Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Bericht door SP-Boxer »

Dave_de_W schreef:1:10 is niet haalbaar, ook niet bij continu 80 op de teller.
Toch de auto of de rechtervoet maar eens na laten kijken dan ;)
Geloof mij, als het met een Spec B lukt, dan met een automaat helemaal!
"I feel Legacy"
Dave_de_W
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:11

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Bericht door Dave_de_W »

Ha je rijdt niet voor niks een 3-liter natuurlijk maar ik rijdt niet veel 80 maar als ik de op de cc 80-100 rijdt, dan zie ik op de BC toch echt maar rond de 1:10. Gemiddeld 1:10 is niet haalbaar.

Zit er in een Spec-B geen 6 bak? Scheelt natuurlijk wel in toeren tov 5 bak automaat (ouderwetse automaten zijn altijd dorstiger dan handbakken).
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Bericht door JSE »

De mijne (spec B) gaf met een kapotte Lambda sensor zelfs 8 liter op 100 km aan als ik rond de genoemde 80-100 km/h reed. Als de jouwe dat met geen mogelijkheid haalt is er echt iets niet meer fris.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Bericht door SP-Boxer »

6-bak close ratio. 120 is meer dan 3000rpm. Subaru geeft zelf ook gewoon aan dat de Spec B aanzienlijk dorstiger is dan de normale 5EAT.

Ik rijd een 3.0 omdat hij lekker rijdt en bij tijd en wijlen onverwacht vlot is. Daarmee is rijden in het hedendaagse verkeer ook lekker makkelijk.
Maar het grootste gedeelte van de tijd is er ander verkeer en zou ik net zo goed in een 1.0 kunnen rijden. Ik ben geen structureel te hard rijder en als ik zeg dat 1 op 10 haalbaar is, ZEKER met een automaat, dan neem maar aan dat het aan je auto of aan jou ligt.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Bericht door erichendri »

Weet zelfs dat GijsspecB met zijn H6 tijdens de beruchte snelle Euroregiorit 1:9 reed met zijn H6.
Was uit en thuis vanuit Utrecht net als ik.
Dat was net zo zuinig als ik reed met mijn legacy III 2.0 automat.
En automaten rijden niet duur maar het is de bestuurder die duur rijdt en bij 100 constant speelt de koppelomvormer slip niet meer mee
want dan is de lock-up ingeschakeld en zal de motor niet meer als 2500 rpm draaien.
Zat met mijn legacy regelmatig boven de 1:11 bij aftanken en hoogste wat ik gehaald had was 1:13,5.
Dat was in zuid Frankrijk binnendoor richting de Pyreneeën, bij 38 graden, airco aan en op winterbanden.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Legacy Outback 3.0 H6 of Forester 2.5 XT

Bericht door DucATIRadeon »

update:
mijn collega heeft een interessante Tribeca gezien met 3.0 H6. Naar verwachting zal hij binnenkort gaan kijken.
Plaats reactie