Impreza MY99 kopen, waarop te letten?

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
subarunooi
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2010 15:25

Impreza MY99 kopen, waarop te letten?

Bericht door subarunooi »

Goedendag,

Ik ben van plan binnenkort een Subaru Impreza te kopen uit bouwjaar '99 met 168xxx op de klok.
Ook is er het één en ander veranderd aan de auto, hieronder een lijstje met de spec's;

- Front mounted intercooler
- HKS BOV
- Gechipt
- 3'' uitlaat systeem
- Veerpootbrug voor+achter
- 168xxx km
- Bouwjaar 1999

Nou is mijn vraag, waar ik goed op moet letten bij aankoop van een auto met deze specificatie's .

Met vriendelijke groet, SubaruNooi
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Impreza MY99 kopen, waarop te letten?

Bericht door niksnut »

hoewel ik niet veel kijk heb op het snelle werk moet je met dit soort auto's echt op alles letten. het is te hopen dat hij met een beetje liefde bereden is. grootste zorgen kindjes zijn de koppeling (slijtage en soms ook trillen) koppakkingen en drijfstang lagers. aandrijf assen en vooral ook de hoesen en de homokineten zelf. is het geen ex schade auto etc etc.
normaal gesproken is de kilometerstand geen probleem voor een subaru maar omdat er aan getuned is zou ik op mijn hoede zijn.
wellicht heb je wat meer info (foto's)??

suc6 met de aankoop.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Impreza MY99 kopen, waarop te letten?

Bericht door Bram_R »

probeer ook wat info in te winnen op http://www.subaruclub.nl. Daar is meer info m.b.t. de Impreza modellen en het tunen ervan te vinden.
Best kans dat daar ook historie van deze Impreza te vinden is.

succes ermee,

bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Impreza MY99 kopen, waarop te letten?

Bericht door LeoneTurbo »

Eigenlijk zijn ze probleemloos op versnellingsbak en drijfstanglagers na. Aandrijfassen gaan vrijwel nooit kapot (i.t.t. de Legacy en Impreza non-turbo maar daar zit een ander type op) en let op roest, dat duidt op een (slecht) gerepareerde schade.
Plaats reactie