SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xangadix
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 13:01

SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door xangadix »

Hallo allemaal,

Er staat in Schijndel een Subaru Justy 1.2s ECVT te koop, waar ik wel in geïnteresseerd ben:

http://www.vanderaa-autos.nl/occasions/ ... 39631.html

Ik was van plan hem als verjaardagscadeau voor mijn lief te kopen. Veel zal ze er niet mee gaan rijden (om en nabij de 5.000 km per jaar, schat ik) maar het is wel prettig dat er een autootje voor de deur staat.

Mijn vragen aan jullie zijn nu:

- Zijn er problemen bekend bij dit model, die ervoor kunnen zorgen dat de auto al gauw totaal onbruikbaar is?
- Hij heeft sinds juni 2011 geen APK meer. Zijn er nog dingen die zonder twijfel vervangen moeten worden, omdat hij (vermoedelijk) zo lang stil heeft gestaan?
- Is het verstandig deze auto voor zeer beperkt, maar wel dagelijks gebruik te kopen?

Elke reactie is welkom, ik hoor graag van jullie.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door niksnut »

bekend probleem zijn de duwband van de ECVT . deze breken nog wel eens en dan is de auto in feite total loss tenzij je hem ombouwd naar handbak. want gebruikte ECVT bakken zijn heel moeilijk te vinden en revisie is kostbaar . verder roest . Ook de electrische koppeling is storings gevoelig maar dat zijn meestal de koolborstels.

en zat members die meer ervaring hebben met justy's en je verder kunnen helpen
Gebruikersavatar
xangadix
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 13:01

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door xangadix »

Sounds tricky! Bedankt voor de info, iig!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door SP-Boxer »

Ja, spijtig genoeg is juist de ECVT het zwakke punt van de auto.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door Rene »

Ik vind deze justy er heel goed uit zien..
Automaat perikelen zijn al genoemd , alleen gaan van de 'verkooppraatjes' mijn nekharen al rechtop staan..
Iets met een keurig nette vrouw , geen wegenbelasting etc etc....
Je kunt allicht eens kijken en een proefrit doen...
Ricardo kan je zeker meer vertellen waar je op moet letten , vooral bij de automaat..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
xangadix
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 13:01

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door xangadix »

Goeiemorgen!

Ik ben al eens bij het bedrijf in kwestie geweest. De verhalen zijn allemaal wat overdreven beschreven, maar het is echt een leuk bedrijf waar liefhebbers werken. De Justy stond al voor 1.000 euro op Marktplaats, want ze willen er gewoon vanaf. De auto ziet er ook echt prachtig uit. Het enige waar ik me nu nog zorgen om maak, is die ECVT. Een proefritje kan natuurlijk goed bevallen, maar als die ECVT er na een maandje de brui aangeeft, is hij ineens niets meer waard.

Bedankt zover in ieder geval voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door justyfever »

Ja, de ECVT's staan inderdaad niet goed aangeschreven. Ik heb zelf ook een jaar met een Justy 1.2si ECVT gereden, maar die heeft z'n werk prima gedaan.

Verder is roest bij deze auto's wel een probleem. Veel voorkomende plaatsen zijn achter het voorwiel/schuin achter het voorwiel, de wielkast randen achter en de dorpels (achterzijde).

Ricardo
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
xangadix
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 13:01

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door xangadix »

Misschien vloeken in de kerk, maar het is een Peugeot 205 uit 1996 geworden... Ik durfde het met de Justy niet aan.

Bedankt voor alle reacties!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: SUBARU JUSTY 1.2 S ECVT

Bericht door quikfit »

:o :shock:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie