ik een auto zoek die net wat meer kan trekken :)

Alvast bedankt!

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 19 Jan 2017 22:59
door erichendri
De 3.0 outback zou mijn voorkeur hebben of de forester 2.0 turbo vanwege de betere motor.

Eric

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 20 Jan 2017 11:49
door Flipke
Oké thanks! Zijn de 2.5 liters zwakkere blokken?

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 20 Jan 2017 11:58
door quikfit
Flipke schreef:Oké thanks! Zijn de 2.5 liters zwakkere blokken?


Koppakkingen en olieverbruik :(

Gr. Quikfit :mrgreen:

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 20 Jan 2017 14:53
door Flipke
Ah oké, maar is en 3 liter blok denk je geschikt voor dit werk?

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 20 Jan 2017 16:02
door erichendri
Denk het wel met 240 pk en een kleine 300 nm koppel.

Eric

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 20 Jan 2017 17:54
door *thomas*
Zonder twijfel de 3.0

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 20 Jan 2017 22:59
door niksnut
H6 is idd beter en non turbo.
zou mijn keuze ook zijn

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 21 Jan 2017 00:27
door *thomas*
En anders eerder de 2.0XT en niet de 2.5XT (om eerder vermelde redenen).

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 26 Mar 2017 17:14
door nielsje200
Ik heb nog een 3.0 te koop staan
2000 model in het wit.

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 26 Mar 2017 21:12
door DennisGTT94
Komt de goudkleurige Legacy 3 te koop?

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 05 Mar 2018 21:25
door DucATIRadeon
oude topic gebruiken als dat mag:
mijn collega overweegt een outback 3.0R, zijn er naar jullie weten aandachtpunten?
betreft een 2005 automaat met 332.221km (staat bij subaru Aalsmeer), zonder trekhaak (zou dus nog gemonteerd moeten worden) en naar wat ik zie zou ik er PRO veren monteren (achterkant is iets lager dan voorkant).
39-RZ-ND

Bvd!

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 05 Mar 2018 21:34
door Dave_de_W
Origineel zit er luchtvering achter onder welke bij mij onder de 200.000 km versleten was. Ik heb toen vervangen voor een set met progressieve veren welke ik bij fineline in Almere heb gekocht. De auto staat vlak en zelf zwaar overbeladen hangt niet teveel door. Foto's kan je hier op het forum vinden.

Houdt rekening met brandstofverbruik van 1:8 altijd (stad, 180 op de klok of met 2000 kg aan de trekhaak) bij een stevige rijstijl. Supermotor icm de Outback, in ieder geval voor ons voor de boodschappen en auto vakanties.

Onderdelen zijn duur! Spruitstuk met kat circa 600 per stuk en een lambdasonde 250 per stuk.

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 05 Mar 2018 21:41
door SP-Boxer
De H6 heeft soms ook koppakkingsproblemen. Zal bij rustig bereden auto's wel meevallen.

Die prijs is wel echt bezopen. Met die km-stand zou ik er de helft voor betalen. Occasionprijzen zijn echt te zot voor woorden tegenwoordig.

Luchtvering? Echt niet, daar is Subaru na modeljaar 2000 vanaf gestapt. Je bedoeld de automatische niveauregeling?

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 05 Mar 2018 21:53
door Dave_de_W
Inderdaad automatische niveauregeling met olie, welke verslijten en te duur zijn om te vervangen voor orgineel. Reken op +1000 euro voor 2 kanten.

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 06 Mar 2018 13:19
door SP-Boxer
Dat is veel geld, maar valt me toch wel mee. Foresters met niveauregeling worden ook vaak teruggebouwd naar "normaal", maar daar werd gesproken over 800 per poot.

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 06 Mar 2018 17:56
door DucATIRadeon
dus in principe is de H6 3.0R een goede wagen?
las over een nadenkende automaat (beetje tijfelen met gaspedaal vloeren) maar over het algemeen een goede auto. wel heel veel 2.5 klachten maar bar weinig h6.
mbt verbruik wordt ook eea vermeld: gemiddeld 1:10? dat is op zich niet verkeerd, zeker in vergelijk met zn huidige mercedes 320 4matic (is ook nog dik 200kg zwaarder dan de h6, telt al aardig op in de mrb!).

nog andere punten? gebruikservaring? thomas, jij nog iets wat je te binnen schiet?

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 06 Mar 2018 18:38
door SP-Boxer
Ik denk dat 1 op 10 wel haalbaar is met de automaat. Wel de stad vermijden ;)
De Spec B (H6, handgeschakeld) staat voor 1 op 8,4 in de boeken geloof ik. Met mijn trajecten haal ik gemiddeld net 1 op 10.
De automaat zou het een stuk beter moeten doen.

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 06 Mar 2018 20:57
door Dave_de_W
Automaat is wel traag met schakelen als je vergelijkt met bv dsg maar daar leer je mee rijden. Bij stevig rijden zal de bak lang een lage versnelling vasthouden wat ik persoonlijk fijn vindt rijden. Je kan wisselen tussen D, sport en een st and daartussenin of uiteraard handmatig. In Bergen, bij sportief/snel of met aanhanger rijden gebruik ik de automatische tussenstand en handmatig alleen bij afremmen met een zware aanhanger of in de bergen.

1:10 is niet haalbaar, ook niet bij continu 80 op de teller.

Ik heb nog een offerte van 1425 incl. montage van een originele set schokbrekers met niveauregeling in mijn mailbox zitten van een zg. 6 sterrendealer.

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Geplaatst: 06 Mar 2018 22:43
door *thomas*
Ik houd al 40 000km het verbruik mee en ik kan zeggen dat ik onder allerlei omstandigheden rijd:

- stad en korte ritten: reken op 1 op 6 / 7
- snelweg (liever 130 dan 120): 1 op 11 (mijn record, 1 op 12,5 vanuit Zwitserland naar Luxemburg)
- binnendoor: 1 op 10
- gemiddeld: 1 op 8

Je kan er inderdaad wel eender wat achterhangen, Outback heeft er geen moeite mee.

Veren met automatische niveauregeling kunnen worden verwisseld voor normale veerpoten met zwaardere veren, voor een fractie van de prijs.

Hebben zelden motorische problemen.